10 site-uri de unde poti afla informatii despre potentialii clienti inainte de a-i contacta

10 site-uri de unde poti afla informatii despre potentialii clienti inainte de a-i contacta

Este indicat ca, inaintea oricarui telefon pe care il dai unui prospect (viitor client), sa iti faci temeinic temele si sa afli cat mai multe despre acesta. Desigur, unele retele sociale sunt mai eficiente, insa cu fiecare cercetare efectuata, esti cu un pas mai aproape de scopul dorit.


Cea mai mare greseala pe care un reprezentant de vanzari ar putea sa o faca este sa dea telefoane la rece, cand Google este atat de la indemana pentru toata lumea, fara a lua in calcul si retelele sociale. A pune mana pe telefon si a suna un client fara a avea nicio informatie despre acesta poate fi enervant pentru interlocutor si te poti trezi ca iti va inchide telefonul fix la mijlocul propozitiei. Fii sigur ca nu vei obtine o intalnire, ca sa nu mai vorbim de semnarea unui contract.


Este foarte probabil, ca printre multitudinea de lucruri pe care un vanzator le are de facut in fiecare zi (completat de rapoarte, intalniri, etc.), sa fie greu sa bifeze toata lista de mai jos. Insa macar cateva din cele 10 este bine sa le verifici inainte de a porni la drum. Cu cat iti personalizezi mai mult conversatia, cu atat mai multe sanse ai ca sa ii captezi interesul si in final sa obti o intalnire.


1. LinkedIn


LinkedIn a devenit o mina de aur pentru a face cercetari in privinta unui prospect. Daca vrei sa faci o singura verificare inaintea unui telefon, atunci LinkedIn este locul de unde trebuie sa incepi.


Cauta-ti viitorul cumparator si verifica fiecare din urmatoarele domenii din profilul lor:


- Experienta la jobul curent: cei mai multi oameni isi trec atributiile primare sau proiectele majore la care au lucrat. Iti poti face o idee despre ceea ce intra in jurisdictia lor, si ce nu.
- Experienta la joburile anterioare: Adapteaza-ti mesajul pe care vrei sa il transmiti bazandu-te pe istoricul joburilor lui anterioare. Este prima data cand ia aceasta decizie de achizitionare sau a mai facut-o si in trecut?
- Cu cine este conectat: Daca aveti o persoana cu care sunteti amandoi conectati, asigura-te ca aduci vorba despre asta in discutie si intreba-l de unde o cunoaste.
- Grupuri: Da un click pe grupurile din care face parte si vezi despre ceea ce discuta.
- Activitati recente: Arunca o privire peste ceea ce a share-uit recent si unde.


2. Contul personal de Twitter 


Daca prospectul/lead-ul are o pagina personala pe Twitter, ar trebui sa aloci cateva minute pe pagina acestuia pentru a vedea interesele lui. Citeste o parte dintre articolele la care acesta  a dat retweet sau vezi subiectele pe care acesta le posteaza. Navigheaza pe istoricul din feed pentru a observa un trend asupra intereselor lui.


3. Contul de Twitter al companiei


Ce tip de articole sau de mesaje promoveaza compania pe pagina de Twitter? Vezi cum se prezinta compania clientilor, pentru a sti cum sa te prezinti la randul tau cumparatorului.


4. Pagina de comunicate de presa a companiei sau aparitii in media


Cauta in site-ul companiei informatii despre noutati recente, schimbari ale actionariatului, lansari de produse noi, declaratii financiare, evenimente sau clienti mari atrasi catre companie.


5. Comunicate de presa ale concurentei


Daca o companie competitoare a facut un anunt important in ultimele luni, uneori asta poate pune in valoare produsele pe care le oferi.

6. Declaratii financiare


Daca viitorul client lucreaza pentru o companie privata, poate ar fi bine sa incerci sa cauti cateva informatii financiare pe site-uri de specialitate, cum ar fi site-ul Ministerului Finantelor Publice. Iti vei face o idee despre evolutia companiei cat si despre problemele pe care le are.


7. Bloguri


Citeste aceleasi articole de care este interesat si clientul tau, dar nu omite ceea ce el scrie. Daca prospectul detine un blog, citeste cateva dintre articolele pe care le-a publicat si de ce nu, poti chiar comenta despre acestea la o viitoare intalnire sau la telefon.


8. Facebook

Facebook este mai mult o retea sociala personala deci si mai putin importanta decat LinkedIn sau Twitter, dar care poate fi totusi folositoare pentru a culege cateva informatii despre ei. Totodata poti vedea daca aveti cunostinte in comun.


9. Verifica compania pe Google

Pot fi stiri sau nouati despre care nu au anuntat in pagina de comunicate de presa, bune sau rele. Totusi selecteaza sursele, sa fie publicatii de renume si mai ales de incredere.


10. Verifica prospectul pe Google


Adauga in Google numele prospectului, dar intre ghilimele, si vezi ce informatii ti-au scapat din cautarile de mai sus. Pasionat de pescuit sau membru in asociatia de sah? Noteaza-le.


Sursa: http://blog.hubspot.com/




Se incarca ...