Prin ce este diferit inbound marketing-ul de outbound marketing (Infografic)

Prin ce este diferit inbound marketing-ul de outbound marketing (Infografic)
Datorita internetului, inbound marketing-ul a evoluat fantastic in ultimii ani. Personal, reclamele din sfera outbound pe mine nu ma mai targeteaza absolut deloc:

- presa scrisa/reviste nu mai cumpar din lipsa de timp pentru a le citi – prefer online-ul
- reclame radio/TV nu mai am timp sa vad – in afara de stirile de la ora 19:00 nu apus sa mai vad nimic altceva seara la televizor, iar radio ascult doar in cele 10 min in care merg cu masina inspre sau dinspre serviciu
- reclamele stradale nu apuc sa le mai vad deoarece dimineata in masina sunt prea adormita (a nu se intelege ca nu conduc responsabil) iar seara cand plec de la serviciu este intuneric (deci nu mai vad niciun banner cu reclame de pe marginea drumului)
- cutia postala mi-o verific odata pe saptamana, si atunci gasesc un maldar de reclame pe care le sortez la fata locului, iar ce pastrez, dintre cele care mi se par mai interesante, sfarsesc aruncate intr-un colt al casei (in ideea de a le citi cand voi avea timp)
- nefiind acasa toata ziua, daca cineva doreste sa ma contacteze la telefon pentru a-mi vinde ceva, nu are nicio sansa.
Iar ca mine sunt multi altii. Si deci ce este de facut?

Aici si-a facut aparitia, in ultimii ani, inbound marketing-ul. Ne petrecem o mare parte din timp in fata calculatorului, fie la serviciu sau acasa. Dispozitivele mobile (smartphone sau tableta) sunt si ele nelipsite. Retelele sociale fac parte din viata noastra. Totul se invarte in jurul internetului…si atunci marketerii s-au adaptat la viata omului modern.

Reclamele pe internet sunt targetate in functie de interesele tale (pe ce site-uri ai intrat, de unde ai mai cumparat online, etc.). Nu ai timp sa te mai uiti la tv sau sa asculti radio, nicio problema. Fiecare site de stiri (si nu numai) este bombardat cu reclame, pana si pe youtube.com ti se livreaza reclame in functie de interesele tale de pe Google. Newsletterele la care te-ai abonat sunt segmentate in functie de categoria de interes din care faci parte (asta daca se face email marketing inteligent).
Pentru a invata tot timpul ceva nou, sau pentru a fi la curent cu ce mai este nou in domeniul in care lucrezi, iti vin in ajutor ebook-urile, blog-urile sau infograficele, toate facand parte din strategia de inbound marketing a companiilor, pentru ca daca iti place ceva, cu siguranta vei da share pe una dintre retelele sociale pe care activezi cel mai mult (poate nu esti ca majoritatea, toata ziua numai pe Facebook, si iti plac mai mult Twitter sau Pinterest). Pentru site-ul care a conceput acel content care a devenit viral, se traduce prin vizibilitate si promovare gratuita.

Companiile care au inteles acest trend si care nu ignora publicul care isi petrece 50% din timp in mediul online, isi vor ajusta bugetele de marketing in asa fel incat vor investi mai mult in inbound marketing, pentru a-si atrage publicul tinta mai aproape.
Unul dintre motivele pentru care inbound marketing-ul a castigat atat de mult teren este faptul ca in inbound marketing vei plati cu 62% mai putin pentru un lead in comparatie cu outbound marketing-ul traditional. Inbound marketing-ul nu genereaza doar lead-uri, dar creste si vanzarile. Canalele din care companiile si-au castigat cei mai multi clienti sunt blog-ul companiei, LinkedIn, Facebook sau Twitter.

Asadar, ca si companie care doreste sa-si mareasca vanzarile, este bine sa-ti indrepti atentia catre inbound marketing. Avantajele sunt net superioare si acesta este viitorul.

In infograficul de mai jos sunt explicate diferentele dintre inbound marketing si outbound marketing precum si avantajele inbound marketing-ului:

diferente_inbound_marketing_outbound_marketing

 

 


Se incarca ...