12 motive incontestabile pentru care oamenii urasc blogging-ul (sfaturi pentru incepatori)

12 motive incontestabile pentru care oamenii urasc blogging-ul (sfaturi pentru incepatori)

Am tot spus in articolele trecute despre importanta postarii in mod constant de articole pe blog, cu un continut relevant si important pentru afacerea voastra, care sa atraga cat mai multe lead-uri si clienti catre site. Insa stim ca lucurile nu sunt intotdeauna atat de usoare pe cat par.
Chiar daca aveti experienta sau sunteti abia la inceput, va prezentam 12 motive incontestabile pentru care oamenii urasc blogging-ul.

1. “Nu sunt bun la scris”


Inteleg ca inspiratia pentru scris nu vine asa usor pentru toata lumea, asta este mai mult o frica a celor care nu vor sa scrie. Nu scrieti o teza de doctorat, este doar un blog.
Nu trebuie sa fiti savant pentru a scrie un post decent si nici perfect nu trebuie sa fie. Daca sunteti capabili sa purtati o conversatie, sa scrieti un email catre un client sau coleg, sau doar sa explicati conceptual despre care scrieti, puteti scrie si un post pe blog.


Nu va mai ganditi atat de mult si scrieti intr-un mod care va vine natural pentru ca audienta sa fie capabila sa se conecteze cu ea, iar apoi puteti ruga un coleg sa-l citeasca inainte de a-l publica. Gata! Sunteti un scriitor.


2. “Nu am timp pentru asta in programul meu”


Asta este una dintre cele mai des intalnite reclamatii cand vine vorba de blogging si intelegem pe deplin de ce. Iti ia destul timp pentru a produce continut de calitate si este o munca grea. Chiar nu exista alte variante.


Blogging-ul este un aspect important din inbound marketing , iar daca chiar nu exista nici un pic de timp liber in programul tau, atunci poate este momentul sa te gandesti sa angajezi pe cineva care sa te ajute, chiar daca asta inseamna sa externalizezi serviciul sau sa angajezi pe cineva permanent. Ti-ai intrebat vreodata colegii daca sunt dispusi sa te ajute? Nu exista niciun motiv pentru care trebuie sa pui intreaga responsabilitate pe umerii tai.


3.“Nu stiu de unde sa incep”


Este simplu. Aseaza-te la birou cu un pix si o bucata de hartie si incepe sa te gandesti. De ce scrii acest blog in primul rand? Pentru cine scrii? Ce intrebari ar putea avea care sa ii conduca catre blogul tau? Gasiti inca un coleg care sa vina cu idei si nu va ganditi prea mult la procesul de brainstorming. Brainstorming-ul este un moment important pentru a mentine lucrurile simple si usoare.


4. “Intotdeauna ma impotmolesc si ajung la blocajul scriitorului”


Chiar si cei mai experimentati scriitori ajung sa se blocheze. Daca ati ajuns intr-un asemenea punct, luati o pauza. Daca nu va permiteti sa aveti o pauza, reevaluati topicurile si ceea ce ati scris pana acum.
Ati conceput o schita inainte de a incepe? Stim ca unii oameni nu se pot decide asupra unui subiect dar incercati sa puneti mai multe idei pe hartie si sa va decideti dupa.


5. “Este un proces prea complicat”


Suntem perfect de acord. Este mult mai mult decat a scrie continut pentru blog. Devine un intreg proces:
1. Brainstorming-ul
2. Programarea
3. Documentarea
4. Scrisul
5. Editarea
6. Crearea sau alegerea unui grafic sau imagini pentru a le folosi
7. Publicarea
8. Promovarea si Share-ul
9. Monitorizarea


Inca odata, nu exista scurtaturi. Daca vreti sa aveti succes, trebuie sa acceptati ca intregul procesul exista cu un motiv anume. Nu uitati de ce faceti toate asta.


6. “Este un angangajament prea mare”


Daca o sa incepeti sa va petreceti timpul scriind pentru blog, va trebui sa va asumati un angajament si sa fiti consecventi. Daca incepeti prin a scrie in fiecare zi, apoi nu mai postati nimic nou in urmatoarele 3 luni, audienta voastra se va intreba ce se intampla si tot progresul pe care l-ati facut la inceput se va pierde din lispa consecventei.
Luati-va acest angajament, concepeti un plan pe care sa il urmari si luati-va angajamentul de a-l respecta.


7. “Dureaza prea mult pana vezi rezultatele”


“Rabdarea este o virtute!”. Cand eram mici auzeam tot timpul aceasta fraza si ne scotea din sarite, dar se pare ca aveau dreptate.
Daca vreti ca eforturile depuse pentru blog sa aiba succes, trebuie sa aveti rabdare, nu conteaza cat de enervant pare acest lucru pe moment. Sunt rare ocaziile in care rezultatele apar imediat cand vine vorba de blogging, dar daca adaugati constant cotinut de calitate, veti vedea rezultatele in timp.


Ca sa treceti mai usor prin acest proces, setati-va obiective mici si recomplensati-va cand le veti atinge. O anumita postare a atins numarul X de share-uri? Minunat! Aveti motive de mandrie: felicitati-va. Puteti sa va duceti sa sarbatoriti cu colegii.


8. “Exista prea multe articole pe acelasi subiect”


Exista o multitudine de articole pe net despre acelasi subiect si exista o sansa mare ca cineva sa mai fi scris deja despre ceea ce vreti si voi sa scrieti, iar asta e ok.
Este compozitia ta. Adaugati o nota personala articolului sau exista o sansa ca sa nu puteti fi gasit din multitudinea de articole disponibile in tot internetul.


9. “Seful meu si colegii cred ca imi pierd timpul”


Contorizati si masurati rezultatele tot timpul. Daca nu le puteti spune, atunci aratati-le rezultatele.
Poate fi frustrant la inceput, dar daca va implicati suficient de mult in acest proces, in scurt timp le veti putea oferi rapoarte care sa atribuie anumite rezultate eforturilor voastre de blogging si veti observa o schimbare in atitudinea lor.


Poate nu le veti obtine respectul si recunoasterea pe care o doriti, dar este posibil sa obtineti mai multe fonduri din buget sau chiar o marire a personalului.


10. “Fac tot ce se presupune ca ar trebui facut insa tot nu vad rezultatele”


Daca faceti in mod constant ceea ce se presupune ca ar trebui facut pentru a va asigura ca eforturile voastre de blogging vor avea succes si inca nu vedeti rezultatele, va trebui sa faceti o evaluare serioasa pentru a va da seama ce nu merge.
V-ati definit in mod clar publicul tinta/clientul ideal (buyer personas) si va scrieti articolele cu el in minte? Va promovati si va share-uiti continutul? Este continutul vostru relevant, interesant si util pentru audienta?


Este posibil sa va fi abatut de la una dintre caile de mai sus si trebuie sa fiti sinceri cu voi in timpul evaluarii, daca vreti sa va dati seama ce puteti face pentru a va atinge scopurile.


11. “Nu pot sa ii fac pe oameni sa dea share, sa comenteze, sa interactioneze cu continutul meu”


Nu toate blogurile de succes primesc comentarii. Nu toti cititorii de bloguri lasa comentarii. Aduceti-va aminte, scrieri pentru clientul tinta.


Daca considerati ca comentariile sunt importante incercati sa-i determinari pe cititori sa interactioneze cu voi. II rugati sa faca acest lucru? Ati conceput continutul articolului intr-un mod care incurajeaza audienta sa participle, sa comenteze sau sa interactioneze cu voi?


Precum Nora Roberts spunea “Daca nu intrebi, raspunsul este intotdeauna Nu”. Daca inca nu aveti rezultatele pe care le cautati, vezi numarul 10 din lista.


12. “Compania sau industria din care fac parte este prea plictisitoare pentru a scrie despre asta”


Nu conteaza cat de plictisitor considerati ca este subiectul despre care scrieti, incercati sa priviti dintr-o alta perspectiva. Incercati sa va conectati cu oamenii catre care tintiti, nu scrieti precum un robot.
Ganditi-va la niste analogii amuzante, folositi-va simtul umorului, gasiti cateva imagini care sa atraga privirile pe care sa le folositi in continutul articolului. Tot ceea ce trebuie sa aveti in minte este ca scrieti pentru oameni reali, cu probleme reale pentru care incercati sa oferiti o solutie.


Fie ca va regasiti in toate cele 12 puncte de mai sus sau doar intr-o parte din acestea, cea mai buna metoda de a combate blocajul este sa acceptati blogging-ul si toata munca grea care vine odata cu acesta. Nu mai incercati sa cautati scurtaturi si apucati-va de treaba - va veti multumi mai tarziu.


Sursa: http://blog.hubspot.com


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




Se incarca ...