Un bucurestean te invata sa segmentezi si sa targetezi

Un bucurestean te invata sa segmentezi si sa targetezi
Anunt-segmentare




“Caut d-na 30 – 40 ani, singura, cu casa, care vrea sa se marite”.




Asa suna anuntul pe care l-am vazut zilele trecute in statia RATB de la Vatra Luminoasa, colt cu Mihai Bravu. Amuzat, l-am fotografiat si le-am aratat si colegilor de birou “descoperirea”. Am aflat de la ei ca anuntul este postat si la statiile Eroilor, Unirii si Izvor ale cursei 104.




Sa recapitulam: domnul e interesat de o femeie  cu casa. Dar nu orice femeie (ci intre 30 si 40 de ani, dornica sa se marite si care foloseste RATB-ul ) si nu orice casa (ci una intr-o zona “buna”).




Nu stiu daca vom afla deznodamanatul anuntului, insa el poate fi o adevarata lectie de segmentare si targetare.




In email marketing targetarea si segmentarea se pot face mult mai usor, si cu rezultate imediate. Mai ales, atata timp cat nu pierzi din vedere scopul pentru care trimiteti newslettere: vanzare de produse sau servicii, generare de trafic, anuntarea de evenimente, cursuri, etc.




Sa presupunem ca promovezi excursii la munte. Nu are rost sa trimiti mesajul catre cei care locuiesc in Brasov sau Sinaia. Sau, in cazul site-urilor de reduceri, daca ai o oferta la un restaurant in Bucuresti, nu are rost sa trimiti newsletter catre cei din Cluj. Ar insemna ca iti gresesti targetul si nu mai esti relevant. Si risti sa iti cresti dezabonarile si mult mai probabil, sa fi etichetat ca spammer.




Pentru a evita asemenea intamplari este foarte utila segmentarea. Pentru a segmenta o baza de date este nevoie ca in momentul abonarii sa ceri cat mai multe date (nu mai mult de 5) importante pentru tine. Aceste date difera de la un domeniu de activitate la altul.




De exemplu, in domeniul turistic ai putea cere pe langa email si nume, sexul, orasul, si data nasterii abonatului. Astfel, nu o sa trimiti oferte turistice la centre balneo tinerilor de 20 – 25 de ani. Nici nu o sa trimiti oferte de cazare in Mamaia celor din Constanta. Daca faci o segmentare si tii cont de sex si varsta (femei peste 30 de ani), este foarte probabil ca in cadrul acestui segment sa fie foarte multe mamici. Astfel, poti sa targetezi mamicile cu oferte de excursie pentru familii cu copii (Ex. DisneyLand).




Mai mult, daca in momentul in care inchei un contract mai iei si alte date suplimentare, aceste date te pot ajuta in targetarea mai precisa a ofertelor. Daca un client a fost la schi in Austria, este foarte probabil sa fie interesat de oferte la schi si in anii urmatori. Daca a achizitionat excursii scumpe, inseamna ca are venituri mari si poti sa ii trimiti oferte care sunt interesante pentru el (de ex. Safari, croaziere).




Astfel, o mai buna segmentare te ajuta la imbunatatirea imaginii in ochii abonatilor, si mai mult,  iti ofera rezultate mai bune atat in deschideri, cat si in vanzari.




 

 



Se incarca ...