Festivalul Cannes Lions 2014

Festivalul Cannes Lions 2014

In perioada 15-21 iunie 2014 a avut loc Festivalul International Cannes Lions, un eveniment global destinat celor care lucreaza in comunicare si publicitate. Cele sapte zile de festival, care au inclus si festivitatea de premiere, au loc anual in Palais des Festivals et des Congrès din Cannes, Franta.
Adesea numit “cel mai mare festival de publicitate din lume”, evenimentul atrage anual sute de participanti din intreaga lume. In fiecare an, in luna iunie, aproximativ 11.000 de participanti din 90 de tari viziteaza festivalul pentru a-i celebra pe cei mai buni in industria publicitatii, pentru a discuta probleme din industrie sau pur si simplu de a relationa cu colegii din domeniu.


Mii de reclame au fost inscrise si jurizate anul trecut. Cel mai mare record a fost tot in 2013 cu 35.765 de inscrieri primite. Cel mai mare numar de inscrieri a fost din partea Statelor Unite cu 6078 de intrari, Brazilia cu 3476 si Anglia cu 2671.


Istoria

Inspirat de Festivalul International de Film de la Cannes de la sfarsitul anilor ’40, un grup de pasionati de film de publicitate din asociatia SAWA (Screen Advertising World Association) au simtit ca marketerii din industria filmelor publicitare ar trebui sa beneficieze de aceiasi recunoastere, asa ca au infiintat in septembrie  1954, la Venetia, Italia, primul Festival International de Publicitate, cu 187 de filme inscrise din 14 tari. Trofeul care se inmaneaza anual castigatorilor este inspirat de leul din Piazza San Marco din Venetia.


Al doilea festival a avut loc in Monte Carlo si abia al treilea la Cannes. Dupa acesta, festivalul a alternat intre Venetia si Cannes pana in anul 1984 cand s-a stabilit definitiv la Cannes. Cu timpul au fost adaugate alte categorii spre jurizare odata cu dezvoltarea industriei.


Dintre castigatorii de anul acesta am ales cateva filme care au castigat la diferite categorii si pe care dorim sa vi le impartasim. Lista castigatorilor pe categorii o puteti verifica aici.


Dispozitivul creat de Fiat pentru cei care vor sa viziteze un dealer in modul virtual si carora le este prezentata masina pe care o doresc, doar stand in fata calculatorului.


Client:   FIAT
Product:                 FIAT CARS
Entrant:                  AGÊNCIACLICK ISOBAR São Paulo, BRAZIL
Type of Entry:     Innovation Lions Media Description
Category:                Innovation Lions
Entrant Company :   AGÊNCIACLICK ISOBAR São Paulo, BRAZIL



In categoria Innovation Lions, marele premiu a fost castigat de Megafon din Rusia, care a creat un panou care afiseaza imaginile in format 3D pe un ecran gigant, in cadrul Jocurilor Olimpice de la Sochi din 2014. In cadrul proiectului MegaFaces au fost proiectate fetele a 140.000 de participanti pe perioada jocurilor Olimpice.


Client:                    MEGAFON
Product:               4G LTE MOBILE INTERNET
Entrant:                 MEGAFON Moscow, RUSSIA
Type of Entry:    Innovation Lions Media Description
Category:              Innovation Lions
Entrant Company :   MEGAFON Moscow, RUSSIA



Cei de la Bell-net Obstetrics au creat o carte pentru mame care “creste” odata cu ele pe perioada sarcinii.
Cartea contine 40 de pagini, exact cate saptamani de sarcina sunt. Design-ul fiecarei pagini ajuta mama sa inteleaga stadiul evolutiei sarcinii si cartea poate fi folosita si pe post de jurnal de sarcina.


Client:   KISHOKAI MEDICAL CORPORATION
Product:               BELL-NET OBSTETRICS
Entrant:                DENTSU Nagoya, JAPAN
Type of Entry:   Communication Design
Category:             Books
Entrant Company :   DENTSU Nagoya, JAPAN



Nike isi promoveaza noua cutie de pantofi la 1/3 din dimensiunea unei cutii originale. Explicatia brief-ului ne-a placut cel mai mult: We didn´t have much money and the standards of creativity and quality of Nike are very high. ( “Nu am avut multi bani iar standardele de creativitate si calitate a celor de la Nike sunt foarte ridicate”.)
Cutia a fost conceputa pentru a promova noul model de pantofi sport Nike Free 5.0, care sunt cei mai flexibili pantofi de alergare din istorie.


Client:   NIKE URUGUAY
Product:               NIKE FREE 5.0
Entrant:                PUBLICIS IMPETU Montevideo, URUGUAY
Type of Entry:   Packaging Design
Category:             Sustainable Packaging
Entrant Company :  PUBLICIS IMPETU Montevideo, URUGUAY



Cei de la Volvo au apelat la agentia Forsman & Bodenfors Gothenburg din Suedia pentru a demonstra precizia directiei pe care o au camioanele Volvo. Cu ajutorul lui Jean-Claude Van Damme, filmul a fost filmat intr-o singura zi si a trebuit sa fie gata in 15 min, pentru a prinde exact rasaritul soarelui, intre  8:05 AM si 8:20 AM. Volvo este o marca premium de camioane, iar filmul a trebuit sa reflecte acest lucru.


Client:   VOLVO TRUCKS
Product:                 THE NEW VOLVO FM
Entrant:                  FORSMAN & BODENFORS Gothenburg, SWEDEN
Type of Entry:     Film Craft
Category:               Direction
Entrant Company :  FORSMAN & BODENFORS Gothenburg, SWEDEN



Coca Cola a creat o campanie pentru locuitorii din Peru care s-a observat ca sunt printre cei mai tristi locuitori. Acestia nu zambeau deloc in pozele ce le erau facute pentru buletin, desi nici o lege nu interzice acest lucru. Astfel, Coca Cola a instalat cabine in care peruanii isi puteau face poze pentru buletin in care sa zambeasca iar apoi daca se duceau la magazin si aratau cartea de identitate primeau o Coca Cola gratis.


Client:   THE COCA-COLA COMPANY
Product:               COCA-COLA
Entrant:                McCANN LIMA, PERU
Type of Entry:   Product & Service
Category:             Fast Moving Consumer Goods



Mult mai multe reclame pot fi gasite pe site-ul celor de la Cannes Lions.
In 2015 festivalul va avea loc in perioada 21-27 iunie, asa ca daca doriti sa participati va puteti inscrie lucrarile pe site-ul lor.


Sursa: wikipedia.com, canneslions.com


 




Se incarca ...