Cine castiga lupta anti-SPAM

Cine castiga lupta anti-SPAM
De la inceputul anului, Gmail si Hotmail se lupta sa fie declarati primii in lupta anti-spam. Astfel, in urma unui studiu sponsorizat de Microsoft din care rezultase ca filtrele Hotmail indepartau cu aproape 1 % mai multe mesaje de spam decat Gmail, luna asta Gmail a ripostat ca sa-si apere programul anti-spam. 




Vazand ca se incing spiritele, ne-am intrebat, cum difera tacticile lor de combatere a spamului?




Cat la suta din mesajele care ajung in inbox sunt spam? <1% (Gmail) vs.  <3% (Hotmail)






 




Ce tooluri exista pentru curatarea mesajelor din Inbox? Priority Inbox (Gmail) vs. Schedule Cleanup si Categories (Hotmail)




Cum filtreaza reputia trimitatorilor? Amandoua se folosesc de tactici de autentificare a trimitorilor pentru a-i bloca pe cei care trimit de pe conturi false.  Mai mult, amandoua vor implementa noul standard DMARC* pentru protectia impotriva phishingului.




Ce ne-a atras atentia este faptul ca amandoiproviderii pun la dispozitia abonatilor posibilitatea de a se dezabona de la newsletter cu un singur click. De ce sa existe o astfel de optiune? Pentru ca inseamna un efort mai mic pentru abonat decat sa stea sa caute link-ul de dezabonare din newsletter (desi el exista si este obligatoriu in orice newsletter).

Si atunci, cu ce se diferentiaza programele lor anti-spam? Gmail declara ca isi bazeaza strategia de lupta anti-spam in principiu pe declaratiile de spam pe care le fac abonatii.  Hotmail in schimb, tine cont de aceste declaratii dar ele nu figureaza atat de proeminent in stabilirea algoritmilor ca pentru Gmail.


Noi asteptam sa vedem cum vor evolua filtrele anti-spam. Ce este clar este ca momentan filtrele anti-spam de la Yahoo ocupa ultimul loc in aceasta batalie.


* DMARC (Domain-Based Messaje  Authentification, Reporting and Conformance)  Reduce amenintarea globala a phishingului pentru a imbunatati coordonarea dintre email provideri si proprietarii de domenii (mail sender domain owners).


 



Se incarca ...