RO / EN
Ce subiecte sa folosim in email marketing? Simple sau complexe?

Ce subiecte sa folosim in email marketing? Simple sau complexe?
Cand vine vorba despre scrierea unui subiect de email, cei mai multi marketeri urmaresc bine-cunoscuta metoda “KISS”.

Totusi, un studiu recent facut de catre  Touchstone a descoperit faptul ca dedicarea oarba acestei cause poate fi motivul pentru care cei mai multi destinatari nu iti vor citi emailul.

Folosind noua lor tehnologie de testare a destinatarilor virtuali, in loc de cea a abonatilor reali, Touchstone au descoperit ca, cu cat este mai complex limbajul folosit, cu atat clickurile si ratele de deschidere vor fi mai mari.

Cateva informatii despre acest studiu:

Metodologia

Pentru acest studiu, Touchstone a folosit 2 metode.

Prima metoda  a fost folosirea indicelui Coleman-Liau, care se bazeaza pe numarul de caractere dintr-un cuvant si nu pe numarul de silabe.

 A doua metoda a fost indicele Automatic Readability, care, la fel ca si indicele Coleman-Liau, in primul rand foloseste numarul de caractere pentru a evalua inteligibilitatea unei parti din text.

Pe urma, textul este clasificat de catre sistemul American de catalogare, variind de la a fi usor de inteles de catre un copil la gradinita pana la nivelul unui student la universitate.

Alte metode pot sa foloseasca numarul de silabe al unui cuvant pentru a defini complexitatea, dar algoritmul Touchstone nu este, momentan, programat sa gandeasca in termeni de silabe.

Exemple de subiecte:

Clasele 2-3

  • Cupoane cadou – Vineri si Sambata

  • Mari reduceri la biletele de avion

  • Nu rata ofertele speciale


Clasele 6-7

  • Te-ai calificat! Pentru ca esti abonat, ai reduceri la destinatiile de top

  • Te-ai saturat sa arati mereu obosit?

  • COMANDA CARDURILE CADOU! GRATIS PENTRU STUDENTI


Universitate

  • Delicat, de efect - parfumul de neutralizare a mirosului Fragrance Spheres la doar $5.49

  • Costume de baie la un pret prietenos, Momente stanjenitoare de la bal si multe altele


 

Ce s-a descoperit

Studiul Touchstone a implicat in analiza 675.000 de subiecte si rezultatul a 41 miliarde de emailuri trimise.

In primul rand, toate subiectele din baza de date au fost clasificate in functie de inteligibilitate, folosind cele 2 metode, inainte de a se stabili daca complexitatea limbajului a avut impact fie asupra ratelor de deschidere, fie asupra ratelor clickthrough sau fie asupra ratelor click-to-open.

Barele gri din diagrama de mai jos, reprezinta, de asemenea, cate emailuri din fiecare tip au fost trimise:

Coleman-Liau

Readibility_index

In cele mai bune ghiduri de practica pentru alcatuirea subiectelor li se recomanda marketerilor sa mentina subiectele cat mai simple posibil. Cu toate acestea, cele mai multe emailuri sunt trimise cu subiecte cu un nivel de inteligibilitate destinat persoanelor cu varste cuprinse intre 9 si 14 ani.

Totusi, asa cum arata si graficul de mai sus, media ratelor deschiderilor, clickurilor si click-to-open-urilor tind sa imbunatateasca complexitatea limbajului.

De fapt, subiectele care au fost cele mai bune au fost acelea cu un vocabular al unei persoane de 16-18 ani.

Ce putem invata?

Acest studiu nu sugereaza doar ca, complexitatea limbajului duce la o mai buna interactiune cu emailul, dar si demonstreaza inca o data valoarea testarii si optimizarii.

Este usor pentru marketeri sa-si asume faptul ca ei cunosc care limbaj este mai atragator pentru clientii lor.

Dar pentru a avea cele mai bune rezultate, merita sa foloseasca unul dintre multele instrumente disponibile pentru email marketing pentru a intensifica testarea si optimizarea mesajului din email.

Nu doar se salveaza timp si resurse, dar rezultatele vor duce la o mai buna implicare din partea clientilor.


Se incarca ...