Rate mici de deschidere si campanie de succes? Obama a reusit

Rate mici de deschidere si campanie de succes? Obama a reusit

Email-ul a fost principalul contributor la succesul campaniei intiate de Barack Obama in cursa pentru presedintie din 2012. Insight-urile dezvaluie cum s-a intamplat sa aiba mai mult succes decat contracandidatul sau, Mitt Romney.


Analizand strategia lui Obama, specialistii au discutat despre targetare, testare, creativitate si titlurile mailurilor.


Insa nimeni nu a vorbit despre alte doua aspecte foarte importante: marimea listei de trimitere si frecventa trimiterii mailurilor.



Marimea listei si segmentare


Este relativ usor sa vezi partea creativa, strategia de titluri, frecventa si un pic din personalizarea mailurilor campaniei, insa nu poti afla cat de mare este lista si cata segmentare s-a facut. Alchemyworx au facut un studiu prin eDataSource, care monitorizeaza milioane de inbox-uri si are o librarie de milioane de mesaje digitale de marketare.


In graficul de mai jos se vad donatiile, de peste 250$ si fiecare campanie in timpul celor 79 de saptamani, suprapuse peste graficul numarului de emailuri trimise in aceasta perioada. Rezultatul este clar: cu fiecare email trimis se adunau mai multe donatii. Frecventa trimiterii si marimea listei de adrese au fost factorii cu cel mai mare aport la rezultatul final.


sursa: alchemyworx.com

 

Volumul de trimitere vs rata de deschidere


Partea mai greu de intuit a fost cea in care volumul de trimitere pentru fiecare campanie se corela foarte bine cu probabilitatea fiecareia dintre ele de a fi castigatoare in raport cu pollurile de opinie.


Volumele de trimitere a emailurilor si ratele de deschidere pentru fiecare dintre campanii pe durata a doua luni arata ca Obama a inceput in forta, crescandu-si sansele de a castiga. Ulterior, si Romney creste frecventa de trimitere la o rata similara, insa cresterea sa nu este foarte vizibila pentru ca are o lista de 15 ori mai mica decat adversarul sau.


Dupa ce Obama a redus volumul de trimitere cu 28%, sansele de castig ii scad cu 42 de procente, in timp ce cresterea lui Romney este de 180% si sansele de castig cresc cu 160%. Spre final, Romney reduce volumul si sansele de castig, iar rata sa de deschidere creste, insa pierde cursa, in timp ce Obama creste agresiv volumele de trimitere si sansele de castig, desi rata de deschidere scade cu 14%.


sursa: alchemyworx.com

Cum a functionat


Pe scurt, ideea este "trimiti mai mult si strangi mai mult". Din graficele de mai sus am observat ca daca iti doresti sa obtii mai multe donatii, strategia corecta este cea a lui Obama, insa daca iti doresti o rata mai mare de deschidere ar trebui sa abordezi strategia lui Romney.


Este interesant si aspectul legaturii dintre donatii, volume de trimitere si rate de deschidere. Surprinzator a fost faptul ca rata de deschidere si donatiile au avut impact invers: cu cat rata de deschidere era mai mare, cu atat mai putine erau donatiile. Acest lucru este explicat prin faptul ca si relatia dintre volumul de trimitere si rata de deschidere este unul invers - cu cat trimiti mai multe emailuri, cu atat rata scade. Insa daca vrei sa obtii donatii, fiecare email inseamna o oportunitate de a obtine ceea ce iti doresti.




Sursa:  www.alchemyworx.com



Se incarca ...