Monitorizarea reputatiei "de la".

Monitorizarea reputatiei
Pe la mijlocul lunii Decembrie, am observat ca exista noi probleme cu livrabilitatea pentru Yahoo. Acestia au inceput sa redirecteze catre folderul de spam inclusiv domenii cu reputatie excelenta. Au existat chiar companii certificate care au avut acesta problema. ReturnPath a observat dupa ce a analizat sute de  emailuri ca cei care au fost impactati sunt senderii care au mai multe adrese "de la" ("de la" este portiunea din fata semnului @). Ce s-a schimbat in Yahoo?




Am descoperit ca reputatia Yahoo s-a schimbat. Din decembrie, Yahoo foloseste si adresa "de la" in plus fata de domeniu si reputatie pentru a determina livrabilitatea.  Ceea ce putem sa confirmam in acest moment este ca denumirea campului "de la" (ex partea din fata '<' intr-o adresa de tip "Andrei <andrei@website.com>" nu afecteaza unde este trimis emailul)




Reputatiile pentru whitelistare sunt monitorizate acum folosind urmatoarea combinatie:




adresa "de la" + domeniu + IP




Yahoo tine cate o reputatie pentru fiecare combinatie, ceea ce poate rezulta in diferite rate de trimitere in inbox, chiar daca emailul este trimis de la acelasi domeniu si de pe acelasi IP.




Ce trebuie sa ne asteptam de la aceasta schimbare?




Esti afectat numai daca:




1)     Ti-ai schimbat de curand adresa "de la"  si nu ti-ai facut inca reputatie pentru aceasta.


2)     Folosesti o combinatie de adrese "de la" care nu indeplineste inca toate conditiile Yahoo.




In trecut, daca reputatia tuturor emailurilor era combinata intr-o singura cifra de acuma nu va mai fi asa. De acuma daca o combinatie de nume, domeniu si IP nu este pe placul lui Yahoo, aceasta nu va mai fi livrata in inbox.




Exemplu putem folosi adresele urmatoare, care se vor trimite de pe acelasi IP:



  1. andrei@website.com

  2. newsletter@website.com

  3. oferte@website.com




De asemenea sa presupunem ca primele doua adrese sunt acceptate de catre Yahoo iar ultima nu este, de asemenea ca domeniul are o reputatie foarte buna si IP-ul este perfect curat. Email-urile trimise de la adresele 1 si 2 vor ajunge in inbox pe cand cele trimise de la adresa 3 vor intra in folderul de bulk.




Schimbarea numelui "de la" va folosi daca avem o adresa proasta?




Nu va folosi atat timp cat noua adresa "de la" isi va construi o reputatie corecta. Daca nu iti schimbi practicele de email putem sa spunem ca nu va folosi la nimic. Dar daca faci schimbari in bine, in ceea ce priveste trimiterea de email, reputatia iti va creste mai usor pe un email nou.




De ce schimba Yahoo aceste practici de sortare a email-urilor?




Pentru ca foarte multi senderi trimit la diferite segmente din liste sub diferite emailuri, de pe acelasi IP. Yahoo ii va premia pe cei cu segmente care au o reputatie corecta si ii va pedepsi pe cei care se mentin in practici incorecte. Daca in trecut media reputatiei pentru un domeniu era suficient pentru Yahoo de acum nu mai este asa.




De aceea in noul an va trebui sa ne uitam si la adresa de trimitere, nu numai reputatia domeniului.



Se incarca ...