Idei pentru newsletter-ul perfect

873928_66742457


Email marketingul este o metoda foarte buna de a ajunge la clientii dumneavoastra fara a cheltui multi bani, dar este si o responsabilitate – oamenii nu isi dau adresa de mail catre oricine. Te gandesti cum sa incepi o campanie de newsletter? Iti dam cateva ponturi de care sa tii cont.


Fa inscrierea usoara. Posteaza un formular de inscriere pe homepage-ul site-ului, blogului, paginilor de socializare sau oriunde clientii sau fanii tai sunt activi. Poate vrei sa colectezi nume si zile de nastere (pentru oferte speciale sau cadouri) sau sa-ti inviti cititorii sa adere la un grup, dar nu exagera cu campurile obligatorii. Un formular prea lung de completat ar putea speria clientii.


Spune-le abonatilor la ce sa se astepte. Daca aveti de gand sa trimiteti noutati despre companie, scrisori de la presedintele firmei, vanzari promotionale, oferte zilnice sau ponturi saptamanale, este important sa le spuneti cititorilor la ce sa se astepte si cat de des o sa primeasca informatii de la voi. Dati-le destule informatii in formularul de inscriere, ca ei sa decida daca vor sau nu sa se inscrie.


Trimite un mail de bun venit. E un lucru bun sa le reamintesti oamenilor de ce s-au inscris in lista ta si sa-i asiguri ca vor gasi lucruri interesante in magazinul tau. Ai putea chiar sa le trimiti noilor abonati oferte speciale sau continut in exclusivitate, ca mod de multumire pentru loialiatea lor.


Personalizeaza-ti newsletter-ul pe masura brandului. Campaniile tale de email marketing ar trebui sa se potriveasca cu brandul tau si sa arate asta. Daca folosesti un template pentru newsletter, poate ai vrea sa-l personalizezi pentru a introduce culorile reprezentative ale companiei si logo-ul in antet. Daca email-urile sunt in concrordanta cu continutul companiei, cititorii tai se vor simti mult mai familiari din start.


Fa-l usor de citit. Abonatii tai pot fi oameni ocupati, care primesc o gramada de email-uri, asa ca trebuie sa va asigurati ca le captati atentia. Asa ca in loc de un articol lung, separati continutul in paragrafe scurte. Subiectul email-ului trebuie sa fie concis si uror de inteles. Poate ai vrea si un test A/B sa vezi care se potriveste cel mai bine.


Trimite oamenilor continutul pe care il doresc. Serviciile de email marketing ofera posibilitati precum segmentarea listei pe grupuri pentru a face continutul relevant pentru oamenii care il citesc. Daca trimiti mailuri diferite mai multor grupuri (o asociatie non profit care trimite voluntarilor, donatorilor sau directorilor de firme), apoi poti sa le ceri clientilor sa bifeze o casuta prin care vor adera de la inceputul inscrierii intr-un grup anume. Segmentarea iti permite sa targetezi abonatii de la inceput, fara a le cere sa ia parte de la inceput intr-un grup anume. Daca magazinul tau are o campanie de reduceri, poti trimite newsletter targetat pe clientii din zona magazinului dupa sector sau cod postal, deoarece adonatii din alte orase nu au nevoie de asemenea instiintari.


Pastreaza frecventa trimiterilor. Un newsletter regulat este un angajament. Daca trec cateva luni fara sa le trimiti niciun email, abonatii tau o sa uite de tine si este probabil sa stearga urmatorul mail de la tine sau mai rau, sa-l marcheze ca spam. Fa-ti timp sa-ti pui la punct un plan, sa scrii articole, sa creezi un design si sa le trimiti email-uri regulat.


Redacteaza. Chiar si redactorii au la randul lor nevoie de alti redactori. Cand lucrati la calendarul publicarii, rezervati-va suficient timp si pentru redactarea si revizuirea procesului. Odata ce lansati o campanie, aceasta va ajunge direct in inbox si nu mai e cale de intoarcere pentru update. Newsletterele contin continut important iar cele neglijent lucrate reflecta o pregatire slaba a companiei care l-a trimis. Gramatica si stilul sunt la fel de importante pentru email asa cum sunt pentru site sau blog.


Testeaza. Nu toate newsletter-ele se vad la fel pe dispozitivele mobile sau in browsere diferite. Trimite email-uri colegilor sau foloseste un program de teste ca sa fii sigur ca emai-urile vor arata bine in pagina atat pe monitoare mici cat si mari sau pe diferite device-uri. Testeaza si  descopera greseli de design pana nu e prea tarziu. Si programele de testare va pot prezice daca campania ta va trece sau nu de filtrele de spam.


Gandeste-te si la smartphone-uri. Daca o campanie nu se va vedea si pe mobil, nu va avea rezultatele scontate. Tot ceea ce trimiti trebuie sa se potriveasca si pentru telefoanele mobile. Conform unui infografic, 63% dintre americani si 41% dintre europeni vor sterge sau inchide un email care nu este optimizat pentru mobil. Poate este momentul sa folosesti un template adaptat pentru mobil.


Cunoaste regulile de SPAM. Evita sa fii aruncat in SPAM (citeste si articolul nostru despre regulile de SPAM pentru a evita neplacerile). Ai voie sa trimiti mail-uri la gramada doar daca abonatii au specificat clar asta. Daca ai colectat adrese de email pentru un pranz caritabil sau pentru o invitatie la un eveniment, atunci nu ai voie sa trimiti campanii de email marketing doar daca ai specificat asta clar la inscriere. Include optiunea de a se dezabona, printr-un link, in fiecare email si nu uita sa le amintesti cum au ajuns in lista ta de la bun inceput.


Fa-l usor de redistribuit. Trimite continut pe care clientii vor dori sa-l imparta cu cunoscutii si fa acest lucru usor pentru ei. Desigur ca abonatii pot sa-l redistribuie prietenilor, dar asta e mult de cerut. Include un link in versiunea web a campaniei ca abonatii sa-l poata citi si in afara programelor si adauga si link-urile catre retelele sociale (Facebook, Twitter, Pinterest, etc.) in newsletter, ca sa poata fi distribuit continutul acolo unde abonatii tai sunt activi. Cand si prietenii lor vor incepe sa distribuie la randul lor continutul tau atunci vei stii ca functioneaza.


Stai cu ochii pe statistici. Majoritatea serviciilor de email marketing ofera rapoarte gratuite care contin informatii pretioase. Invata cum sa citesti si cum sa interpretezi rapoartele, astfel incat sa folosesti statisticile pentru a imbunatati campaniile viitoare. Fii atent la rata de deschidere si de click-uri si identifica sabloanele care fac din campania ta una buna sau proasta. Daca campania ta primeste un numar mare de dezabonari atunci e cazul sa incerci ceva diferit.


Fii prietenos. Incearca sa folosesti un ton prietenos in newsletter-ele tale. Din moment ce majoritatea email-urilor vin direct de la o persoana, oamenii se asteapta la un ton uman in inbox-urile lor. Exista sansa ca abonatii sa fie deja intr-o stare de spirit neoficiala cand iti citesc email-ul iar un ton prea formal sau greoi poate parea deplasat. In plus ei ti-au oferit deja adresa de email asa ca ai deja prenumele lor. Poti sa te folosesti de prenumele clientului in mesajele de multumire pentru a face totul mult mai familiar.


Trimite email-uri doar daca ai ceva important de transmis. Acest ultim sfat poate parea evident, dar multe companii incep campaniile lor de marketing fara niciun plan sau chiar nimic de zis. Emailul este o cale simpla de a distribui continut. Inainte de a trimite un newsletter, fii sigur sa iti un angajament pe termen lung care sa te ajute sa-ti atingi obiectivele in afaceri. Altfel nu vei face decat sa iti pierzi timpul tau cat si pe al abonatilor. Intreaba-te: Care este scopul pentru acest tip de comunicare? Ce avem de transmis? Cum ne vom masura succesul? Trimite newslettere cu bagare de seama si concentreaza-te pe mesajul pe care compania ta vrea sa-l transmita.


Sursa: www.forbes.com




Se incarca ...