Anatomia unui homepage de site: 7 elemente pe care sa nu le ocolesti

Anatomia unui homepage de site: 7 elemente pe care sa nu le ocolesti

Care este cea mai vizitata si folosita pagina dintr-un site? Puteti sa ghiciti, noi asteptam.
Ok, timpul a expirtat. Probabil ca ati ghicit, este homepage-ul – pagina principala. De ce este pagina principala cea mai populara pagina din intreg site-ul? Este o combinatie intre doua sau trei motive din cele de mai jos:


1. Homepage-ul are cea mai veche adresa URL din site si, prin urmare, a avut timpul necesar de a aduna cele mai multe link-uri din inbound.
2. Cele mai multe vizite directe incep din pagina principala.
3. Pagina principala contine cele mai multe reclame din URL din numeroase canale de marketing.


Ca si rezultat, homepage-ul este una din cele mai vizitate si importante pagini dintr-un site. Din pacate, pagina principala din site este, in cel mai bun caz, o introducere greoaie si in cel mai rau caz, slaba in performante.


Ce face un homepage cu adevarat bun? Un homepage grozav este o pagina usor de folosit, usor de inteles si care ajuta vizitatorul sa gaseasca infirmatiile pe care le cauta. O pagina principala care te va da pe spate duce homepage-ul la un nivel superior prin convertirea vizitatorilor in fani sau in lead-uri.


Nu este niciodata prea tarziu sa revizuiesti pagina principala a site-ului pentru noi oportunitati. Sa aruncam o privire asupra celor mai bune homepage-uri si asupra celor mai comune elemente din acestea. Veti gasi la finalul articolului si un grafic cu aceste elemente evidentiate, pentru a intelege mai usor despre ce este vorba.


1. Deschide calea cu o propozitie clara si de valoare

In primul rand, si cel mai important, o pagina principala grozava are definita o propunere de valoare. Cu o propozitie valoroasa, vizitatorul site-ului isi da seama imediat de valoarea solutiei care ii este prezentata pe site si, cel mai important, de ce ar trebui sa continue sa citeasca continutul.


Propozitia de valoare nu trebuie confundata cu sloganul. Propozitia de valoare raspunde la urmatoarele intrebari:
- De ce site-ul sau compania exista?
- Ce poate oferi acest site?
- Sunt clientul ideal pentru acest website? Este potrivit pentru mine?
- Daca eu sunt clientul ideal, de ce ar trebui sa cumpar de la tine?


Cu cat ai mai multe elemenete in pagina menite sa suporte propunerea propozitiei valoroase, cu atat mai puternica devine pagina principala dar si performanta acesteia.


2. Text si design focusat pe nevoia clientului

Orice marketing este mult mai eficient cand are un design si este scris pentru client. O pagina principala nu face exceptie. Prin anticiparea intrebarilor pe care un client le poate avea, si adresandu-le pe pagina principala, propozitia de valoare este mai clara si marketing-ul captiveaza mai mult.


3. Navigare intuitiva

Navigarea prin site continua sa sustina propozitia de valoare usurand munca utilizatorului in gasirea specificatiilor pe care site-ul le ofera. Fara o navigare intuitiva, propozitia de valoare va fi lipsita de claritate.


4. Call-to-action-uri eficiente


Vizitatorii intra de obicei pe un site pentru a face ceva. Este posibil sa nu stie inca care este acel “ceva”. Este rolul paginii principale de a face oferte care sa trimita cititorul mai departe in cautarile lui sau in procesul de cumparare. Partea de sus si cea de jos a palniei ii ajuta sa fac excat asta.


5. Promovarea content-ului


Un content bine gandit este o cale grozava de a angaja cititorul nou venit in business-ul tau. Acest content poate lua forma unor postari pe blog, resurse, materiale video sau de alte formate.


Referitor la acele formate, scopul acestui content este sa educe si sa ajute cititorul sa raspunda la intrebarile pe care le are, sau chiar sa i le rezolve, ceea ce conduce la construirea unei relatii de incredere cu cititorul.
Pagina principala este o metoda eficienta de a promova acest content si de a interactiona cu noii cititori.


6. Construirea increderii

Un alt mod usor de a construi credibilitate cu cititorul este sa te folosesti de “construirea increderii” sub forma de imagini sau iconite. Aceasta poate fi o imagine pe care se poate citi “Intotdeauna transport gratuit” pentru un site de comert sau un alt beneficiu, un diferentiator care sa fie de valoare pentru cititor. Cu alte cuvinte, va puteti lauda cu reusitele obtinute pana in acel moment pentru a evidentia cititorului ca sunteti o companie valoroasa in care poate avea incredere.


Promovand aceasta promisiune printr-o imagine, este mult mai probabil sa fiti repede intelesi de cititori. Construirea increderii mai poate fi facuta prin iconite care sunt usor de recunoscut de audienta targetata precum rating-urile de business (BBB-Better Business Bureau) sau iconitele de rating A+.

7. Design increzator


Ultima, dar cu siguranta nu cel mai putin importanta, un site bun are nevoie de un design si de o estetica pe masura. Precum o masa grozava este mai buna daca este servita cu o prezentare pe masura, marketing-ul vostru este mai convingator daca este livrat cu un design de incredere si elegant. In acest context, design-ul nu inseamna doar elemente grafice.


Exemple de design-uri atente si bine gandite includ imbunatatirea experientei cititului si ghidarea ochilor catre zonele importante pentru cititor, oferind spatiu intre elemente pentru a crea separarea spatiilor pentru cititor, sa fie adaptat pentru mobil sau alte abordari care maresc utilizarea paginii.


Sursa: http://blog.hubspot.com




Se incarca ...