10 ponturi pentru a-ti imbunatati call-to-action-ul

10 ponturi pentru a-ti imbunatati call-to-action-ul

Cum am mai spus si aici, un call-to-action este un buton, un grafic sau un mesaj text plasat pentru a motiva vizitatorul sa ajunga in punctul pe care ti-l doresti, scopul fiind abonarea, inscrierea pe site sau cumpararea produselor pe care le oferi.
Cu cat call-to-action-ul este mai bun cu atat rata de conversie este mai mare.
Iata cateva exemple de call-to-action:
-Inscrie-te aici
-Comanda acum
-Incearca gratuit
-Aboneaza-te aici
-Suna acum
Aceastea sunt doar o parte din cele mai comune call-to-action-uri, dar nu este atat de simplu pe cat pare de a determina vizitatorii sa raspunda la aceste indemnuri. Mai jos va prezentam 10 metode de a va imbunatati rata de raspuns la call-to-action-urile pe care le doresti.


1.Sa fie simplu. Call-to-action-ul tau trebuie sa fie clar, concis si sa nu creeze confuzie sau sa fie supraincarcat. Nu incurcari vizitatorul cu prea multe oferte, alegeri sau actiuni. A aglomera CTA-ul cu prea multe iconite poate scadea gradul de increderea al vizitatorului sau a-l face confuz in luarea unei decizii.


2.Testati si iar testati. Intotdeauna testati butonul vostru de CTA pentru o eficienta maxima. Ceea ce determina o rata de conversie mare pentru un site poate sa nu functioneze pentru altul, asa ca trebuie sa gasesti call-to-action-ul care functioneaza pentru business-ul tau. Folosind diferite texte poate duce la rezultate variate. Incercati sa testati mai multe texte si chiar pozitionari in pagina pentru o anumita perioada, dupa care sa verificati rezultatele. Spre exemplu “Descarcati gratuit raportul” poate suna mai bine “Informatii gratuite”. Poate “Adauga in cos” nu va functiona la fel de bine cu  “Incepeti acum”. Incercati sa schimbati si culorile, forma butonului sau chiar si pozitionarea acestuia in pagina in functie de elementele pe care le aveti prezentate. Deci testati mult inainte de a gasi formula ideala.


3.Culoarea-culoarea face diferenta. Culorile diferite pot determina emotii diferite si pot aduce oamenii in stari diferite. Ganditi-va ce emotii vreti sa generati pentru a incuraja vizitatorii si folositi culorile adecvate. Rosu este o culoare a pasiunii si a energiei. Rosu ne motiveaza sa luam actiune. Albastru este o culoare care scoate in evidenta sentimente de incredere, integritate si onestitate. Culoarea verde creaza sentimentul de stabilitate si echilibru. Verdele indica totodata prosperitate si putere. Psihologia culorilor este un subiect fascinant si poate face o substantiala diferenta in raspunsul call-to-action-ului tau.


4.Pozitionarea. Unde puneti butonul de CTA poate fi la fel de important precum culoarea aleasa sau textul folosit. Asigurati-va ca butonul de CTA este vizibil imediat. Nu vreti ca oamenii sa dea scroll pana la sfarsitul paginii pentru a gasi butonul, deoarece riscati sa iasa pana sa ajunga sa-l observe. Ar fi indicat sa aveti acest buton pe fiecare pagina a site-ului tau. Multe persoane considera ca folosirea unui pop-up sau a unui slide poate fi considerat enervant, insa poate fi de mare succes. Ai putea incerca sa pozitionezi call-to-action-ul in diferite locuri in fiecare pagina a site-ului.


5.Design-ul. Veti dori ca design-ul CTA-ului vostru sa fie atractiv vizual si atragator la prima privire. Odata ce privirea a observat butonul, vrei ca sa pastrezi privitorul acolo. Culoarea, textul, forma, marimea si continutul, toate au un impact asupra eficientei butonului. Nu exista un set de reguli despre cum ar trebui sa concepi design-ul CTA-ului tau. Ca si in cazurile de mai sus, trebuie sa incerci mai multe design-uri diferite ca si aspect si sa le testezi pentru a observa rezultatele.


6.Fa-mi o oferta de nerefuzat! Primul lucru pe care o persoana va dori sa il stie este WIIFM (what is in it for me sau ce este acolo pentru mine). Fiti sigur ca le oferiti destule motive cu risc minim pentru a raspunde call-to-action-ului. De exemplu “Incepe acum, nu platesti nimic” sau “30 de zile gratuit”.


7.Sentimentul de urgenta. Creati un sentiment de urgenta sau un timp limita pentru oferta pe care o aveti  pentru a le da imboldul de care au nevoie pentru a lua actiune. “Doar 10 testari gratuite” sau “Gratis pentru a incerca pentru o perioada limitata”. Declaratii ca acestea pot determina mai multi oameni sa raspunda CTA-ului vostru.


8. Folositi testimoniale.  Testimonialele clientilor au un impact foarte puternic si pot oferi doavada ca oferta voastra este exact la fel de buna pe cat pare. Presarati testimoniale scurte, dar eficiente in CTA.


9. Oferiti un bonus. Oferiti ceva in plus pentru fiecare click. Adaugati un discount sau un cadou gratuit daca persoana da actiune CTA-ului. Asociatile caritabile fac asta tot timpul. Donezi acum si primesti un tricou gratuit, agende sau orice alceva ce au de oferit. Multe CTA-uri se bazeaza pe aceasta metoda care este incercata si verificata.


10. Distribuie pe retelele de socializare. Incurajeaza-ti clientii sa imparta ofertele voastre cu altii. Fa acest lucru usor pentru ei prin adaugarea unui buton de share la call-to-action. Totodata, asigura-te ca si tu la randul tau share-uiesti call-to-action-ul  cu prietenii tai si cu cei care te urmaresc. Infograficele sunt foarte populare in zilele noastre, asa ca poti adauga un CTA in formularul unui infografic si imparte-l pe retelele sociale.

Afacerea ta are nevoie de o suma credibila de conversii de succes pentru a supravietui. Folosind tacticile de mai sus si optimizand call-to-action-ul, ii vei motiva pe clienti sa raspunda si rata ta de conversii va creste substantial.


Daca ai nelamuriri sau ai nevoie de ajutor in campania ta email marketing, nu ezita sa ne contactezi la contact@mailagent.ro sau la tel: 0749040042.


Sursa: http://ezinearticles.com


 




Se incarca ...