4 greseli in email marketing care pot fi evitate foarte usor

4 greseli in email marketing care pot fi evitate foarte usor

Este frustrant pentru un email marketer sa vada o greseala de ortografie in subiectului unui email al celei mai recente campanii, dupa ce a apasat butonul “trimite”.
Cu totii facem greseli gramaticale sau de ortografie din cand in cand (sa nu mai mentionam de link-uri goale, tag-uri lipsite de personalizare sau imagini lipsa).

Totusi, exista si alte greseli pe care le poti face, dar care pot fi evitate cu un pic de cunostinte in marketing si experienta.
Pentru a evita aceste lucruri, trebuie sa stiti ceva despre ele. Ceea ce urmeaza sunt patru greseli in email marketing pe care le-ati putea face in campaniile voastre si ponturi despre cum le puteti evita.

1. Un titlu de subiect prost ales

Un subiect de email prost ales va poate “ucide” toata campania de email marketing. Un titlu trebuie sa atraga si sa ofere valoare pentru persoana care il primeste, sau nici macar nu il vor deschide. De fapt, pot fi atat de deranjati incat se pot dezabona.

Cu toate ca email marketing-ul poate fi foarte eficient, un subiect precum “Deschide acum” sau “Da click” nu ii spune nimic celui care il primeste despre cat de grozav este emai-ul pe care l-ati conceput pentru el. Pentru a concepe un subiect bun poate suna simplu si de bun simt, insa e mult mai greu pe cat pare.

Marketerii stau adesea in fata unui email pe care l-au conceput, uitandu-se la o linie pentru subiect goala. Ar trebui sa fie informativa, valoroasa, dar scurt, totusi incorporand un ton urgent. Acordati-va timp pentru a reflecta si a crea subiectul si pentru a va da seama de ce trimiteti acest email de la bun inceput. Cunoscand punctul de plecare si avand un scop va poate ajuta sa dezvoltati ceea ce va deveni prima impresie.

2. Email-ul nu este optimizat pentru mobil

“Serios? Acest email nu se deschide pe telefonul meu mobil! Ce este asta, epoca de piatra?”

Marketerii stiu ca este destul de greu sa determine pe cineva sa deschida email-ul trimis, cu atat mai mult sa-l mai si citeasca. Nu va faceti un defavor neoptimizandu-va email-ul pentru mobil. Norocul vostru este ca majoritatea sistemelor de trimis email-uri, inclusiv platforma MailAgent, are grija de asta pentru voi, prin conceperea de template-uri special gandite pentru dispozitivele mobile.

Dar daca folositi un sistem propriu de a trimite email-uri (sau folositi unul care nu este updatat) poti apela la o firma specializata care sa-ti creeze un template personalizat special conceput pentru tablete si telefoanele mobile de utlima generatie.

3. Lipsa segmentarii a bazei de date

Aveti probabil o baza de email-uri cu 20.000 adrese obtinute prin opt-in? Asta este o mare realizare. Este un mare compliment si pentru afacerea voastra, deoarece aceste contacte v-au dat posibilitatea sa stati conectati cu clientii vostri. Dar in schimb, acestia se asteapta sa primeasca continut relevant de la voi.

De exemplu, daca trimiteti un email cu titlul “Petrecere pentru doamne de 8 martie” la intreaga lista nu este cea mai buna idee, deoarece acea lista include un numar substantial de barbati. Le va pasa domnilor de “Petrecere pentru doamne de 8 martie”? Probabil ca nu. Si atunci poate i-ati deranjat cu un email care nu a fost targetat corespunzator.

Alocati timp pentru a personaliza lista de email-uri pe audienta corespunzatoare. Altfel, ati putea negliza privilegiul pe care l-ati castigat cu inscrierea la email-ul vostru a clientilor. Sunt putine situatile in care se cuvine sa trimiteti email-uri catre intreaga lista.

4. Niciun call to action / un call to action slab

Ati petrecut tot acest timp pentru a concepe email-ul perfect pentru a targeta si incuraja abonatii din lista ta de a lua actiune. Dar ce actiuni ii indemnati sa ia? Daca nici voi nu stiti, atunci ei nu au nicio idee. De aceea, un call to action neclar sau lipsa acestuia poate face mai mult rau.

Fara un CTA relevant, destinatarii pe care ii tintiti nu au unde sa se duca. Este precum un drum care nu duce nicaieri, o calatorie fara  destinatie, o cale fara scop. Fara un call to action relevant, de unde stiu cititorii tai care este rezultatul pe care il doriti pentru ei?

In concluzie, nu doar ca trebuie sa le serviti un CTA in email-urile pe care le trimiteti, dar trebuie sa furnizati CTA-uri care sunt relevante cu continutul email-ului cu care tocmai i-ai vizat pe cititori. In felul acesta, abonatii stiu exact ce oportunitati au si le oferi o sansa sa profite de avantajele acestuia.


Sursa: http://blog.hubspot.com
 




Se incarca ...