10 sfaturi pentru social media marketing pe Facebook

10 sfaturi pentru social media marketing pe Facebook
Daca ai o afacere personala inseamna ca sunt sanse mari sa ai si un cont business pe Facebook. Preferintele personale, in materie de site-uri pe care iti place sa le citesti zilnic,depind de o multime de factori: domeniul in care lucrezi, preferintele personale sau tipul de continut cu care vrei sa-ti atragi publicul tinta.

Totodata, timpul petrecut pe retelele sociale variaza in functie de personalitatea ta precum si de strategia generala stabilita.
Este posibil sa nu fii un impatimit al social media, in general, dar trebuie sa te focusezi catre o retea pe care sa o inveti, sa-i dedici suficient timp si efort pentru a o stapani bine.

Trebuie sa o incepi treptat, cu una, maxim doua retele sociale, si abia dupa sa treci si la altele, dupa ce ai construit o mica comunitate si ai stabilit o relatie de incredere cu acestia.
Voi incepe o serie de articole, primul va fi dedicat Facebook-ului, poate si pentru ca are cea mai mare popularitate in Romania, momentan, si voi continua cu celelalte retele (Twitter, Pinterest, LinkedIn si Google+), pentru a putea sa-ti faci o idee despre ce ai de facut pe fiecare retea in parte, fara a te lua cu mainile de cap si sa consideri retelele sociale o corvoada, in loc sa-l vezi ca pe un instrument de marketing benefic afacerii tale.


1. Include Facebook-ul ca element central in strategia de social media.
Conform cercetarilor, proximativ 36% dintre adulti folosesc doar un singur site de social media. Dintre acestia, 83% folosesc Facebook. Deci putem spune ca targetul tau tinta este pe Facebook si daca ar fi sa alegi doar o singura platforma media pe care sa fii activ, atunci incepe cu Facebook.

2. Creeaza un cont business pe Facebook si completeaza toate informatiile despre companie, inclusiv site-ul.
Alege un o poza pentru cover atragatoare care sa reprezinte compania. La poza de profil poti alege sa pui logo-ul companiei, pentru ca cititorul sa te identifice usor, dar cel mai important, sa se conecteze la profilul tau.

3. Stabilieste o strategie pentru content-ul publicat pe Facebook.
Este bine sa publici lucuri interesante pentru publicul din online atunci cand acesta este online. Programeaza postarile astfel incat sa poti avea expunere cat mai mare, mai ales daca esti un brand international. Stabileste-ti publicul tinta si foloseste un grafic pentru a identifica locatiile in care se afla audienta ta. Poti targeta fan page-urile concurentei sau sa creezi segmente de public personalizat sau asemanator.

4. Publica content care conduce catre un angajament mare.
Asta include imagini, citate, filme, share-uri haioase, content care starneste nostalgie, intrebari, content folositor, tips & tricks sau concursuri. Fiecare dintre cele enumerate mai sus, pot contribui la fidelizarea cititorilor dar si la cresterea numarului de fani.

5. Intelege durata de viata a unei postari pe Facebook.
Vei avea cel mai mare feedback in mai putin de doua ore de la postare iar majoritatea angajamentului in urmatoarele 5 ore. Intelege ca nu toate postarile au acelasi impact. Pentru a mari sansele unei postari de a fi vazuta de cat mai multi fani, incearca sa eviti orele la care majoritatea posteaza. Iar daca nici acum nu ai avut un impact cu postarea ta, poti incerca sa o repostezi cateva ore mai tarziu pentru a-i mari sansele de interactiune cu fanii.

6. Creeaza titluri grozave, care sa capteze atentia.
Asta este o conditie general valabila pentru toate retelele sociale. Cu toate astea, nu forta nota cu titluri de can-can.

7. Profita de reclamele Facebook.
Publicul dar si interactiunea cu fanii, in mod organic, este un lucru grozav, insa nu uita si de reclame. Nu costa mult si pot fi targetate foarte bine. Nu incerca sa promovezi o singura postare – incearca sa promovezi pagina cu totul pentru a obtine cel mai bun ROI. Tinteste catre utilizatorii de dispozitive mobile pentru a ajunge la cat mai multe persoane.

8. Foloseste Facebook-ul pentru a colecta lead-uri.
Incearca sa colectezi cat mai multe lead-uri si sa-ti construiesti palnia de vanzari in detrimental vanzarii directe catre audienta. Cand rulezi o reclama, poti colecta adrese de email in loc sa atragi tragic catre o pagina de vanzari. Urmareste rezultatele tot timpul.

9. Nu-ti promova produsele prin intermediul contentului.
Cei mai multi utilizatori folosesc Facebook-ul din diferite motive. Unii vor sa vada firme si poze in majoritatea timpului, altii vor sa vada articole despre subiectele care ii intereseaza. Asta inseamna ca va trebui sa postezi continut adaptat pentru toate gusturile.

10. Alatura-te grupurilor de pe Facebook.
Este o buna metoda de a continua promovarea produselor sau serviciilor, intr-un mod gratuit. Exista o gramada de grupuri pe diferite teme de interese unde cu siguranta iti vei gasi un loc.





Se incarca ...