9 greseli pe care doar incepatorii le fac pe Pinterest

9 greseli pe care doar incepatorii le fac pe Pinterest

Cu peste 70 de milioane de utilizatori activi pe Pinterest, unii sunt meniti sa faca greseli. Unele dintre greselile pe care le facem pot fi foarte grave, totusi nu atat de catastrofale. Sa presupunem ca ati incercat sa faceti un tort double rainbow iar rezultatul este unul care lasa mult de dorit. Nu este sfarsitul lumii – puteti arunca tortul ruinat (sau sa-l mancati daca este inca comestibil) si sa va vedeti de viata in continuare.


Dar cand faceti o greseala prosteasca atunci cand pin-uiti in numele business-ului vostru? Puteti pierde din trafic, lead-uri sau (potentiali) clienti. Aceste abateri nu sunt intotdeauna la fel de evidente precum un esec pe Pinterest, dar din fericire acestea pot fi usor corectate cu o atenta privire asupra setarilor din cont, optimizarea pin-urilor si urmarirea ROI-ului.


Lasati la o parte reteta pentru brownie cu Nutella sau paharele facute din sticle si concentrate-va asupra strategiei pe Pinterest a companiei voastre. Va vom arata cele mai comune greseli pe care oamenii le fac pe Pinterest si va vom da ponturi pentru a le repara.


1. Evitarea Pinterest-ului pentru ca va considerati o companie B2B


Companiile B2B se exclud adesea din Pinterest inainte de a acorda orice sansa, doarece cred ca acesta se adreseaza numai firmelor B2C. Da, Pinterest este o platforma plina cu retete, idei de gradinarit, pentru renovari pe care la un moment dat le veti aplica, dar asta nu inseamna ca firmele B2B nu pot beneficia de genul lor de postari.


2. A nu folosi pagina “Despre” din spatiul tau


Zona destinata descrierii firmei din profilul tau le spune utilizatorilor la ce sa se astepte cand vad pin-uri de la tine si contine de asemenea 200 de caractere optimizabile pentru motoarele de cautare de care compania ta ar trebui sa profite. Asigurati-va ca descrierea voastra este concisa si include cateva dintre cuvintele cheie cele mai importante, pentru a seta in mod corespunzator asteptarile si pentru a fi pin-uiti de persoane care abia asteapta sa interactioneze cu firma ta. Poate ca nu este cel mai mare nivel pe care vrei sa-l atingi in strategia ta de SEO, insa te poate ajuta sa obtii mai multe vizite pe site-ul tau provenite din contul de pe Pinterest.


3. Folosirea unei pagini personale


Companiile care nu au facut inca trecerea de la un cont personal la unul business pe Pinterest au mult de pierdut in privinta optiunilor oferite. Cu o pagina business, vei avea acces la analize importante, cum sa-ti promovezi pin-urile sau informatii despre cum sa-ti incorporezi mai bine contul de Pinterest in site-ul companiei si in strategia de marketing.
Aici puteti face aceasta trecere la contul business si dureaza doar cateva minute.


4. Board-uri goale sau incomplete


Castigarea atentiei prospectilor prin intermediul Pinterest-ului nu este ceva ce se intampla peste noapte – trebuie sa fii activ si consecvent in postari pentru a vedea rezultatele. Nu deschide un board nou in care sa postezi doua imagini apoi sa uiti de el, sau mai rau, sa il lasi gol pentru totdeauna.


Daca sunteti suparati ca nu aveti suficiente lucruri de pin-uit, incepeti cu un board secret pe care sa-l publicati cand o sa fie gata. Cel putin asigurati-va ca aveti minim 5 pin-uri in el – suficient cat sa umpleti un board pentru o previzualizare.


5. Sa aveti o explozie de pin-uri

Opusul postarilor ocazionale este destul de problematica. In timp ce nu trebuie sa postezi odata cand si cand, nu trebuie nici sa ai izbucniri bruste de pin-uri.


De ce? Mai multe pin-uri inseamna mai bine, corect?


Nu chiar. Precum Twitter, de fiecare data cand pin-uiesti ceva, intra in feed-ul de noutati al celor care te urmaresc. Deci daca incepeti sa pin-uiti 10 pin-uri diferite in doar cateva minute, cei care te urmaresc ar putea sa te blocheze , devine un fel de spam. In plus, daca acela este singurul moment din zi cand pin-uiesti, content-ul tau se va pierde in feed destul de repede odata ce si altii incep sa pin-uiasca la randul lor.


Cel mai indicat ar fi sa va distribuiti pin-urile de-a lungul intregii zile. Incercati sa postati doua pin-uri acum, 3 peste cateva ore, inca una la cateva ore distranta si tot asa. In felul acesta, veti avea o sansa mai mare sa va faceti continutul observant, placut, repin-uit si deschis.


6. Utilizarea gresita a descrierilor pin-urilor individuale


Prea multi marketeri folosesc in campul descrierii cuvinte precum “interesant!”, “produs nou” sau “sigur o sa va placa”, dar astea sunt deschieri ale companiilor nu descrieri prietenoase cu utilizatorii. Descrierile trebuie optimizate pentru ca cei care te urmaresc sa stie ce gasesc in pin.


Descrierea nu trebuie sa fie lunga, trebuie doar sa descrie scurt si la obiect unde trimite link-ul din pin. Un studiu efectuat pe 11.000 de pin-uri a aratat ca cele mai bune practici sunt sa folosesti intre 100 si 200 de caractere. Totodata, nu sufocati aceasta descriere numai cu cuvinte cheie. Ca si in postarile de pe blog, scrieti in primul rand pentru cei care va urmaresc si apoi pentru motoarele de cautare, altfel rezultatul va fi ciudat si nesincer, si poate atrage rezultate slabe.


7. A nu adauga continut original


Pinterest ar trebui sa fie o parte integranta a strategiei voastre de marketing, nu doar o platforma pe care sa o folositi doar pentru ca trebuie. Una dintre greselile pe care companiile le fac este doar sa repin-uiasca continutul altor persoane in interiorul platformei si sa nu adauge niciodata continut original pe board-urile lor.


Daca deja va conturati o strategie robusta de inbound, ar trebui sa aveti suficient continut de pin-uit, asa ca incercati sa construiti board-uri in jurul content-ului creat. Includeti un mix de continut pentru lead-uri sau non-lead-uri, pentru ca oameni aflati in diferite stadii ale procesului de cumparare sa gaseasca continut de care sa fie incantati.

Totodata, puneti-va la curent cu noutatile din domeniu si adaugati pin-uri din surse externe. Nimeni nu vrea sa vada doar continutul vostru, asa ca incercati sa pin-uiti link-uri cu noutati din industrie, parteneri sau cu persoane care influenteaza intr-un anumit fel domeniul vostru. Extensia de “Pin it” poate fi adaugata in browser-ul vostru si este o metoda excelenta de a pin-ui continut atunci cand dai peste el.

8. Folosirea link-urilor scurte

In mare majoritate a retelelor sociale, folosirea link-urilor scurte este o necesitate. Avand un link mult prea lung, cu multe caractere, arata neprofesional. Dar pe Pineterest nu mai nevoie de ele si nici Pinterestului nu ii place acest lucru.


Cand incerci sa upload-ezi sau sa dai click pe un pin cu un link scurt, iti va aparea un avertisment: “Suspicious Link: This link redirects to another site, it may link to spam or other inappropriate content.” (Link suspect. Acest link va redirectioneaza catre alt site, poate fi un link de spam sau de alt continut inadecvat). Uneori veti putea da click oricum, dar in alte situatii, Pinterest va va bloca accesul la aceste link-uri.


Nu lasati acest lucru sa vi se intample si voua. Pur si simplu folositi varianta lunga de link ca si sursa a pin-ului. Nu conteaza daca aveti link-uri scurte din moment ce Pinterest nu afiseaza intreg URL-ul pe pin-urile individuale.


9. Uitati sa masurati rezultatele


Poate ati urmarit toate bunele practici dar inca nu stiti daca Pinterest va aduce beneficii in interesul companiei in ceea ce priveste randamentul investiilor (ROI), iar asta este ceva ce seful vostru va vrea sa afle.


Introduceti coduri UTM, o metoda desteapta de a intelege daca Pinterest redirectioneaza prospecti in site-ul tau, landing page-uri sau pagini de produs. Practic, acestea sunt mici siruri de caractere ale text-ului pe care il adaugi la finalul URL-ului pentru a ajuta Analytics-ul sa recunoasca care sursa sau bucata de continut aduce mai mult trafic, lead-uri sau clienti catre site-ul tau.
Odata ce ai atasat aceste coduri la finalul URL-ului, posteaza acest URL pe Pinterest, determinati oamenii sa dea click pe el si programul vostru de analytics va incepe sa inregistreze. Pentru a vedea cum performeaza pin-urile voastre, tot ce va trebui sa faceti este sa segmentati acele URL-uri cu coduri UTM iar apoi va fi simplu sa aflati care URL functioneaza si care nu.



Sursa: http://blog.hubspot.com


 


 




Se incarca ...