Greseli capitale in email marketing

Greseli capitale in email marketing
La fel ca orice alta forma de comunicare, email marketing-ul necesita tact si diplomatie. Din nefericire, multe business-uri nu stiu cand trec aceasta linie cu abonatii pe care ii au. Incercam sa trecem in revista cele mai mari greseli pe care le poti face in email marketing. Iti poti pierde abonatii, conversiile sau chiar reputatia. Daca email-urile pe care le trimiti nu genereaza vanzari sau lead-uri, inseamna ca sunt greseli pe care le faci in procesul de email marketing.

Ti-ai pus problema daca campaniile de email marketing pe care le faci sunt eficiente? Abonatii deschid email-urile si achizitioneaza produsele sau serviciile pe care le oferi, sau se dezaboneaza si trimit corespondenta primita de la tine direct la cosul de gunoi? Daca rata de conversie sau de deschidere este mica iar baza ta de date se imputineaza considerabil inseamna ca este posibil sa faci ceva gresit.

Iata o lista cu ceea ce nu ar trebui sa faci niciodata in email marketing, din punct de vedere al continutului.

1. NU-l face lung cat un eseu
Serios, nu-ti consuma energia. Oamenii nu au timp sa citeasca email-uri prea lungi, iar cei care chiar au timp nu vor. Email-urile prea lungi au natura sa intimideze si de cele mai multe ori ajung in cosul de gunoi. Cu cat trebuie sa scroleze mai putin cu atat mai bine. Sunt alte forme de comunicare mult mai recomandate atunci cand ai multe de spus. Daca vrei sa transmiti informatii multe catre clienti, nu o face prin intermediul email-ului, scrie-le intr-o postare de pe blog.

2. NU scrie cu CAPS
NU RECOMANDAM SA SCRIETI PROPOZITIILE CU CAPS INTR-UN EMAIL. Acesta este perceput ca fiind agresiv si insistent dar si o cale sigura catre filtrele de spam. A scrie cu litere mari este considerat echivalentul online al urlaturlui. Si daca am ajuns la acest subiect, ai putea evita si semnele de exclamare!!! Daca continutul pe care vrei sa-l transmiti este suficient de valoros, cititorul va continua sa. Nu este nevoie sa recurgi la majuscule pentru asta.

3. NU fi generic
Continutul mult prea generic nu captiveaza. Nu vinde produsele. Daca iti incepi email-ul cu “Buna abonatule” cu siguranta nu este cea mai buna cale de a-ti atrage un potential client. Cand vine vorba de email marketing, personalizarea este cruciala. Mesajul pe care vrei sa-l transmiti trebuie orientat catre un anumit tip de utilizator si trebuie livrat intr-un mod in care se poate conecta cu cititorul. Adreseaza-te prospectilor cu prenumele acestora indiferent ca este vorba de continutul email-ului sau de subiectul acestuia.

4. NU folosi subiecte de email necorespunzatoare
Ca tot vorbeam mai sus de subiectul email-ului, nu-l face spammy. Sigur, incearca sa fii creativ si convingator, dat totodata fii concis si transmite informatia pe care o doresti. Limiteaza-te la 50 de caractere – multe dispozitive mobile nu vor afisa ce depaseste acest numar. Evita folosirea caracterelor sau a semnelor (ex: &?#+<>). Nu incerca sa vinzi prin subiectul email-ului. Si la final, nu uita ca anumite cuvinte pot activa filtrele de spam.

5. NU folosi call-to-action-uri confuse
Formulari precum “Da click aici” sau “Afla mai multe acum” poate ti par potrivite dar este posibil sa nu converteasca prospectii. Daca vrei sa se ia o actiune ferma prin intermediul email-urilor, butoanele de call-to-action/link-urile trebuie sa fie destul de ispititoare, specifice, clare si directe. Trebuie sa se evidentieze, sa iasa in fata prin forma si culoare si sa invoce o stare de urgenta dar totusi cititorul sa inteleaga/stie exact ce se intampla daca da click.

6. NU incarca prea mult vizual
Unele imagini vizuale pot parea potrivite pentru business-ul tau, mai ales daca vinzi bunuri de larg consum. Nu spunem ca trebuie excluse cu totul, insa daca o persoana trebuie sa scroleze prea mult sau este distrasa de la subiectul principal de catre o poza sau mai multe, sansele de a converti se duc in jos. Verifica dimensiunea pozelor. Daca sunt prea mari, micsoreaza-le cat de mult iti permite aplicatia.

7. NU uita sa testezi
Teasteaza. Mai testeaza odata. Inca un test dupa nu strica. NU trimite niciodata un email fara sa il testezi – te poate costa timp, bani sau chiar reputatia firmei tale. Trimite-ti un email sa fii sigur ca totul arata si functioneaza cum trebuie. Toate butoanele si pozele se aliniaza cum trebuie? Link-urile duc catre paginile care trebuie? Email-ul este formatat corect si eficient? Imaginile se incarca cum trebuie? Se vede in mai multe casute de email (Outlook, Yahoo, Gmail, etc)?

Email Marketing-ul este inca viu si chiar functioneaza

In ciuda zvonurilor care mai apar din cand in cand, email marketing-ul este pe val si o duce chiar bine. A ramas la fel de puternic, sa si unealta de marketing, care poate genera rapid vanzari de calitate si lead-uri pentru afaceri. Nu toate companiile o fac bine, desi unele greseli pot costa compania timp si bani. Incearca sa fii unul dintre invingatori. Fa-ti temele inainte de a trimite un email. Aminteste-ti cele 7 puncte de NU de mai sus. Iar daca crezi ca nu te poti descurca singur si ai nevoie de ajutor, nu ezita sa apelezi la specialisti in email marketing.

Sursa: http://blog.getresponse.com

 

 



Se incarca ...