Marketingul in vanzari

Marketingul in vanzari
Departamentul de marketing si vanzari intr-o companie, este foarte important pentru menținerea pozitiei competitive pe piața. Strategiile acestor departamente sunt tacticile cheie ale companiei.

Stabilirea gamei de produse (sau servicii), a politicii de preturi, a politicii de promovare si a canalelor de distributie sunt elemente stabilite in cadrul departamentului de marketing si vanzari.

Zilnic, aceste doua departamente sunt implicate in generarea tranzactiilor de date cheie. De aceea este foarte importanta integrarea informatiilor intr-un sistem informatic comun de tip CRM, deoarece orice activitate desfasurata are drept scop final optimizarea procesului de vanzare.

Marketingul este baza creata pentru ca vanzatorul sa se poata apropia de client. Printre cei care lucreaza in domeniul vanzarilor sau a marketingului, persista din ce in mai mult ideea ca cele doua departamente sunt intr-o permanenta evolutie, iar granita dintre acestea pare sa se subtieze .

Daca ne uitam in jurul nostru, multe companii si-au unit cele doua departamente formand marketing-vanzari, practic cei care lucreaza in aceste doua domenii, trebuie sa aiba cunostinte din ambele zone. In plus, concurenta din ce in ce mai mare din fiecare ramura a pietei, duce la aparitia multor idei originale de a-si vinde produsele prin combinarea diverselor elemente ale marketingului si vanzarilor.



Se incarca ...