Emailul si social media merg mana in mana. Desi multi
spuneau acum 3 ani ca odata cu proliferarea retelelor sociale emailul va muri, acest lucru nu s-a intamplat. De fapt, noi nu credem ca se va intampla vreodata tocmai pentru ca, folosite impreuna, efectul lor este mult mai puternic.
Iar ce s-a observat recent este faptul ca exista mai multe similaritati intre comportamentele utilizatorilor fata de branduri cand vine vorba de abonarile la emailuri si pe Facebook.
Jay Baer a trasat mai multe paralelele declarand ca, desi numele difera, actiunea intreprinsa de utilizator este similara. Astfel, a egalat un like pe Facebook cu o abonare la un newsletter, deschiderile la newsletter cu impresiilor pe Facebook si share-ul cu forwardarea unui email. Concluzia lui era ca motivatia utilizatorilor este aceeasi, dupa cum vom vedea mai jos.
Un
studiu facut de Constant Contact si Chadwick Martin Bailey arata ca primele motive pentru care lumea se aboneaza la newslettere si da like-uri sunt: primirea de reduceri si accesul la promotii. Faptul ca sunt deja consumatori sau le place brandul nu ii impulsioneaza la fel de mult ca beneficiile materiale sa dea like-uri sau sa se aboneze.
Observam de asemenea si ca peste jumatate dintre cei ce se aboneaza (58%) o fac ca sa primeasca reduceri si oferte speciale, fata de doar 41% din cei ce dau like. Promisiunea unei 'afaceri' cu brandul este un motiv mult mai puternic decat dorinta de sustinere a brandului pentru ca sunt deja un consumatori sau pentru ca vor sa fie informati.
La fel se comporta si cu dezabonarile si unlike-uri. Primele doua motive date de utilizatori pentru astfel de actiuni sunt comunicarea excesiva si continutul care nu mai este relevant. Ce este surprinzator este faptul ca experientele neplacute pe care le au ca client nu se afla printre cele mai importante motive pentru a se dezabona sau a da unlike.
De ce te-ar interesa pe tine aceste similaritati?
Prezenta brandului pe Facebook si in newsletterele, amandoua, functioneaza astfel incat sa creasca vizibilitatea brandului si sa il faca cat mai relevant in mintea consumatorilor. Iar faptul ca noi reactionam la fel cand vine vorba de aceste doua canale de comunicare inseamna ca te poti folosi de ele alternativ pentru a face teste pe continut, fie el text sau imagini.
Daca ai observat si tu similaritati sau nu esti deloc de acord cu ce am scris scrie-ne mai jos si discutam.