Tu stii ce face adminul de retea? (Greylisting)

Tu stii ce face adminul de retea? (Greylisting)
 

De mai bine de un an am dezvoltat in-house propriul modul de trimitere al email-urilor. Noi il numim Gateway de SMTP. A fost necesara crearea acestui produs pentru a putea creste viteza de trimitere a email-urilor. Am ajuns acum sa avem o viteza medie de trimitere de 2500 email-uri/secunda.
Astfel, am ajuns ca niste campanii de 500.000 de email-uri sa se livreze in 30 de minute. Vorbesc de campanii de email marketing, unde dimensiunea HTML-urilor este una normala. Dezvoltand propriul SMTP, am facut foarte mult research si ne-am lovit de tot felul de probleme in perioada de teste. Cea mai interesanta este greylisting-ul. Aceasta este o “metoda” de a proteja casutele de email antispam.

Cum functioneaza greylisting-ul

Daca serverul de email observa ceva ciudat in cadrul unui email (subiectul, semnatura trimitatorului, atasamentul, semnaturile din header spf, dkim), trimite un reply prin care iti spune sa retrimiti email-ul dupa un anumit timp de pe acelasi IP.
De cele mai multe ori, acest serviciu este instalat de catre un admin meserias, din punctul meu de vedere, prin metoda “next next finish”. Asa ca, in majoritatea cazurilor pe care le-am intalnit, reply-ul iti spunea sa retrimiti mesajul dupa 5 ore. De cele mai multe ori, daca serverul sesizeaza ceva ciudat, este posibil ca acest reply sa iti intre in junk sau spam. Astfel tu nu vezi raspunsul primit de la server si de multe ori nu mai dai odata mesajul dupa 5 ore. In acest caz in care tu poate dai un ok sa se inceapa o lucrare, sau ai o cotatie de pret sau dai un ok pe niste clauze contractuale discutate si nu vezi raspunsul de la server, destinatarul in viziunea ta este un om neserios si risti sa iti cauzeze probleme.

Am testat una din aceste adrese solicitand o cerere de oferta. Bineinteles ca am primit reply sa retrimit acel email dupa 5 ore.
Intrebarea pe care o pun este: Voi stiti ce face adminul vostru? Am lucrat mult timp in achizitii si de fiecare data cand aveam o comanda serioasa, trimiteam cereri de oferte la toti furnizorii si le selectam pe cele mai bune. Intotdeauna am selectat numai ofertele la care am primit un raspuns si nu am sunat la fiecare firma la care am facut cererea. In momentul in care ceri o cotatie de pret pentru 30 de laptopuri si funizorul nu se sinchiseste sa iti raspunda, clar o sa ai ceva probleme si in livrarea produselor. De cele mai multe ori, la nici jumtate de ora dupa ce lansezi comanda mare in piata, telefoanele incep sa sune si iti sunt cerute tot felul de detalii sau iti sunt oferite tot felul de solutii. Oare cine mai sta sa isi aduca aminte dupa 5 ore sa retrimita un email? Oare cand companiile din Romania vor inceta sa mai apeleze la serviciile vecinului patronului care se pricepe la calculatoare? Oare cand companiile vor incepe sa isi tina serverele de email in datacenter unde au solutii de back-up la internet si la reteaua electrica? Oare cate cereri de oferte mai trebuiesc pierdute sau email-uri cu comenzi ferme nelivrate, pana cand vor apela la companii specializate in acest sens. Ca sa nu mai mentionez ca email-ul primit ca reply de la acea companie mi-a intrat direct in junk, marcat ca spam de serverul de email. Deci daca nu ma uitam ca Mause (din reclama Altex) in recycle bin nici ca il vedeam J.

Ce spun specialistii

Vazand acest fenomen, am intrebat mai multi specialist in domeniu. Oameni care ofera servicii B2B de hosting printre altele. Toti au zis ca nu este o solutie de adoptat in mediul business deoarece mai mult creaza probleme decat rezolva.

O alegere dificila

Am inceput sa facem cercetari despre aceasta metoda de lupta antispam. Am descoperit ca Gmail nici macar nu trateaza aceste cazuri, deoarece si ei, ca si noi, trimit de pe mai multe IP-uri si atunci e posibil ca retrimiterea sa se faca de pe un alt IP.  Initial am zis ca daca Google, cu resursele sale nelimitate, nu se complica sa rezolve aceasta problema, de ce am face noi asta? Din totalul mesajelor care nu se puteau livra, doar 0.05% erau din cauza greylisting-ului. Asta insemna ca la 10.000 de email-uri care nu s-au putut livra, 5 erau din aceasta cauza. O cantitate neglijabila.

Nu au trecut cateva zile de la aceasta decizie si am inceput sa primim mesaje cateva mesaje de la clienti, ca anumiti abonati se plang ca nu mai primesc mesajele. Am verificat si am vazut ca e vorba de greylisting. Astfel dupa o perioada ceva mai lunga de studiu si mai multe versiuni am reusit sa livram mesaje si adminului care nu vrea ca serverul lui sa primeasca email-uri.

Concluzie

Suntem printre putinii trimitatori care trateaza aceasta eroare si care au posibilitatea sa isi modifice metodele de trimitere in functie de noutatile care apar in domeniu. Si asta doar datorita faptului ca ne-am dezvoltat de la zero propriul serviciu de trimitere si nu am apelat la solutiile opensource vechi deja existente.

In doua cuvinte “We rock!”.

 

 



Se incarca ...