5 sfaturi pentru a atrage lead-uri pe blog

ponturi pentru blog


Cand a fost ultima data cand ai atribuit lead-uri unuia dintre posturile de pe blogul tau? Un blog bine optimizat, cu continut adaugat periodic ar trebui  sa atraga lead-uri (o persoana-potential client- care intra pe site-ul sau in magazinul tau). Daca blogul tau atrage trafic dar nu genereaza lead-uri (persoane care sa si cumpere) atunci ceva este gresit. Poate una din problemele de mai jos sa fie de vina.


1. O slaba chemare la Call-to-Action (incurajare pentru abonare la newsletter, la a comenta pe blog, like pe Facebook )


Fiecare blog are nevoie de un call-to-action. Cand un cititor ajunge la finalul unui post, trebuie sa ai ceva acolo pentru el. Daca nu va gasi nimic, va pleca.
Vizitatorii si-au facut timp sa iti citeasca postarea si sunt interesati de ceea ce ai de zis. Asa ca ofera-le ceva mai mult. Iti recomandam un landing page la sfarsitul articolului in care poti sa le ceri sa se aboneze la newsletter sau sa lase un comentariu articolului.


2. O targetare nepersonalizata


Posturile care sunt slab targetate nu vor genera lead-uri. Este important ca inainte de a scrie fiecare post sa aveti o idee clar conturata a ceea ce vreti sa transmiteti si pe cine incercati sa influentati cu asta. Acordati timp analizei cumparatorului. Atunci, cand veti reveni asupra conceperii unui articol, fiti sigur ca ramaneti pe traiectoria pe care doriti sa o urmati cu targetul urmarit.
Ganditi-va daca articolul conceput va rezona cu cumparatorul, daca vor gasi posturile voastre interesante.


3. Fara continut interesant


Concepe posturi pentru blog care targeteaza clienti prin procesul de inbound marketing si al “palniei” de vanzari. Stabileste care etapa din “palnia” de vanzari o doresti prin fiecare articol pe care il scrii. Care este scopul postului scris? De a face un necunoscut constient de existenta companiei tale? De a convinge un lead ca produsul sau serviciul pe care il oferi ii poate rezolva problema? De a da unui cunoscator de marketing increderea ca tu esti cea mai buna sursa pentru problemele lui?


Oamenii sunt interesati de diferite tipuri de informatii in procesul lor trecere prin “palnia” de  inbound marketing. Asigurati-va ca blogul tau ofera continut adaptat acestei calatorii. Call-to-action-ul trebuie croit pe tiparul cumparatorului. Daca vei scrie un post care este targetat pe clientii care nu sunt constienti ca au o problema pe care deja le-ai rezolvat-o, nu pune un call-to-action prin care promovezi o consultatie gratuia la finalul articolului.


4. Prea promitator dar totusi sub asteptari


Titlurile bune sunt importante. De fapt, este cea mai importanta parte a fiecarui post pe care il scrii. Daca nu ai scris un titlu bun, atunci nimeni nu va da click pe el sa il citeasca din prima. Nu conteaza daca va fi vazut intr-un email, intr-un feed pentru o retea sociala sau pe prima pagina a unui blog. Daca titlul este groaznic atunci nu il vor deschide.


Ogilvy spunea: “In medie, de cinci ori mai multi oameni citesc titlul fata de continut. Cand iti concepi titlul, iti cheltui 80 de centi dintr-un dolar.”


Problema este ca marketerii au dus asta la un prag prea inalt. Scriu titluri minunate care ar face si cel mai reticent cititor sa dea click, la sfarsitul unei zile lungi de munca, dar apoi nu reusesc in totalitate sa livreze promisiunile facute in titlu.
Cand concepi titlul trebuie sa gasesti un echilibru. Nu pune un titlu care sa nu fie in concordanta cu continutul. Daca un cititor citeste un post si se simte inselat, acesta nu se va mai intoarce si nici nu va mai cumpara de la tine.


5. Prea lung, prea complicat


Ultimul sfat se refera la articolele prea lungi si complicate. Daca primul scop al blogului este sa genereze lead-uri, articolele prea lungi si prea complicate risca sa sperie sau sa alunge clientii.
Articolele lungi nu sunt neaparat rele, dar daca scrieti un post lung intrebati-va daca nu poate fi impartit in bucati. Daca nu, atunci e bine sa fie bun si sa capteze atentia cititorului. Tendinta cu posturile foarte lungi este ca cititorul sa se gandeasca ca o sa reintre sa citeasca mai tarziu. Cei mai multi nu se mai intorc!


Daca vrei ca cititorul sa dea click pe call-to-action-ul tau la finalul articolelor si sa se transforme in lead-uri, atunci incearca sa pastrezi posturile scurte si simple. Foloseste limbajul cumparatorului, si evita sa depasesti cateva mii de cuvinte. Cele mai multe posturi ar trebui sa aibe intre 500-1000 de cuvinte.


Sursa: www.iconsive.com




Se incarca ...