Fie ca vrei sa-ti deschizi o afacere sau ca detii una, este bine sa iti calculezi ROI-ul – Return on Investment- sau rata de recuperare a investitiei.
O investitie, de orice fel, va produce randamente pozitive? Si daca da, cat de mult? In orice domeniu ai activa, te va interesa dupa cat timp vei putea scoate un profit din business-ul pe care il conduci.
Am spus intr-un articol trecut ca o campanie de SMS Marketing este ieftina. Dar poti sa castigi mai mult de cativa euro pe luna? In mod clar, da. Spre exemplu, sunteti patronul unui restaurant si ati colectat o lista de telefoane prin opt-in. Ati vrea sa trimiteti un mesaj la 100 de clienti oferindu-le un antreu gratuit. Ati cheltuit 20 euro pentru toate astea. Rata de deschidere a unui SMS este de 95%, dar sa presupunem ca doar 20 dintre clienti citesc mesajul, si acestia fac o rezervare la restaurant, la o comanda medie de 20 euro.
Formula dupa care se calculeaza ROI este urmatoarea:
ROI= (Venituri in urma investitiei- Suma investita)*100/ Suma investita
Rezultatul va fi sub forma de procent si vei fi interesat ca acesta sa aiba o valoare pozitiva pentru a fi pe profit.
In varianta optimista in care veniturile in urma investitiei ar fi de 15.000 euro iar suma investita este de 10.000 euro ar rezulta urmatoarea formula:
ROI= (15.000-10.000)*100/10.000
ROI=50% => un castig de 50 euro centi la fiecare euro investit.
Pentru a intelege mai bine, iti prezentam si doua filme pe care le-am gasit destul de explicite in cazul in care nu te-am lamurit din ceea ce am scris mai sus.
What is Marketing ROI? - Explania
Sursa: www.davemanuel.com