Psihologia culorilor si a imaginilor in email marketing

Psihologia culorilor si a imaginilor in email marketing
Psihologia culorilor

Culoare peretilor dintr-o camera iti poate influenta starea de spirit, de cele mai multe ori. Acelasi lucru il putem spune si despre culorile pe care le contine un email – in 20 de secunde poti incerca sa schimbi starea de spirit a unei persoane prin culorile pe care le folosesti in interiorul unui newsletter.

Teoria culorilor imparte spectrul de culori in culori “calde” si “reci”, iar fiecare tip exercita un anumit raspuns psihologic. Culorile calde se presupune ca stimuleaza privitorul, iar culorile mai reci, de la sfarsitul spectului, relaxeaza. Studiile au aratat ca cel mai des consumatorii evalueaza un produs dupa culorile ambalajului (62-90%). Si cum poti folosi psihologia culorilor pentru a amplifica eforturile tale in email marketing?

Asocierea culorilor

Culorile pot avea asocieri diferite in anumite culturi, asa ca este bine sa verifici care iti este publicul tinta. Iata cateva semnificatii ale acestora pentru marketing-ul din US:

- Rosu: Energie (poate creste bataile inimii)
- Portocaliu: Agresiv (poate oferi un imbold catre un call to action)
- Albastru: Incredere (sugereaza securitate)
- Verde: Relaxant (poate sugera bogatie)
- Galben: Optimism si tinerete
- Roz: Romantism si feminitate
- Negru: Putere si inteligenta (asociat cu produsele de lux)
- Mov: Liniste si calm

Popularitatea culorilor

Contrar stereotipului conform caruia roz apartine femeilor iar bleu barbatilor, KISSmetrics a facut un studiu conform caruia culoarea albastra este cea mai populara, atat in randul barbatilor (57%) cat si in randul femeilor (35%). Este o informatie foarte folositoare daca nu esti sigur ce culoare sa folosesti: albastru pare sa fie cel mai sigur pariu. Albastru este cea mai folosita in business-uri precum domeniul bancar, care sugereaza incredere si securitate.

Indiferent de culoarea pe care decizi sa o folosesti, mai putin inseamna mai mult. Folosind o culoare primara pentru un banner si niste titluri, te va ajuta sa lasi impresia pe care o doresti fara a coplesi cititorul cu prea multa culoare. Culorile pe care le folosesti in emailurile pe care le trimiti intr-o campanie de email marketing, te pot ajuta sa cresti recunoasterea brandului semnificativ, asa ca este bine sa faci niste teste si apoi sa aplici acea schema de culori. Culorile pe care le vei folosi o sa fie asociate cu tine si cu brandul tau.

Cum sa folosesti culorile pentru call-to-action-uri in email marketing

Daca doresti ca un cititor sa dea click pe un anumit link din newsletter, incearca sa-l scrii cu rosu. Un studiu a aratat ca link-urile rosii atrag cu 52% mai multe actiuni fata de cele albastre. Fiind cea mai puternica culoare din spectrul culorilor, rosul determina o reactie fizica din partea corpului. Bataile inimii pot creste si pot chiar sa determine o crestere de scurta durata intre viteza de click si actiune.

Echilibrul este important – nu pune un link prea lung, prea luminos sau care palpaie, deoarece poate cauza efectul opus al unui newsletter, si anume marcarea lui ca si spam. Folosirea in exces a culorilor prea deschise poate obosi privirea cititorului, cauzand anularea influentei call-to-action-ului.

Psihologia imaginilor

Este cunoscut faptul ca aproximativ 80% dintre cei care deschid email-urile pe care le trimiti, doar scaneaza informatia in loc sa o citeasca. Imaginile te pot ajuta sa atragi un raspuns emotional pe care il doresti de la cititor. Un solutie este de a folosi imagini cu figuri umane.

Incearca sa introduci imagini cu clienti incantati de produse sau servicii. Vazand o imagine cu o persoana care zambeste, induce de cele mai multe ori o stare de bine privitorului. Este o metoda buna de a asocia brandul tau cu o stare de bine.

Cel mai bine este sa testezi ceea ce ti se potriveste, in functie de profilul clientului ideal pe care il ai, sa vezi in rapoarte ce campanii de email au avut cele mai bune rezultate si ca iti gasesti propria reteta pentru ca lucrurile sa mearga bine in campaniile de email marketing viitoare.

Sursa: http://blog.madmimi.com


Se incarca ...