3 Lucruri diferite la sezonul de sarbatori 2013

3 Lucruri diferite la sezonul de sarbatori 2013

In fiecare an, sezonul de iarna isi schimba caracteristicile de marketing in functie de evolutia clientilor. Deja putem observa tendinte diferite in ceea ce priveste sezonul de sarbatori 2013 cand vine vorba de email marketing pe retail.


Deja observabile sunt nevoia de demarare timpurie a campaniilor de sarbatori, promovare intensa in noiembrie si reducerea numarului de mesaje privitoare la Black Friday, potrivit unui studiu realizat de mediapost.



Campanii de sarbatori demarate timpuriu


Fata de alti ani, in 2013 retailerii s-au apucat de campanii complete pentru sarbatori chiar din septembrie si nu s-au mai limitat doar la comunicarea prin bannere si alte tipuri de mesaje secundare. Acest trend a continuat si in octombrie, nu neaparat cu un numar mai mare de mesaje, ci prin campanii mai bine scoase in evidenta.


Desi multi oameni se plang de faptul ca se incepe mult prea devreme comunicarea pe campaniile de iarna, un studiu National Retail Federation arata ca 40% dintre clienti incep cumparaturile pentru sarbatori inainte de Halloween, iar in general este vorba despre decoratiuni si accesorii pentru masa de Craciun.



Campanii intensive in noiembrie


Pe langa expunerea marita, luna noiembrie incepe in forta, inca din prima zi, cu newslettere despre promotiile de Craciun -  ca un early reminder. In acest an, acest tip de comunicare a fost trimisa in mai multe mesaje de 1 noiembrie decat in anii trecuti, dar acest lucru se observa in special pe piata americana. Acolo, un segment important de clienti este alcatuit din evrei, iar Hanukkah are loc mai devreme in acest an, chiar inainte de Ziua Recunostintei.


Cu trei evenimente importante situate in trei zile consecutive, un retailer trebuie sa aiba grija la felul in care isi trimite campaniile.



Mai putine campanii Black Friday


Un trend in acest an a fost reducerea numarului de campanii legat de Black Friday. Desi 1 noiembrie a picat chiar intr-o vineri, ocazie numai buna de a porni luna cu mesaje targetate pe acest subiect, tendinta generala a fost de a trimite campanii cu reduceri fabuloase.


Poate ca acest lucru s-a intamplat si pentru ca Ziua Recunostintei si Hanukka s-au inghesuit in agenda retailerilor, prima chiar cu o zi inainte de Black Friday, iar cea din urma foarte devreme in luna.


sursa foto: hdwallpapers.in


Se incarca ...