6 semne care iti arata ca landing page-ul tau trebuie refacut

6 semne care iti arata ca landing page-ul tau trebuie refacut

Cand vine vorba despre marketing nu este niciodata un capitol incheiat. Puteti optimiza, efectua teste A/B, iar sa optimizati si tot va mai fi ceva de imbunatatit.
Cheia este sa stiti ce merita imbunatatit in primul rand si ce va spori si mai mult ROI-ul. Deci daca landing page-urile tale functioneaza bine poate ar fi bine sa va focusati eforturile in alta parte.


Dar cum puteti sti sigur ca landing page-ul este asa cum trebuie? Mai jos sunt sase semne care va arata daca landing page-ul are nevoie de un nou design sau va trebui optimizat pentru a va aduce cat mai multe lead-uri de buna calitate.


1. Rata de conversie a landing page-ului este foarte mica


Primul indicator la care landing page-ul are nevoie de imbunatatiri este convertirea lead-urilor. Daca rata de conversie (CVR) este mica, este momentul sa analizezi design-ul si continutul landing page-ului.


CVR-ul landing page-ului= #Gradul de completare a formularului / #vizitatorii landing page-ului


Dar cum iti dai seama daca rata ta de conversie este joasa? Rata de conversie depinde de cate elemente diferite sunt in afara continutului landing page-ului.


-Industria din care faci parte
-Daca compania ta este B2B sau B2C
-Pozitionarea paginii in traseul cumparatorului
-Ce fel de trafic atragi catre pagina ta de detinatie (platit sau organic)
-Sezonalitatea
-Vechimea paginii de destinatie


Din acest motiv, este greu sa gasesti date de referinta speciale pentru landing page-uri. Propriul tau criteriu de masurare a ratei de conversie va fi un apel al ratiunii tale despre cum se compara CVR-ul diferitelor paginii de destinatii pe care le-ai creat.


2. Rata de conversie este prea mica


Un alt indicator de date pe care poti sa il iei in calcul este conversia site-ului.
CVR-ul site-ului= # totalul conversiilor / # vizitatori ai site-ului
In timp ce rata de conversie a paginii de destinatie este ceva mai specific, rata de conversie a site-ului va indica daca intreaga cale de conversie are nevoie de o modernizare. Conform MaketingSherpa, valoarea de referinta a ratei de conversie in cazul site-urilor este undeva intre 2% spre 10%, depinde de industrie.


average-website-page-conversion-rates


Asta ar trebui sa-ti faca o idee despre cat ar trebui sa fie rata de conversie in cazul site-ului tau, la un minim-telul tau trebui sa fie peste medie.


3. Calitatea lead-urilor nu este prea grozava

Pagina ta de destinatie poate genera lead-uri. Dar sunt suficient de bune? Reprezentantii de vanzari folosesc suficient de bine acele lead-uri si le transforma in clienti? Daca nu, poate vrei sa:


-Rescrii textul pentru a fi mai clar cu privire la ceea ce vizitatorul va primi  daca va completa formularul
-Mariti lungimea formularului pentru a se califica mai bine potentialii clienti. Asta este o optiune buna pentru situatia in care echipa de vanzari are prea multe lead-uri prin care trebuie sa treaca.
-Discutati cu echipa de vanzari pentru a afla care sunt obstacolele in obtinerea unor lead-uri de calitate superioara. Poate fi o problema cu oferta pe care o aveti, nu doar design-ul paginii de destinatie. Oferta in sine poate nu ajuta clientii sa-si resolve problemele pe care le au.


4. Landing page-ul tau nu trece de blink test


“The blink test” consta in primele 3-5 secunde din momentul in care un client ajunge pe site-ul tau, analizeaza si apoi decide daca vrea sa ramana acolo si sa faca ceva sau paraseste site-ul.
Asigurati-va ca pagina de destinatie trece blink testul. In 3-5 secunde, un vizitator va trebui sa stie exact ce va primi prin completarea formularului de pe landing page.


Poti folosi servicii precum cele oferite de cei de la Fivesecondtest.com pentru a determina daca persoane anonime sau alese aleator inteleg ceea ce vor primi atunci cand iti vad landing page-ul. Sau puteti printa pagina de destinatie si sa le-o aratati colegilor, sefului, sotiei/sotului, parintelui, copilului pentru 5 secunde, o puneti deoparte si ii intrebati ce are pagina de oferit. Daca cei mai multi dintre subiecti raspund corect, testul blink este trecut.


5. Folositi prea mult text


Un alt punct mort este daca pagina ta de destinatie contine prea mult text. Prea mult text poate fi coplesitor. Imaginile si spatiile albe il fac fericit pe vizitator.


6. Va scapa un element esential in landing page


Mai jos sunt toate elementele pe care un landing page trebuie sa le contina. Daca ati trecut unul cu vederea, este un semn ca trebuie sa aruncati o privire pe pagina de destinatie si sa va asigurati ca urmaresc cele mai bune practici.


-Un titlu – spune exact ce oferta este
-O imagine – arata oferta (daca este necesar, poate fi si o reprezentare abstracta a ofertei)
-Text prin care se explica beneficiile ofertei
-Un formular
-Un buton de abonare (nu neaparat “Abonare”, poate fi “Download” sau “Salveaza”, etc.)


Sursa: http://blog.hubspot.com


 


 




Se incarca ...