3 motive pentru care iti sunt ignorate email-urile intr-o campanie de email marketing

3 motive pentru care iti sunt ignorate email-urile intr-o campanie de email marketing

Incearca sa cauti pe internet “greseli pe care le poti face in email marketing” si vei gasi o gramada de articole. Toate iti spun cam acelasi lucru:


- personalizeaza email-ul cu numele persoanei care il trimite
- evita folosirea termenilor si limbajului business
- nu uita sa multumesti
- evita formularea “pentru cei interesati”
- personalizarea subiectului email-ului
- verifica-l de greseli gramaticale inainte de a-l trimite
- evita emoticoanele


Si lista poate continua. Toate aceste sfaturi sunt de bun simt.  Daca vrei sa devii un profesionist in business-ul pe care il conduci, care ar fi greselile mai putin vizibile care impiedica email-urile sa-ti genereze un raspuns?


Greseala #1: Subiectul email-ului se focuseaza catre un obiectiv gresit

Nu este niciun secret ca este nevoie de un subiect bine ales al unui newsletter pentru a determina cititorul sa il deschida. Dar atunci cand scrii aceste subiecte gandeste-te la scopul final.


Scopul fiecarui email trimis este acela de a obtine un raspuns. Nu trebuie sa fie despre inchiderea unui deal, a finaliza un parteneriat, sau de a angaja un nou agent de vanzari.  Pana cand vei primi un raspuns la email-ul tau, pana cand te vei conecta cu adevarat cu destinatarul, nu esti cu nimic mai aproape de scopul tau.


Mai jos sunt cateva subiecte de email care au dat rezultate:


- [Prenume], o intrebare scurta pentru tine.
- [O cunostinta comuna] mi-a recomandat sa luam legatura.
- Idei pentru [lucruri care sunt importante pentru ei].
- Intrebare despre [un eveniment la care v-ati intalnit recent]
- Intrebare legata de [un obiectiv pe care il au]
- Pareri despre [titlul unui articol de pe blogul lor]
- Te-ai gandit [idei/recomandari]?


Greseala #2: Trimiti toate email-urile la ora nepotrivita

Majoritatea email-urilor business sunt trimise dupa orele de program. Dar date recente dintr-un raport pe 2014 facut pe rata de deschidere a email-urilor prezinta ceva usor surprinzator.


rate de deschidere pe saptamana


Linia gri arata totalul email-urilor trimise in fiecare zi a saptamanii. Aceasta linie arata ca majoritatea email-urilor au fost trimise lunea, cu peste 1.000.000 de trimiteri in acea zi. Ultimul calup de email-uri a fost trimit sambata si duminica, desigur, cu aproximativ 200.000 de email-uri trimise in aceste zile. S-a constatat ca cele mai proaste zile, din punct de vedere al ratei de deschidere, au fost lunea si martea. Totusi, rata de deschidere a inceput sa creasca gradual in cursul saptamanii, urmand ca in weekend sa atinga varful.


Acum, nu inseamna ca iti recomandam sa trimiti email-uri in weekend. Dar ar trebui sa existe o balanta, si ca trebuie incercate mai multe variante de trimiteri pe baza de date pe care o ai. Iar daca doresti sa captezi atentia cuiva, incerca o trimitere duminica seara.


Greseala #3: Folosesti o adresa generica de pe care trimiti

In timp ce multe email-uri sunt personalizate, este posibil ca tu sa folosesti o adresa generica de pe care trimiti email-urile catre toata baza de date. De exemplu, poate contactezi un numar mare de persoane in legatura cu o noua oferta. Sau poate trebuie sa anunti un nou update. Oricare ar fi situatia, numele pe care il incluzi in campul “From” (De la) ar putea avea un impact enorm asupra ratei totale. Sunt multe studii care arata ca personalizarea email-ului cu numele unei persoane creste si rata de deschidere dar si rata de click.


Sursa: http://blog.hubspot.com


 




Se incarca ...