Cum a evoluat social media in ultima decada (Infografic)

Cum a evoluat social media in ultima decada (Infografic)

Acum 10 ani nimeni nu se gandea la avantul retelelor sociale. Personal, mi-am facut cont pe Facebook prin 2009 la indemnul unor prieteni si trebuie sa recunosc ca m-a prins “microbul”. De atunci mi-am deschis conturi si pe alte retele de socializare, dar m-am limitat doar la cateva, din lipsa timpului.
Nici nu vreau sa ma gandesc unde o sa se ajunga peste ani si ani, insa trebuie sa fie ceva formidabil.

Sa ne intoarcem la ultimii zece ani si la evolutia retelelor sociale. Mai jos este un infografic, urmat de o descriere mai detaliata. Unele nu au prins atat de bine la public, iar altele au un potential fantastic, acestea fiind doar o parte din totalul lor.

Evolutia retelelor sociale

2004

Cu toate ca au mai existat si alte site-uri sociale si inainte, Facebook a fost lansat pentru studentii de la Harvard. Poate ca nu exista retea sociala mai mediatizata decat aceasta, facandu-se chiar si un film pe acest subiect.

Myspace a fost lansata in acelasi an si a atins 1 milion de utilizatori in cateva luni.

Digg a fost creat ca si un site social de stiri pentru ca oamenii sa distribuie povestile care li se pareau interesante, pe internet.

Flickr, platforma de gazduire a imaginilor, a fost lansata. Incarca-ti pozele si urmareste-le si pe ale altora in comunitatea Flickr.

LinkedIn, reteaua sociala destinata segmentului business, a fost lansata cu un an inainte, dar care nu isi gasea calea.

2005

Facebook-ullanseaza o versiune pentru liceeni. Observand limitarea pe care o are doar cu acestia, se extinde catre angajatii din mai multe companii.

YouTube.com este activat in februarie iar primul video, Me at the Zoo, a fost incarcat pe data de 23 aprilie.

Reddit a fost lansat ca o retea sociala dar si cu stiri, unde membrii care detin cont pot incarca diferite articole sau link-uri.

2006

Twitter isi incepe activitatea. Viata voastra in 140 de caractere.

MySpace, a fost pentru scurt timp cel mai vizitat site social. Acesta a fost repede eclipsat de Facebook, care in acelasi an a permis inregistrarea oricarei persoane cu varsta de peste 13 ani si care detinea o adresa de email valida.

2007

Tumblr, un alt site de microblogging, care in mai putin de 2 saptamani ajungea la 75.000 de utilizatori.

2008

Facebook devine leader, cu cel mai mare numar de vizitatori, surclasand MySpace.

Social media devine un factor important in campaniile prezidentiale.

2009

Pinterest (http://www.pinterest.com/ ) a fost fondat, dar a fost lansat oficial abia in 2010.

Facebook introduce butonul de “Like” si stabileste o unitate de masura pentru valoarea continutului distribuit.

Forsquare, o retea bazata pe distribuirea locatiei, este lansata dar cu o disponibilitate limitata.

2010

Instagram apare la scena, odata cu lansarea oficiala a Pinteres-ului.

Google lanseaza Buzz, o retea sociala integrate in Gmail.

Forsquare isi schimba optiunile, permitand check-in-ul din orice locatie.

2011

Buzz-ul de la Google este abandonat pentru a se focusa pe Google+.
Pe Google+ se putea intra doar pe baza de invitatie.

Pinterest pare sa castige atentia utilizatorilor. (Traficul site-ului a crescut cu 429% in 2011)

Google+ renunta la limitarea pe baza de acces, iar acum platforma poate fi folosita de oricine.

Snapchat este lansat, permitand utilizatorilor sa trimita poze sau filme catre prieteni, cuprinse intre 1-10 secunde.

2012

Vine este un site unde se pot distribui filme. A fost achizitionat de cei de la Twitter inainte de lansarea oficiala.

Facebook ajunge la 1 miliard de utilizatori.

Pheed este lansat, o platforma sociala pe baza de abonare si care le permite utilizatorilor sa-si monetizeze “pheed-urile”.

Sulia este o platfoma sociala care le permite abonatilor sa se conecteze intre ei pe baza unor subiecte specifice. Decat sa posteze continut pentru prieteni (cum este pe Facebook sau Twitter), conexiunile se fac pe baza aceluiasi subiect de interes.

Thumb este lansata ca o platforma sociala care sa ii ajute pe cei care cauta un anumit produs sa primeasca opinii si recomandari despre acesta.

2013

Medium, este o platforma pentru bloggeri, conceputa initial ca o retea sociala privata, destinata doar scriitorilor si liderilor de opinie, iar acum este deschisa oricui.

Kleek – o retea sociala in interiorul Facebook. Iti permite sa-ti creezi o retea privata in interiorul Facebook-ului, doar cu cei mai apropiati prieteni.

Viddy, platforma sociala bazata pe poze si filmulete pe care sa le impartasesti cu prietenii. Atrage din ce in ce mai mult atentia, in parte si datorita popularitatii Instagramului.

2014

Atmospheir (trebuia sa ne asteptam la asta) este o retea sociala pentru contactele managerilor, care separa contactele din viata personala de cea profesionala si care aloca fiecarui contact un ID unic, sub care fiecare contact este listat.

Learnist este similar cu Pinterest (cel putin asa pare) dar cu mai multe tipuri de content: video, articole, imagini, cursuri.

Si lista ar putea continua…

Deja te gandesti cum toate aceste retele sociale te pot ajuta sa ajungi cat mai bine la audienta ta? Si noi la fel… Ramaneti conectati!

Sursa: http://blog.hubspot.com/




Se incarca ...