Regula 1: Obtineti acordul In SMS marketing, spre deosebire de email marketing, o companie poate trimite un fel de sms direct pe bazele de date ale operatorului de telefonie. Insa, ca orice alta comunicare nedorita, nu trebuie niciodata sa trimitem un mesaj catre cineva care nu si-a dat acordul in prealabil.
Am observat, in SUA, multe magazine care ofera posibilitatea inscrierii, pentru a primi mesaje comerciale, chiar la casa. Poti da un SMS catre un numar scurt pentru a te inscrie, si primesti inapoi un cod de reducere care poate fi folosit chiar atunci. De asememea, poti trimite mai tarziu un SMS de dezabonare. Rata de dezabonare este sub 5%. Astfel, obtineti datele unui client si puteti sa ii trimiteti toate ofertele sau mesajele pe care le doriti.
Regula 2: Maxim 160 de caractere In general, un mesaj care are mai mult de 140 de caractere, nu este unul foarte bun deoarece depaseste preview-ul de pe smartphone-uri. Daca trimiteti mai mult de 160 de caractere, operatorii de telefonie va vor taxa 2 SMS-uri, astfel costul trimiterii se va dubla. La MailAgent avem blocate mesajele de tip SMS care contin mai mult de 160 de caractere, tocmai pentru a va proteja de greseli.
Trebuie avut mare grija la caracterele speciale sau la diacritice pentru ca acestea au marimea a doua caractere.
Regula 3: Sa nu deranjam Ora trimiterii este foarte importanta in SMS marketing. Nu putem trimite la ore la care deranjam receptorul. Aici intervine si timpul de trimitere. Daca stim ca ar putea dura prea mult trimiterea, mai bine o amanam pe dimineata urmatoare, decat sa primeasca cineva mesajul la 6 dimineata. Exista si exceptii, cum ar fi serviciul de avertizare in caz de cutremur, care poate sa ne trimita la orice ora un SMS si nu ne vom simti lezati.
Regula 4: Dezabonarea Dezabonarea la SMS trebuie, ca si in cazul email marketingului sa fie foarte facila. Trebuie sa le lasam utilizatorilor dreptul de dezabonare printr-un simplu SMS de raspuns. Dezabonarea trebuie sa se faca instantaneu, si nu trebuie sa intervina o persoana in acest sistem, pentru ca atunci am incalca legislatia.
Regula 5: Creativitatea Pentru ca avem doar 160 de caractere la indemana mesajul trimis, trebuie sa se respecte regula KISS (Keep It Short and Simple). Nu avem de ce sa plictisim printr-un mesaj greoi si fara un obiectiv clar. Putem sa le oferim o reducere, sa ii chemam la un eveniment, sa ii anuntam de o actiune dar, nu trebuie, in niciun caz, sa formulam mesajul alambicat.
Regula 6: Chat Folositi, daca aveti o campanie, in cazurile in care campania se preteaza, functia de chat SMS. Cea mai des intalnita este la comerciantii care doresc ca cineva sa trimita un cod de pe un produs. Clientul trimite codul si primeste unul (sau mai multe) SMS-uri la care trebuie sa raspunda. In acest fel, ii puteti tine in expectativa, marind creativitatea si eficacitatea campaniei.
Regula 7: Analiza Ca orice campanie de marketing, si trimiterea de SMS-uri comericiale trebuie sa aiba o finalitate. Aceasta poate fi observata foarte usor folosind un sistem de raportare, precum cel al MailAgent. Este adevarat ca in trimiterile acestea putem vedea doar cine a primit, cine a deschis, in ce retea este si cate numere au fost gresite. Dar analiza nu trebuie sa se opreasca aici, ci trebuie sa vedem si impactul comercial al trimiterii. Spre exemplu, am observat ca SMS-urile comerciale trimise de catre un comerciant electronic nu au, nici pe departe, acelasi efect ca cele trimise de catre un comerciant clasic care detine magazine.