Cum sa optimizezi email-urile pentru dispozitivele mobile: ghid pentru incepatori

Cum sa optimizezi email-urile pentru dispozitivele mobile: ghid pentru incepatori

In ultimii ani, email-urile de pe dispozitivele mobile au cunoscut o crestere fulminanta. In timp ce acum sunt intr-un echilibru si se situeaza undeva la 45% din totalul email-urilor deschise, acum trei ani, acestea reprezentau doar 11% din deschideri – iar din aprilie 2011 asta inseamna o crestere de 309%.


Nu numai deschiderile pe mobile au crescut, dar acestea acapareaza deschiderile de pe desktop si webmail. Deschiderile de pe desktop au scazut cu 53% in ultimii trei ani si acum reprezinta doar 28% din totalul deschiderilor. In timpul aceleiasi perioade, deschiderile pe webmail au scazut cu 10% iar acum reprezinta doar 27% din totalul deschiderilor.


POZA1


Aceasta crestere pe mobile a determinat multe branduri sa se intrebe daca nu ar trebui sa sara in “trenul mobilelor”, iar daca decid sa faca asta, ce masuri vor trebui sa ia pentru a fi “optimizati pentru mobil”. Cititi in continuare pentru a va da seama cum sa va croiti o strategie de email marketing pentru audienta de pe dispozitivele mobile.


Ce inseamna mobilul pentru mine?

Cand vine vorba de crearea unei campanii de email marketing de succes, in general, este vorba de publicul vostru. Despre ce tip de continut ar fi interesati? Cat de des doresc sa primeasca email-uri de la voi? Ce programe de email folosesc si ce dispositive pentru a citi email-urile?


Cand vine vorba despre a lua o hotarare pentru a mari rata cresterilor de dispozitivele mobile, raspunsul este cheia. Totusi, MarketingSherpa a aflat ca doar 31% dintre marketeri cunosc rata de deschidere pe dispozitivele mobile.


Deoarece nu toti cititorii sunt la fel, aruncati un ochi asupra analizei consumatorului pentru a descoperi ce dispositive folosesc oamenii pentru a-si deschide email-urile. In timp de unele companii observa o crestere pe dispozitivele mobile de pana la 70%, altele pot vedea o deschidere la fel de mare pe Outlook. Ar trebui sa va concentrati eforturile de testare si de optimizare asupra dispozitivelor pe care majoritatea abonatilor le folosesc pentru a va citi email-urile, iar in cazul in care se intampla sa fie pe mobil, atunci asa sa fie.


POZA itmus-analytics


De exemplu, Auto Trader, a descoperit ca un mare procent din cei care ii urmaresc folosesc dispozitivele mobile. Cu aceasta informatie in buzunar, ei au stiut ca este esential sa-si conceapa email-urile adaptate pentru mobile. Iar cu ajutorul celor de la Clark and Pixel, au restructurat complet email-urile pentru a raspunde dispozitivelor mobile. Asta a dus la o crestere cu 391% in rata de click de la momentul redesign-ului. Prin imbunatatirea experientei utilizatorilor, Auto Trader a avut rezultate foarte bune.


Concepe design-ul pentru nevoile abonatilor

Descoperind cu ce isi deschide audienta email-urile, te ajuta ca creezi design-ul adaptat nevoilor acestora. Este vorba despre a le face acestora experienta cat mai placuta cu putinta. Odata ce ai determinat ce client de email este cel mai popular printre abonati, urmatorul pas este sa acoperi capriciile acelor clienti si tehnicile pe care le folosesc. Apoi, este momentul deciziei. Ce abordare de design rezoneaza cel mai bine cu audienta si dipozitivele pe care acestia le folosesc?


Cele mai bune practici pentru email-urile pe dispozitivele mobile


Cu peste 80% dintre abonati care au raportat ca sterg un email daca aspectul acestuia nu arata bine pe dispozitivul mobil, este esential sa optimizezi email-urile tale pentru utilizatorii de mobile in cazul in care acestia sunt o mare parte a publicului. Folosind cele mai bune practici pentru email, va asigurati ca design-ul este eligibil si usor de interactionat nu numai pe mobile, dar si pe tablete si echipamentele desktop. Mai jos sunt niste ponturi pentru a-ti face email-urile sa arate grozav pe mobile:


1. Marimea fontului

Textul mic este greu de citit pe un computer desktop, nemaivorbind de ecranele mici ale telefoanelor mobile. Pentru a evita fonturile iligibile, va recomandam o marime maxima a textului din continut de 14 px si 22 px pentru titlu. Totusi, retineti ca iOS va recalibra marimea fontului sub 13 px, ceea ce le face mai mari in numele vostru.


Puteti vedea cum marimea fontului va poate ajuta in cele doua email-uri de mai jos. Fontul mic din compania A (imaginea din stanga), textul este dificil de citit pe ecranul mic al telefonului mobil. Totusi, compania B (imaginea din dreapta) foloseste un font mai mare, dand posibilitatea utilizatorilor sa citeasca usor email-ul fara sa fie nevoit sa dea zoom.


POZA fonts


2. Continut adaptat


Evaluati continutul email-ului si scapati de link-urile nefolositoare, textele si imaginile nerelevante. Totodata, fiti concisi, dar totusi usor de abordat. Cu cat este mai scurt text-ul cu atat mai usor le va fi utilizatorilor sa il vizualizele pe mobil.


3. Layout cu o singura coloana

In timp ce multe newslettere sunt concepute pe mai multe coloane, email-urile mobile-friendly ar trebui sa treaca doar pe o singura coloana. Aceasta abordare se adapteaza ecranelor mici si pot ajuta prin cresterea lizibilitatii. Suplimentar, scapati de barele de navigare care nu sunt necesare. Cand se vad pe un dispozitiv mobil, barele de navigare se pot sparge, sunt prea mici pentru a le atinge sau pur si simplu nu sunt relevante pentru continutul email-ului.


Aruncati o privire asupra email-urilor de mai jos pentru a intelege ceea ce va spuneam mai sus. Newsletter-ul companiei A (imaginea din stanga) are patru coloane latime. Pe ecranul mic al telefonului mobil apare aglomerat iar imaginile si scrisul sunt extrem de mici. Totusi, compania B are design-ul conceput pe o singura coloana (imaginea din dreapta) si o vizualizare buna a imaginilor si se adapteaza pentru un text mai mare, avand si butoane care pot fi atinse usor.


POZA -layouts


4. Butoane touch-friendly


Cand vine vorba de a citi email-uri pe telefonul mobil, call-to-action-ul (CTA) trebuie sa fie touch-friendly. Va recomandam sa pozitionari CTA-ul in partea frontala-centru si, daca folositi un buton, faceti-l de minim 44 px x 44 px.


In exemplul de mai jos, compania A are buroanele pentru retelele sociale (imaginea din stanga) extreme de apropiate si mici, care poate ingreuna actiunea de click a utilizatorului sau actionarea altui buton.
Opus, CTA-ul companiei B (imaginea din dreapta) are butoane mari si suficient spatiu intre butoane, dand posibilitatea utilizatorilor sa atinga CTA-ul de care sunt interesati cu usurinta.


POZA -links


5. Tehnici de blocare a imaginilor


Precum aplicatiile de webmail si desktop, exista numeroase aplicatii de mobil care blocheaza imaginile automat. Ca si rezultat, este important sa optimizati email-urile sa poata fi vizualizate fara imagini. Din fericire, exista numeroase strategii care va ajuta ca combateti blocarea imaginilor.


ALT text, care este abrevierea de la text alternativ, este cea mai buna metoda de a sta in preajama clientilor care blocheaza imaginile in mod automat. Cand imaginile sunt oprite automat, ALT text apare in locul imaginilor. Este o cale eficienta de a furniza context pentru clienti, atunci cand imaginile sunt dezactivate.


6. Continut optimizat in coltul din stanga-sus


Multe aplicatii de mobil, incluzand unele aplicatii din Android sau BlackBerry, nu vor arata decat coltul din stanga sus al email-ului. Lipsa autoscalarii taie partea dreapta a email-ului si forteaza utilizatorul sa scroleze stanga-dreapta sau sus-jos pentru a vedea intregul mesaj. Ca si rezultat, este important sa plasezi informatia importanta si CTA-ul in partea stanga-sus al email-ului.


Sursa: http://blog.hubspot.com


 


 


 


 


 


 


 




Se incarca ...