4 Solutii pentru mailuri tranzactionale mai bune

4 Solutii pentru mailuri tranzactionale mai bune

Email marketingul inseamna mult mai mult decat sa trimiti newslettere lunare si informatii de vanzari, deoarece fiecare email inseamna un actual client sau unul potential, care la randul lor inseamna atat sansa de a-ti demonstra valoarea, cat si posibilitatea cresterii vanzarilor.


In momentul in care continutul newsletterului tau este de interes, emailurile pe care le trimiti catre baza ta de date pot ajunge chiar si la fosti clienti, pe care ii poti astfel recastiga.


Mesajul pentru abandonarea cosului de cumparaturi online


In magazinele virtuale, gradul de abandonare a unui cos de cumparaturi cu produse in el este de peste 60%. Tradus in bani, aceasta cifra inseamna o suma destul de importanta pe care magazinul ar fi putut sa o obtina, dar a pierdut-o pe ultima suta de metri.


Ii poti aduce pe acei clienti inapoi pe pagina de finalizare a cumparaturilor: daca au cont pe site-ul tau le poti trimite cate un email prietenos de reamintire ca au lasat ceva in cosul de produse. Cea mai indicata perioada pentru trimiterea acestui tip de mesaje este la o zi sau doua dupa ce clientul a parasit pagina fara finalizarea comenzii. Astfel le poti reaminti ca au uitat in cos produse care ii asteapta.


De cele mai multe ori, clientii fie parcurg pasii pana la pagina de finalizare a comenzii pentru a vedea costurile care inclus si transportul, fie sunt distrasi de altceva.


Un aspect de care trebuie sa se tina cont este ca mesajul mailului trebuie sa fie inclus sub forma de text, nu de imagine, pentru a putea fi citit chiar si daca destinatarul alege sa nu descarce pozele din email. Un call to action clar si un factor care sa il motiveze (un beneficiu al cumpararii) sunt alte lucruri care pot duce la o achizitionare finala.


Emailul de confirmare a comenzii


Odata ce un client a finalizat o comanda, te poti folosi de emailul de confirmare ca o unealta de marketing pentru a-l atrage pe individ sa mai cumpere si alta data de la tine.


Cele mai des utilizate sunt codurile promotionale pentru urmatoarea comanda plasata. Pentru clientii noi pot fi atasate butoane catre paginile brandului tau pe retelele sociale populare, iar pentru clientii mai vechi pot fi incercate oferte de produse similare cu cele din achiztia curenta.


Acest mesaj de confirmare are, pe langa rolul sau practic, functia de a intari relatia dintre brand si client si de a o duce mai departe.ba chiar sa mai adauge pe ultima suta de metri ceva in cos.


Emailul de confirmare a livrarii


Pe langa faptul ca sunt esentiale pentru a construi increderea clientilor in magazinul tau, aceste mesaje iti dau ocazia sa fii creativ.


Informatiile de baza din acest tip de email trebuie sa fie data aproximativa de livrare, numarul comenzii si un link catre compania care se ocupa de transport, pentru a da clientului oportunitatea sa urmareasca stadiul de livrare in care se afla comanda.


Poti strecura o zona de call to action in care sa ii prezinti clientului - incantat de demararea livrarii produsului sau - optiunea de a cumpara cadouri si vouchere pentru familie si prieteni.


Emailul de colectare feedback de la clienti


Acesta este un pas foarte important, insa pe care cele mai multe companii il omit sau nu il considera suficient de important.


Dupa ce clientul ar trebui sa aiba deja comanda in posesia lui, acest email vine la fix pentru a colecta un feedback important pentru companie. Astfel, mesajul poate sa contina o invitatie cu link spre o zona de review produse de pe site sau un link catre un scurt sondaj.


Continutul acestui email tranzactional trebuie sa fie orientat catre interesul sincer fata de satisfactia clientului, nu catre vanzari.


In cazurile in care feedbackul este unul negativ, se impune trimiterea unui al doilea email de feedback, care sa afle mai multe detalii despre nemultumire si sa incerce sa il faca fericit pe client.



Se incarca ...