Daca v-ati gandit de mai multe ori sa faceti o testare A/B in cadrul campaniei voastre de marketing, dar nu ati apucat pana acum, iata de ce ar trebui sa tineti cont. Chiar si un test minor poate sa va ajute la imbunatatirea traficului, a lead-urilor sau chiar in vanzari daca este facut cum trebuie. Iar daca nu tineti cont de avantajele unei simple testari A/B puteti pierde mult in imbunatatirea campaniei voastre de marketing.
Va prezentam mai jos 10 sfaturi de ce este bine sa faceti, si ce sa nu faceti atunci cand incepeti o campanie de testare A/B.
1. Testati mai multe variabile. Sunt atat de multe variabile pe care le puteti testa cu metoda A/B in campania voastra de marketing. Culori, marime, titluri, continutul oferit, template-uri, amplasari in pagina, perioada de trimitere, frecventa si posibilitatile sunt nelimitate. Cu cat testati mai multe variabile, cu atat mai multe veti putea afla pentru a avea posibilitatea de a rafina diferite abordari de marketing si de a genera rezultate mai bune cu initiativele luate.
2. Nu testati totul odata. Cei care efectueaza teste A/B inteleg importanta focusarii pe o singura variabila pentru fiecare test efectuat. Daca testati eficacitatea unui call-to-action in locul altuia, si daca modificati doua variabile diferite precum design-ul si mesajul, cum va veti putea da seama care este motivul pentru care un CTA a fost mai eficient fata de celalalt? Ramaneti la o singura variabila pentru un test pentru a nu avea intrebari legate de care test a functionat mai bine decat altul.
3. Incepeti cu lucruri simple. Nu va aventurati sa testati lucruri complicate pentru inceput. Puteti testa lucruri simple, precum culoarea sau marimea butonului de CTA de pe site. Exista cu siguranta mai multe teste avansate pe care le puteti efectua la testarea caracteristicilor mai complexe din site, nu este nimic in neregula daca porniti de la lucrurile mici spre cele complicate. De fapt, chiar si o modificare mica poate cauza rezultate majore. WikiJob, de exemplu, a efectuat un test A/B prin adaugarea unui testimonial pe una dintre pagini pentru a vedea daca vor creste conversiile. Ca si rezultat al aceste simple adaugari, pagina care continea testimonialul a avut vanzari cu 34% mai mari decat pagina fara. Incepand cu lucruri simple te va ajuta sa inveti lucruri valoroase despre abilitatile testarii A/B si pentru a prinde incredere pentru a incerca lucruri mai avansate.
4. Nu va temeti de teste mai avansate. Odata ce va simtiti confortabili cu testarea simpla a A/B, nu va temeti sa incercati gradual mai multe teste mai complexe cum ar fi testarea A/B/C sau mai multe teste legate de design cu schimbari dramatice. In timp ce asta pare sa intre in conflict cu cea de mai sus, in care spuneam sa nu testati mai multe variabile in acelasi timp, de fapt are sens daca considerati toata pagina din site ca pe o variabila de testare.
5. Testati tot timpul. Nu exista niciun motiv pentru care nu puteti face teste constant, iar daca doriti puteti testa doua lucruri diferite in acelasi timp, cum ar fi un CTA pe o pagina si un layout pe o alta pagina. Cu cat faceti asta mai cu cap va puteti optimiza mai bine campania de marketing.
6. Nu limitati testarea la un singur canal de marketing. Si mai mult, nu va ganditi ca puteti testa doar un singur canal o singura data. Puteti face un mix intre desing-ul site-ului si campania de email marketing. Puteti efectua teste in fiecare canal de marketing pe care il aveti la dispozitie: pe blog, in social media, pe motoarele de cautare, peste tot! Doar asigurati-va ca folositi metodele adaptate fiecarui canal pe care faceti teste.
7. Nu presupune ca rezultatele tale sunt statistic semnificative. Nu orice test pe care il efectuezi va genera rezultate semnificative, deci nu presupune ca toate o vor face. Doar pentru ca un subiect de email a performat mai bine decat altul asta nu inseamna neaparat ca testul a fost semnificativ. Si nu vrei sa iti stabilesti urmatorii pasi folosind date care nu inseamna cu adevarat ceva.
8. Faceti analize chiar daca rezultatele sunt statistic semnificative. In loc sa presupuneti, analizati efectiv daca rezultatele voastre sunt semnificative.
9. Nu renuntati daca rezultatele nu sunt satisfacatoare. Daca in urma analizelor efectuate ajungeti la concluzia ca testele nu sunt semnificative, nu disperati. Asta se poate intampla din cand in cand, dar asta nu ar trebui sa va opreasca din viitoarele testari. Invatati ceva din fiecare testare in parte si daca fiecare variabila testata nu a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor. Deci daca culoarea butonului de CTA nu a afectat rata de clic, poate schimband textul de pe buton o va face.
10. Faceti modificari pe baza rezultatelor testelor. Odata ce ati analizat rezultatele testelor, actionati in consecinta! Daca statisticile testelor sunt semnificative, inplementati varianta castigatoare. Daca nu a fost semnificativa, recunoasteti ca variabila testata nu a avut un rezultat de impact si incercati altele noi.
Sursa: http://blog.hubspot.com