Dictionar de marketing

Dictionar de marketing
Cu siguranta ti s-a intamplat sa auzi un acronim sau un cuvant si sa nu ai habar ce inseamna. Incerci sa il tii minte sau sa-l notezi pe ascuns, si sa cauti cand poti pe internet o semnificatie, sau sa te eschivezi in mijlocul discutiei pentru a nu te face de ras in fata celorlalti.

Ni s-a intamplat toturor, de aceea in articolul ce urmeaza, incerc sa adun o parte din termenii folositi in marketing si vanzari care sa te ajute pe viitor. Majoritatea termenilor i-am imprumutat din “afara” asa ca o sa-i regasiti mai mult in limba engleza.

A/B Testing
Este o metoda de testare, prin care i se arata cititorului versiunea (A) sau versiunea (B) si se urmareste comportamentul utilizatorului, bazat pe versiunea pe care a vazut-o. In mod normal, versiunea (A) este design-ul existent, iar versiunea (B) este partea de testare care cuprinde un element schimbat (o portiune de text, CTA, titlu, etc.). Testarea A/B se poate folosi pentru un newsletter, un landing page, pentru a determina care varianta are mai multe sanse de a converti. Poti citi mai multe despre testarea A/B si aici.

Abandon
Termen folosit care descrie procesul de abandon, in cazul comertului online, a unei cumparaturi nefinalizate. Motivele pot fi variate, de la costuri prea mari de transport, compararea preturilor cu alte site-uri, de doreste asteptarea unei vanzari promotionale, etc. Media ratei de abandon pentru anii 206-2012 a fost de 66.22%, iar marketerii se straduiesc sa inteleaga acest fenomen si sa il preintampine.

Above the fold
Sectiunea unei pagini web care este vizibila fara a fi nevoie sa scrolezi.

Above-the-line cost
Orice cost care este implicat in procesul de productie de publicitate, care este inclus in mod specific in buget.

Ad
Este denumirea folosita pentru a indica un mesaj publicitar in presa scrisa sau online.

Ad blocking
Un program software disponibil pentru utilizatorii de internet care blocheaza aparitia reclamelor pe paginile web. De obicei, acest program suprima anunturile de tip pop-up-urile si pop-under.

Ad Clicks
Numarul de utilizatori care dau click pe o reclama sau banner.

Ad Copy
Textul principal al unei interogari intr-un motor de cautare sau a unui reclame servite. In mod normal este al doilea sau al treilea rand al unui reclame afisata, intre titlul reclamei sai URL.

Ad Groups
Un grup de reclame dintr-o campanie.

Advertising
Plasarea de anunturi sau mesaje convingatoare care indeamna la achizitionare, in timp si spatiu, distribuite in canale de mass media de catre firme, organizatii non-profit, agentii guvernamentale sau de persoane care doresc sa informeze sau sa convinga membrii unui anumit target de piata sau publicul, asupra produselor, serviciilor, organizatii sau ideile lor.

AIDA - Atentie, Interes, Decizie, Actiune (Attention, Interest, Decision, Action)
Termen folosit pentru a evoca pasii fundamentali ai unei actiuni de comunicare sau comerciale in privinta unui plan de vanzari. Se refera la atragerea atentiei, a captarii interesului, provocarea dorintei pentru a declansa actiunea pentru achizitie.

AIO - Activities, Interests and Opinions (avtivitati, interese si opinii)
O serie masurabila de variabile psihografice care implica interesele si convingerile consumatorilor.

API - Application Programming Interface
Reprezinta o interfata de programare pentru aplicatii. Este vorba despre interfata dintre programele de aplicatie si sistemul de operare, care stabileste in amanunt modul in care programele de aplicatie pot accesa/apela serviciile sistemului de operare sub care ruleaza.
Platforma MailAgent ofera aceasta posibilitate. Pentru a afla mai multe despre cum poti sa intregrezi API in sistemul tau, ne poti contacta aici.

ASP - Active server pages
A fost primul limbaj de programare server-side al celor de la Microsoft pentru generarea de pagini dinamice.

ATF - Above the Fold
Termen imprumutat din presa scrisa, care face referire la zona de sus a unei pagini web care este vizibila, fara a mai fi nevoie sa scrolezi. Web designerii recomanda ca informatiile importante sa fie incluse in zona de sus.

B2B - Business-to-Business
Companiile isi vand produsele catre alte companii. Exemplu: MailAgent este o companie B2B.

B2C - Business-to-Consumer
Companiile vand direct catre consumatori. Exemplu: Adidas, Samsung, Okazii.

BANT - Buget, Autoritate, Nevoie, Timp (Budget, Authority, Need, Timeline)
Sunt criterii pe care reprezentantii de vanzari le folosesc pentru un prospect calificat. Este o unealta care ii ajuta sa determine daca prospectul are bani sau bugetul necesar (B), autoritatea necesara pentru a lua decizia de cumparare (A), nevoia pentru produs (N) si daca este timpul potrivit (T) pentru a cumpara ceea ce ei vand. Formula a fost dezvoltata de cei de la IBM.

Blacklist
Liste de IP intocmite de ISP (Internet Service Provider) care contin IP-urile de unde se trimit mesaje de tip SPAM. Se poate referi si la o adresa de email care nu mai doreste sa primeasca email-uri de la un anumit sender si care poate opta pentru introducerea adresei de email a acestuia intr-un blacklist.

Blog
Un blog este considerat o publicatie web, care contine articole publicate periodic, care se actualizeaza constant si sunt considerate a avea un caracter personal. Cuvantul provine de la expesia web log care inseamna jurnal pe internet. Denumirea de „blog” provine de la John Berger care si-a denumit propriul site „weblog” in anul 1997.
Cele mai populare platforme pentru blog-uri sunt Wordpress, Blogspot sau Blogger.
Scopul blogurilor este foarte diferit. De la articole personale sub forma de jurnal, la cele ale firmelor care vor sa isi atraga lead-uri prin intermediul contentului publicat constant, etc.

BTL - Bellow-the-line cost
Orice cost implicat in procesul de productie de publicitate care nu este specificat in detaliu in bugetul de productie.

BR - Bounce Rate
Bounce rate-ul unui site: Procentajul de oameni care ajung pe un website si apoi pleaca faca sa ia nicio actiune (sa dea click sau sa navigheze in site).  O rata mare de bounce duce in general catre o o conversie slaba deoarece nimeni nu sta pe site suficient de mult pentru a citit contentul sau pentru a converti un landing page. De exemplu, din 100 de vizite pe site in urma cautarii unui cuvant cheie, 65 de oameni  au iesit din site fara sa ia nicio actiune, asta se traduce intr-un bounce rate de 65%.
Bounce rate-ul unui email: In acest caz, bounce rate-ul arata ce procent din email-uri nu a fost livrat in inbox-ul destinatarului. O rata mare de bounce inseamna ca multe adrese din baza ta de date nu mai sunt valide, insa in email, nu toate ratele de bounce sunt “rele”, este bine sa faceti o diferenta intre hard si soft bounce inainte de a scoate o adresa de email din lista.

Buyer Behavior (Comportamentul comparatorului)
Modul in care un consumator identifica, considera si alege produse sau servicii. Cel mai adesea, comportamentul consumatorului este influentat de nevoile acestuia, dorinte, aspiratii, inhibitii, mediul social si cultural.

Buyer Persona (Clientul ideal)
O reprezentare semi-fictiva a clientului ideal, bazata pe studii de piata si date reale despre clientii existenti. In timp ce pe inbound marketeri ii ajuta sa-si defineasca audinenta, pe agentii de vanzari ii ajuta sa-si califice lead-urile.

Buying Signal
O comunicare din partea unui prospect care indica ca este gata sa faca o achizitie, fie verbal sau non-verbala. Un exemplu ar fi atunci cand potentialul client adreseaza intrebarea reprezentantului de vanzari “Cand ar putea fi livrat?”.

CAC - Customer acquisition cost (Cost achizitie client)
Este costul total al departamentelor de marketing si vanzari. Pentru a-l calcula se urmaresc urmatorii pasi, pentru o perioada data de timp (luna, trimestru, semestru, an):
1.Adauga cheltuielile de publicitate+salariile+comisioanele+bonusurile, etc
2. Imparte la numarul de noi clienti din acea perioada

De exemplu, daca ai cheltuit 200.000 euro cu vanzarile si marketing-ul intr-o luna si ai adaugat 50 de clienti noi in luna aceea, atunci CAC este de 4000 euro in luna respectiva. Un CAC mare inseamna o eficienta scazuta a departamentului de marketing si vanzari.

CAN-SPAM - (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing)
In 2003, SUA adopta legea care se refera la controlul asaltului cu mesaje electronice, pornografice si de marketing nesolicitate. Din aceasta cauza a fost introdus butonul de dezabonare (unsubscribe) in fiecare email.

Chestionar
Se refera la o lista de intrebari intocmita cu scopul de a aduna informatii asupra unei persoane sau probleme. Este considerat un instrument de cercetare.

CMS - Sistem de administrare al continutului (Content Management System)
CMS-ul este un sistem software creat pentru automatizarea cat mai facila a administrarii continutului, in special pentru site-urile web. Astfel, utilizatorii pot controla, crea, edita si manageria site-uri web.

CPA - Cost per actiune
Se aplica in publicitatea pe internet, in care un client plateste pentru fiecare actiune specifica pe care cineva o face, precum ar fi inregistrarea pe un site, click, inscriere a un formular sau chiar vanzare. Practic, advertiserul va plati numai pentru actiunile stabilite in campanie.

CPC - Cost per click (se mai foloseste si PPC - Pay per click)
Suma de bani cheltuita pentru fiecare reclama care primeste un click. Se aplica in publicitatea pe internet (ex: Google Adwords). Reclamele apar pe motoare de cautare, site-uri, directoare.

CPL - Cost per Lead
Costul pe care il platesti pentru un lead – persoana care si-a exprimat interesul pentru produsele sau serviciile pe care le oferi, urmand ca acest lead sa il transformi in client. Practic, platesti pentru a atrage potentiali clienti.

CR - Conversion Rate (Rata de conversie)
Procentul de oameni care au completat un formular sau au luat o actiune dorita de tine pe o pagina web, ca raspuns la un call-to-action (CTA). Paginile cu o rata mare de conversie performeaza bine, in timp ce paginile web cu o rata de conversie mica performeaza slab. Prin rata de conversie se poate masura succesul unei campanii. Daca din 100 de vizite pe site va rezulta 1 comanda, atunci avem o rata de conversie de 1%.

CRM - Customer Relationshio Management (Sistem de gestiune a relatiei cu clientii)
Un program software prin in care se includ activitatile mai multor departamente precum marketing, vanzari, financiar si suport tehnic relativ la clienti, potentiali clienti, furnizori si parteneri. Scopul acestei aplicatii este de a unifica interactiunile unei companii cu clientii acesteia (sau potentialii clienti) si de a valorifica informatiile pe care le obtin despre acestia.
Scopul este de a crea un program care sa ajute departamentele implicate (ex: vanzari, marketing, etc) sa aibe la un singur loc toate informatiile necesare despre clienti sau potentiali clienti.

CRO - Conversion Rate Optimization  (Optimizarea ratei de conversie)
Se refera la un proces de imbunatatire a site-ului folosind tehnici de design, sa stranga date de la vizitatori prin intermediul formularelor, intr-o baza de date. Practic, implica crearea unei cai in site prin care se  convertesc vizitatorii in clienti. Se foloseste in site-uri, landing page-uri, dar poate fi aplicat si in social media, call-to-action-uri sau alte parti ale marketing-ului.

Cross-Selling (vanzare incrucisata)
Cand un reprezentant de vanzari are mai mult de un produs pe care trebuie sa-l ofere unui clienti iar produsul respectiv poate avea beneficii pentru client. Reprezentantul ii vinde produsul/produsele intr-o singura intalnire sau ulterior. Ex: Apple va vinde un iPhone si apoi va mai recomanda si o pereche de casti Apple. In acest caz, vanzatorul a identificat o nevoie pe ca clientul o avea si i-o indeplineste prin recomandarea unui produs aditional.

CTA - Call-to-action
Un text, buton, imagine sau orice alt tip de link care incurajeaza vizitatorul unui site sa ia actiunea la care este indemnat, precum ar fi vizitarea unui landing page, completarea unui formular sau de a downloada un document.
Actiunea poate fi de mai multe feluri: sa downloadeze un ebook, sa participe la un seminar/eveniment, sa cumpere un cupon de reducere, etc. Butonul de CTA poate fi pozitionat intr-un email, intr-un landing page, in site sau chiar la finalul unui articol din blog. Exemple si mai multe explicatii gasiti si aici.

CTR - Click-through Rate (Rata de click)
Raportul care arata frecventa cu care utilizatorii vad anuntul postat de tine si dau click pe el. Valoarea CTR se poate utiliza pentru a masura performanta cuvintelor cheie si a anunturilor. CTR este raportul procentual dintre numarul de click-uri primite de anunt si numarul de afisari al anuntului. Ex: daca ati obtinut 7 click-uri din 1000 de afisari rezulta un CTR de 0.7% (7/1000=0.7/100=0.7%).

DNS - Domain Name Server (Sistemul numelor de domeniu)
DNS-ul mentine relatia intre adresele IP si numele de domenii. Calculatoarele utilizeaza sistemul DNS pentru transferul electronic de date cu alte calculatoare prin intermediul internetului. Cand se trimite un email sau se directioneaza programul de navigare web catre o adresa de tip URL, sistemul numelor de domeniu traduce automat transcrierile alfanumerice in adrese de internet.

Double Opt-In
Un utilizator a optat pentru abonarea la un newsletter iar aceasta confirmare se face si prin accesarea unui link, care confirma inca odata optiunea aceastuia pentru abonare. Practic, se face o dubla verificare a persoanei care isi exprima acordul pentru a-i fi adaugat email-ul in baza ta de date. Este o abonare cu confirmare. Poti citi mai multe si aici.

Email (Elecronic mail)
Denumirea de electronic mail, cel mai des folosit ca si email sau e-mail, din 1993, este o metoda de a face schimb de mesaje digitale de la un autor catre un recipient.

Email Marketing
Exista multe definitii ale email marketing-ului. Am putea spune ca este un mesaj comercial trimis catre un grup de oameni, folosind email-ul. In sensul cel mai larg, fiecare email trimis unui potential client sau unui client existent poate fi considerat email marketing. In principiu se foloseste email-ul pentru a trimite reclame, oferte, a solicita donatii sau a promova produsele/serviciile existente, pentru a fideliza clientii cu business-ul, a pastra legatura cu acestia dar si pentru a creste loialitatea si increderea in brand.

Email responsive
Design-ul unui emai care se afiseaza corect indiferent daca este deschis pe laptop, computer, telefon mobil, tableta sau orice alt dispozitiv.

FB - Facebook
Reteaua de socializare de care sunt dependenti 1.15 de oameni de pe planeta.

FTP - File Transfer Protocol
Reprezinta cea mai usoara modalitate de a transfera fisiere pe Internet, de a efectua copierea acestora intre diferite computere conectate la retea. FTP permite transferul de aplicatii freeware sau shareware cu ajutorul programelor ce interpreteaza comenzile complexe ale Unix, sau prin intermediul programului de navigare web.

GA - Google Analytics
Un serviciu oferit de Google care genereaza statistici despre traficul unui site si sursele de trafic, masoara conversia si vanzarile. Marketerii il folosesc pentru a cunoste audienta, a urmari sursele din care provin clientii si pentru a-si face o idee despre cum vizitatorii interactioneaza cu paginile lor de net.

HTML - HyperText Markup Language
Limbajul folosit pentru arhitectura unui site, landing page-uri sau email-uri ce pot fi afisate intr-un browser. In HTML se aranjeaza structura unui site, de la titlu si terminand cu footer-ul. „HTML-ul  este scheletul site-ului in schimb ce CSS-ul este haina”.

IP - Internet Protocol Address

Adresa IP este un numar unic alocat fiecarui computer conectat la internet. Aceasta adresa numerica poate fi transformata intr-un nume de domeniu daca acesta a fost inregistrat pe acest numar.

ISP - Internet Service Provider
Un furnizor de servicii de internet. Este o organizatie (comericala, comunitara, non-profit sau alta forma de proprietate) care ofera servicii de internet. Ex: UPS, RCS-RDS, Telekom.

KPI - Key Performance Indicator (Indicator al performantei)
Un indicator al performantei pe care il urmaresc companiile pentru a masura efortul depus pentru atingerea obiectivelor. Poate fi folosit la evaluarea unui angajat sau a masura succesul unei activitati. Marketerii folosesc indicatorii KPI pentru a urmari progresul si obiectivele in marketing.

Landing Page(Pagina de destinatie)
O pagina de destinatie pe care „aterizeaza” vizitatorul, care a dat click pe un call-to-action. Aceasta pagina a fost special creata pentru a directiona vizitatorii proveniti in urma unei campanii online (GSP, Adwords, campanie Facebook, etc) sau dintr-un newsletter. Scopul este de a aduna lead-uri pe care ulterior sa le convertesti in clienti. Landing-page-ul poate contine formulare prin care se preiau informatii de la vizitatori in procesul de leag generation. Mai multe puteti citi si aici.

Lead (Prospect)
Persoana care se tranforma din vizitator anonim al site-ului intr-un contact ce poate fi inclus intr-o etapa a cliclului de vanzare. Un lead se obtine dupa ce vizitatorul si-a lasat datele de contact in schimbul unor informatii pe care i le oferi, sau a completarii unui formular (ex: dintr-un landing page).

Lead generation (generarea de lead-uri)
Procesul prin care se doreste atragerea de noi lead-uri. Se foloseste in marketing pentru a determina o persoana sa manifeste interes fata de un produs sau serviciu.

Logo
Se mai intalneste si sub denumirea de sigla - care este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, al unui produs, organizatii, eveniment, etc. Cuvantul logo este o prescurtare de la logograma, unde logo=cuvant si grama=scriere. Poate fi format din una sau mai multe litere, imagine sau o combinatie intre acestea doua. Toata lumea recunoaste cele trei linii oblice (Adidas), marul cu o muscatura (Apple) sau cele patru cercuri (Audi), iar lista ar putea continua.

Marketing
Marketing-ul reprezinta „arta si stiinta de a vinde” sau mai bine zis „de a convinge clientii sa cumpere”.
Putem descrie marketing-ul ca pe o planificare sistematica, implementarea si controlul activitatilor de afacere intentionate sa aduca laolalta vanzatorii si cumparatorii pentru schimbul sau transferul produselor.

Marketing direct
Forma de publicitate care se adreseaza unui set de tinte bine definit cu scopul de a genera rezultate masurabile, folosind instrumente media adresabile precum posta sau email-ul. Vanzarea in cazul marketing-ului direct se poate realiza prin corespondenta, vanzare prin catalog, vanzare telefonica, teleshopping, comert electronic, etc. Marketingul direct vizeaza, prin definitie, atingerea individuala a clientelei potentiale; este, deopotriva, un mod de comunicare, de difuzare de oferte comerciale / promotionale (direct in cutiile postale, prin mailing, brosuri, cataloage, inclusiv prin anunturi de presa s.a.) si un veritabil canal de vanzare personalizata .

Newsletter
Email trimis catre baza de date (B2B sau B2C), la un anumit interval de timp, care contine stiri, informatii sau promotii in interesul abonatilor. Pentru o targetare cat mai eficienta se recomanda segmentarea bazei de date.

Open rate (Rata de deschidere)
Procentul de email-uri deschise intr-o campanie de email marketing.

Opt-In (Abonare, Subscribe)
Optiunea clientului de a primi email-uri de informare sau oferte promotionale din partea site-ului tau, prin oferirea adresei lui de email. Nu se trimite niciun email de confirmare a inscrierii, iar titularul emailului nu trebuie sa mai intreprinda nicio actiune pentru a fi inclus in lista de emailuri.

Opt-out (Dezabonare, Unsubscribe)
Optiunea unei persoane de a nu mai primi email-uri din partea expeditorului si solicita eliminarea adresei de email din lista la care s-a abonat. Fiecare newsletter  trebuie sa contina un link de dezabonare/unsubscribe.

Page Rank
Modalitate de clasificare a site-urilor web pe o scara de la 1 la 10, in functie de importanta lor (in stransa legatura cu numarul de site-uri care dau link catre site-ul caruia i se calculeaza indicatorul), utilizata de motorul de cautare Google. O pagina cu valoarea 10 este considerata ca fiind foarte valoroasa pe cand una cu valoarea 1 este considerata avand un page rank foarte slab.

PHP - Hypertext Preprocessor
Este un limbaj de programare open-source, folosit pentru crearea aplicatiilor de server si pentru pagini web. Cu sintaxa din C, Java si Perl, este legat de pagini HTML si executa comenzile printr-un server care suporta PHP. Se utilizeaza pe scara larga, impreuna cu bazele de date MySQL.

Pipeline
Un plan pe care vanzatorul il urmeaza pentru a converti prospectii in clienti. Pipeline-ul de vanzari este adesea impartit in mai multe etape pentru fiecare pas al procesului de vanzari iar reprezentantul de vanzari este responsabil sa treaca prin toate oportunitatie din proces. Sa presupunem ca astazi vorbesti la telefon cu un client, urmand ca peste o saptamana sa stabilesti intalnirea. Aceasta intalnire intra in pipeline-ul saptamanii urmatoare. Fiecare proces al vanzarii trebuie planificat in avans pentru a putea indeplini targetele in vanzari.

PPA - Pay-per-action(plata per actiune)
Model de tarifare a reclamei online care se bazeaza pe actiunile intreprinse de utilizatori (achizitia, un formular trimis, un formular completat). Multe firme considera PPA varianta optima de publicitate online pentru ca sunt nevoite sa plateasca doar atunci cand utilizatorii au indeplinit actiunea dorita de ei.

PPS - Pay-per-Sale (plata per vanzare)
Model de tarifare al reclamei online, la care plata se bazeaza pe plata efectuala la fiecare vanzare generata prin bannere, landing page-uri, reclama.

Reach
Numarul de vizitatori unici care au intrat pe un site in cursul unei perioade date, exprimat ca procent din universul populatiei din target.

ROI - Return on Investment (Rentabilitatea investitiei)
Indicator de de performanta utilizat pentru masurarea eficientei unei investitii sau pentru a compara eficienta unui numar de investitii diferite - randamentul investitiilor facute in actiunile de marketing. Se caluleaza dupa urmatoarea formula: ROI= (Venituri in urma investitiei- Suma investita)*100/ Suma investita  si aceasta valoare este de preferinta sa fie pozitiva. Mai multe puteti citi si aici. Orice marketer doreste sa-si calculeze ROI-ul in urma unei campanii pentru a vedea rentabilitatea investitiei.

Spam
Trimiterea de email-uri catre persoane care nu si-au dat acordul pentru a primi informatii de la tine.

Segmentarea listelor
Prin segmentarea bazei de date, abonatii vor primi email-uri cu informatii si promotii relevante pentru ei. Asta te ajuta la cresterea activitatii acestora si scaderea dezabonarilor sau a raportarilor de spam. Segmentarea se face in functie de preferinte, locatie, ora deschiderii, sex, etc.

SEM - Search Engine Marketing
Marketing pentru motoarele de cautare. Totalitatea actiunilor intreprinse pentru a atrage cat mai multi vizitatori.

SEO - Search Engine Optimization (Optimizarea motoarelor de cautare)
O tehnica care iti foloseste la cresterea rank-ului site-ului, in cautarile organice, facand site-ul mult mai vizibil pentru oamenii care iti cauta brand-ul, produsele sau serviciile prin intermediul motoarelor de cautare, precum Google, Bing sau Yahoo. Sunt o multime de compomente care te ajuta la imbunatatirea SEO-ului pe site. Motoarele de cautare cauta elemente care includ titluri, cuvinte cheie, imagini, structura interna de link-uri, si astea ar fi doar cateva lucuri. Motoarele de cautare se uita si la structura site-ului si design, comportamentul vizitatorilor, si alti factori externi, pentru a determina cat de mare ar trebui sa fie rank-ul paginii in motoarele de cautare. Puteti citi mai multe aici si aici.

Smarketing
Se refera la strategia de a alinia eforturile departamentelor de marketing cu cel de vanzari. Intr-o lume perfecta, marketing-ul ar trebui sa furnizeze lead-uri  calificate catre echipa de vanzari, care ar lucra numai pe acele lead-uri pentru a le inchide in 100% din cazuri. Cum insa asta nu se intampla aproape niciodata, este important totusi ca cele doua departamentel, marketing si vanzari, sa isi alinieze eforturile pentru a facilita comunicarea cat mai bine.

Soft Bounce
Trimiterea esuata a unui email din cauza unor probleme temporare la destinatar, precum si indisponibilitatea server-ului sau a casutei de email prea plina.

Sondaj de opinie
Instrumente folosite in vederea cunoasterii opiniei membrilor societatii. Subiectele sondajelor si scopurile pot fi diverse, de la aflarea opiniei cu privire la un articol, a preferintelor politice, etc. Nu sunt considerate instrumente care se folosesc la luarea unei decizii, dar pot fi utile in procesul de luare a unei decizii, atata timp cat sunt insotite de discutii care conduc la atingerea unui consens. Mai multe puteti citi si aici.
UI - User interface
Un tip de interfata care ii permite utilizatorului sa controleze o aplicatie software sau un dispozitiv hardware. O interfata usoara pentru utilizator asigura o experienta user-friendly prin faptul ca ii permite utilizatorului sa interactioneze cu software-ul sau hardware-ul intr-un mod intuitiv. Include o bara de meniu, toolbar, windows, butoane, si tot asa.

UX - User Experience
Experienta totala pe care un client o are cu un business particular, incepand cu descoperirea acestuia si constientizarea brand-ului, la interactiune, achizitie, utilizare, pana la sustinerea acestuia. Pentru a-i livra unui client o experienta deosebita, trebuie sa gandesti precum un client, sau chiar mai bine, gandeste ca si cum ai fi propriul client.

Up-Selling
Se aplica atunci cand un reprezentant de vanzari ii vinde unui actual client un produs mai bun din gama, sau o versiune mai buna a produsului achizitionat anterior. Spre exemplu, atunci cand esti deja abonat al unei companii de telefonie mobila, iar un reprezentant de vanzari iti vinde un nou abonament care include mai multe minute nationare/internationale, mai mult trafic de date, etc, atunci se considera up-sell.

URL - Uniform Resource Locator
Constituie echivalentul Internet al adresei de internet reale, ce functioneaza in mod similar celorlalte tipuri de adrese, prin trecerea de la informatii generice la date de ordin specific (de ex. de la cod postal la destinatar). Este adresa unui site sau a unui link, imagine sau document aflat pe internet. Toate site-urile au URL.

Trafic
Numarul total de vizitatori si vizite acumulat de un site.

Traffic Rank
Clasament al traficului de pe pagina ta de internet comparat cu celelalte pagini de internet. Il poti verifica pentru orice site, folosind serviciile gratuite furnizate de site-ul Alexa.com.

Turnover
Rata schimbarii publicului pentru un program, intr-un interval de timp dat.

UV - Unique Vizitor (vizitator unic)
Persoana (individ) care a vizitat un site Web (sau retea) cel putin o data intr-o perioada determinata de timp, de obicei intr-o perioada de 30 de zile calendaristice. Marketerii folosesc acest termen in contrast cu numarul total de vizitatori de pe site, pentru a urmari cantitatea de trafic  de pe site-ul lor. Daca doar o singura persoana viziteaza un site de 30 de ori, atunci pagina web are un vizitator unic si un numar total de 30 de vizite.

Value Exchange
Furnizarea unei oferte valoroase vizitatorilor in schimbul informatiilor oferite de acestia.

Value Proposition (Propozitie de valoare)
Motivul principal pentru care un vizitator ar alege sa actioneze pe o anumita pagina. Un beneficiu al produsului sau al companiei, destinat sa faca produsul mai atractiv pentru potentialul client si care il diferentiaza de competitori, transpus intr-o propozitie.

Web Design
Proces de creare si proiectare a unui site, prin selectarea si imbinarea vizuala si functionala a diverselor componente necesare, cu scopul de a obtine layoutul, structura acestuia si interfata destinata utilizatorului.

www (World Wide Web)
Reprezinta totalitatea site-urilor, a documentelor sau a informatiilor de tip hypertext legate intre ele, care pot fi accesate pe internet.
SURSE: Wikipedia.org, hubspot.com , legi-internet.ro, support.google.com , wikipedia.org, www.marketingterms.com, www.ama.org,


Se incarca ...