Internetul a schimbat fundamental modul in care oamenii gasesc, descopera, impart, cumpara si se conecteaza.
Inbound Marketing-ul se bazeaza pe conceptul de a castiga atentia prospectilor si a face compania mai usor de gasit online creand continut de valoare. In opozitie, vanzarile prin telefon, reclamele postale, reclamele la radio, vanzarile prin brosuri si alte forme de reclama traditionala sunt considerate outbound marketing.
Incepand cu 2006, inbound marketing-ul a devenit cea mai eficienta metoda de a face business online, care se focuseaza pe a crea continut de calitate, continut care aduce oamenii catre afacerea si produsele tale, unde ei isi doresc sa fie. Prin unirea continutului pe care il publici cu interesele clientului, atragi in mod natural trafic pe care poti sa-l convertesti si sa inchei o afacere in timp.
Ce este Inbound-ul?
Arata ca iti pasa iar inbound-ul este despre crearea si impartasirea continutului cu lumea. Creand continut special croit pentru clientii doriti, inbound-ul atrage prospecti calificati pentru business-ul tau si ii va determina sa se intoarca pentru mai mult.
Crearea de continut targetat care va raspunde intrebarilor si nevoilor clientului, marketing targetat care personalizeaza interactiunea clientului cu compania ta, iar fiecare etapa cere diferite actiunie de marketing. Cu cate inveti mai multe despre lead-urile tale cu atat mai bine iti poti personaliza mesajele pentru nevoi specifice. Prin natura sa, inbound marketing-ul se face pe mai multe canale, deoarece aduce oamenii acolo unde doresti prin canalele prin care vrei sa interactioneze cu tine. Integrarea iti permite, cu ajutorul verificarii continului si a instrumentelor de analiza, care lucreaza impreuna si care iti ofera ocazia sa te concentrezi pe a districui continutul in locul si la timpul potrivit.
Atrage
Nu iti doresti doar trafic pe site-ul tau ci iti doresti un trafic de calitate. Iti doresti ca oamenii care iti sunt cel mai probabil lead-uri sa iti devina clienti si in final consumatori fericiti. Cine este clientul potrivit? Pentru inceput va trebui sa va definiti clientul ideal (buyer personas) care cuprinde obiectivele, provocarile, punctele slabe, obiectii comune ale produselor si serviciilor, precum si informatii cu caracter personal si demografice impartite intre toti membrii acelui tip particular de client. Clientul tau este acea persoana in jurul caruia intreaga ta afacere este construita.
Cele mai importante unelte de a atrage userii catre site-ul tau sunt:
Blogging-ul: Inblound Marketing-ul incepe cu blogging-ul. Un blog este singura si cea mai buna cale de a atrage vizitatori catre site-ul tau. Cu scopul de a gasi clientul perfect va trebui sa creezi continut educational care le vorbeste si le ofera raspunsuri la intrebarile pe care le au.
Social Media: Trebuie sa distribui continut de valoare si informatii pretioase in spatiul web, captivant pentru prospecti si sa oferi o imagie umana brand-ului tau. Interactioneaza pe retelele sociale unde clientul tau ideal isi petrece timpul.
Cuvintele cheie: Clientii tai isi incep procesul de cumparare online, de cele mai multe ori folosind un motor de cautare pentru a gasi ceva despre care nu au destule informatii. Deci trebuie sa te asiguri ca esti vizibil in aceste cautari. Pentru a ajunge acolo, trebuie cu grija sa iti alegi cuvintele cheie, sa iti optimizezi site-ul, creezi continutul si sa-ti construiesti link-urile in jurul termenilor/cuvintelor cheie pe care clientul ideal le cauta.
Converteste
Din momentul in care ati adus vizitatorul pe site-ul vostru, urmatorul pas este sa convertesti acei vizitatori in lead-uri adunand datele lor de contact sau cel putin sa aveti adresele lor de email. Datele de contact sunt cea mai valoroasa moneda din marketing-ul online. Pentru ca vizitatorul sa-ti ofere aceste informatii de bunavoie va trebui sa le oferiti ceva in schimb. Acest pret vine sub forma de continut, precum ebook-uri, studii de caz sau sfaturi, orice informatie care ar fi interesanta pentru fiecare client.
Cele mai importante instrumente de a converti vizitatorii in lead-uri sunt:
Call-to-Action: Call-to-action-urile sunt butoane sau link-uri care incurajeaza vizitatorii sa ia actiune, precum “Descarca un studiu de caz” sau “Participa la un webinar”. Daca nu ai suficiente call-to-action-uri sau daca call-to-action-urile tale nu sunt destul de “ipsititoare” nu vei genera niciun lead.
Landing Page-uri: Cand un vizitator da click pe un call-to-action acesta ar trebui trimis intr-un landing page. Un landing page este locul unde oferta din call-to-action este indeplinita si unde prospectul isi ofera informatiile pe care echipa ta de vanzari le poate folosi pentru a initia o conversatie. Dupa ce un vizitator de pe site completeaza un formular de pe un landing page, atunci devine lead.
Formulare: Pentru ca un vizitator sa devina lead, acesta trebuie sa completeze un formular si sa-si lase informatiile. Optimizeaza-ti formularele pentru a face aceasta trecere catre procesul de conversie cat mai usor posibil.
Contacte: Urmareste lead-urile pe care le-ai convertit intr-o baza de date centralizata de marketing. Avand toate informatiile la un loc va ajuta sa dati curs fiecarei actiuni pe care ati avut-o cu contactele tale (din email, din landing page-uri, social media sau altele), si cum sa optimizati interactiunile viitoare pentru a atrage in mod eficient, a converti, a incheia si a ii face pe plac clientului (buyer personas).
SMS Marketing: Te poti folosi de campaniile de SMS Marketing pentru a-ti promova afacerea si pentru a-ti aduce noi clienti pe site.
Incheie
Esti pe calea cea buna. Ai atras vizitatorii pe care i-ai convertit in lead-uri dar acum trebuie sa transformi acele lead-uri in clienti. Cum poti realiza acest lucru cat mai eficient? Cateva unele de marketing pot fi folosite in acest stadiu pentru a fi sigur ca inchei lead-urile la timpul potrivit.
Uneltele de incheiere includ:
Email: Ce faci atunci cand un vizitator da click pe un call-to-action, completeaza un landing page sau downloadeaza un studiu de caz dar inca nu este un client? O serie de email-uri focusate pe continut valoros si important poate ajuta la construirea increderii unui prospect si a-l ajuta sa fie gata sa cumpere.
Automatizare Maketing: Acest proces implica crearea de email marketing, adaptarea la nevoile si la etapele fiecarui lead. De exemplu, daca un vizitator downloadeaza un studiu de caz pe un anumit subiect din trecut, vei vrea sa ii trimiti acelui lead o serie de email-uri pe acelasi subiect. Dar daca te urmaresc pe Twitter si viziteaza o anumita pagina de pe site-ul tau poate vei vrea sa schimbi mesajul pentru a reflecta acele interese.
Raportare: Cum afli care eforturi de marketing au adus cele mai bune lead-uri? Echipa ta de vanzari incheie afacerea in mod eficient cu lead-urile? Integrarea in sistemul tau de management al gestiunii relatiilor cu clientii (Customer Relationship Management-CRM) iti permite sa analizezi cat de bine lucreaza echipa ta de vanzari cu cea de marketing.
Multumeste
Calea de inblound este despre a asigura continut remarcabil catre utilizatori, chiar daca ei sunt vizitatori, lead-uri sau clienti existenti. Doar daca cineva ti-a platit o factura nu inseamna ca poti sa uiti de el. Marketerii in online continura sa tina legatura cu ei, de a le multumi si sa speram ca ii poti determina pe actualii clienti sa devina promotori incantati ai companiei si a produselor pe care ei le apreciaza.
Uneltele care te ajuta sa multumesti clientului includ:
Call-to-action-uri destepte: Acestea prezinta utilizari diferite, cu oferte care se schimba in funtie de cumparatori si etape diferite.
Social Media: Utilizand diferite platforme sociale iti da oportunitatea de a furniza servisare catre client in timp real.
Automatizare etapelor de email marketing: Furnizarea catre clientii existenti a unui continut de calitate ii poate ajuta pe acestia sa-si atinga obiectivele dar si de a introduce noi produse si caracteristici care sa fie in interesul lor.
Chestionare: De altfel te poti folosi de chestionarele special create pentru clienti pentru a afla daca acestia au fost multumiti de produsele furnizate si pentru a stii ce ai de imbunatatit in follow-up-urile viitoare.
Daca ai nelamuriri sau ai nevoie de ajutor in campania ta de Inbound Marketing nu ezita sa ne contactezi la contact@mailagent.ro sau la tel: 0749040042. Te putem ajuta cu sfaturi pentru campaniile tale de Email si SMS Marketing, Automatizare Marketing, landing page-uri, call-to-action-uri, chestionare si nu numai.
Surse: www.hubspot.com, www.landscapeleadership.com