Am voie sa trimit acest newsletter?

Am voie sa trimit acest newsletter?
Din experienta noastra daca ai ajuns sa iti pui aceasta intrebare, cel mai des, raspunsul este nu.

Pentru stabilirea unui cadru legal, marketingul prin email, un subdomeniu al marketingului online, reprezinta:

I. Trimiterea de mesaje comerciale prin email (newslettere, alerte, emailuri promotionale)

II. Achizitionarea de publicitate in instrumente deja existente de marketing prin email  (publicitate in newslettere sau trimiterea emailuri comerciale catre utilizatorii unui site sau ai unui serviciu)

In legislatia din Romania exista doar doua cazuri in care ai voie sa trimiti un newsletter catre o lista de persoane:

1)      Cazul cel mai des intalnit, atunci cand ai avut o relatie de afaceri. Aici, legislatia din Romania difera un pic de cea din afara pentru ca permite trimiterile de comunicatii catre cei care nu sunt inscrisi direct. O relatie de afaceri este creata prin facilitarea sau incheierea unei legaturi comeriale intre expeditor si destinatar. Aceasta relatie poate fi creata atat online, printr-o corespondenta prealabila initiata de o persoana, prin care se solicita informatii, raspunsuri la chestionare si sondaje, si raspunsuri la loterii si concursuri, cat si offline, cu conditia ca in momentul contactului sa li se solicite viitorilor destinatari permisiunea de a primi mesaje comerciale prin email pentru obtinerea unui consimtamant informat.

2)      Iar cel de-al doilea caz, cel in care destinatarul si-a dat acordul sa primeasca comunicatii comerciale, printr-un consimtamant informat.


Incercarea de trimitere de mesaje oricui altcuiva, inseamna incalcarea legislatiei.


Astfel, exista doua intrebari pe care un expeditor trebuie sa si le puna:

Cel caruia ii trimit mesajul si-a dat acordul sa il primeasca?

si

Cel care si-a dat acordul mai tine minte acest fapt?

Daca raspunsul la prima intrebare trebuie sa fie tot timpul DA, pentru cea dea doua intrebare, daca raspunsul este DA, acest lucru te poate scutii de procese sau investigatii din partea organelor abilitate.

Legislatia in vigoare interzice incercarile de colectare de adrese prin orice alte metode clandestine (de tip colectare de pe un site unde adresa este publica, harvesting, scraping, etc). De asemenea, vanzarea acestor baze de date contravine legislatiei in vigoare. In cazul in care dorim sa colectam adrese online printr-un mecanism automat, trebuie sa informam corect destinatarul pentru ca acesta sa isi dea acordul in cunostinta de cauza.

Aceste legi, prin regulile stricte pe care le promoveaza,  protejeaza si trimitatorul. Gandeste-te ca ai o baza de date de 1000 de persoane. Daca aceasta ar fi stransa intr-un mod mai putin “ortodox” si 10 persoane apasa butonul de spam in Yahoo, cel mai probabil ca restul emailurilor trimise din acest domeniu sa ajunga numai in spam. De aceea obtinerea acordului din partea unui destinatar informat este o garantie ca acesta este interesat de trimiterile facute de expeditor, iar ratele de spam si prioritatea in inbox creste exponential.

Am intalnit si cazuri in care fundatii sau organizatii non-profit au crezut ca trimiterile lor nu intra sub incidenta comunicatiilor electronice, din moment ce acestea nu trimiteau newslettere comerciale. Insa cadrul legislativ a fost creat si pentru a acoperi aceste exceptii. Astfel, nu considera ca daca trimiti un mesaj necomercial, destinatarul nu poate ataca trimiterea.

Sfatul nostru este de a respecta legea pana la ultima litera pentru ca amenzile pornesc de la 1000 de RON si pot ajunge pana la 2% din cifra de afaceri.



Se incarca ...