Abia ce s-a incheiat 2014 si inainte de a avea un minut de relaxare ...o iei de la inceput. Persoanele care lucreaza in vanzari ar trebui sa aiba pentru 2015 un obiectiv mai mare fata de cel de anul trecut . Acum cateva saptamani , cota anuala de vanzari a fost indeplinita iar acum ne-am intors la un nou obiectiv .
Nu e de mirare ca noul an ii poate face reprezentantii de vanzari sa se simta epuizati. E ca si cum s-a terminat un maraton doar pentru a fi rugat sa alergi in altul imediat dupa terminarea primei curse, chiar intr-una mai mare.
Inainte de a face orice altceva, ne trebuie timp sa ne uitam putin in urma. Ce a functionat pentru tine anul trecut? Ce nu a mers? Este recomandata o analiza a activitatii pentru a vedea care au fost obstacolele, cauzele acestora dar si cum le-ai depasit. Este bine sa renuntam la practicile care nu au dat roade si sa dublam activitatile care au adus succes.
Analiza se bazeaza pe cat de multe eforturi va trebui sa depunem pentru atingerea obictivelor si depasirea acestora. Daca stiti ca inchideti 2 din 10 deal-uri, atunci trebuie sa ne gandim de cati potentiali clienti vom avea nevoie pentru atingerea obiectivelor. Cati clienti va trebui sa contactam telefonic pentru a ne asigura un flux constant de intalniri iar in final de semnare a unui contract?
Va trebui sa ne setam targetul zilnic, cat si pe cel lunar pentru ca in final sa ne putem atinge obiectivul final, unele pot fi trimestriale, semestriale sau anuale.
Stabileste o intalnire cu managerul tau in prima luna a noului an, pentru a-i prezenta planul pentru realizarea obiectivelor, deoarece te poate ajuta sa identifici orice lacuna sau obstacol la care nu te-ai gandit.
Daca la finalul anului trecut ai avut timp sa te bucuri si sa sarbatoresti realizarile, acum este timpul sa te focusezi pe anul care abia a inceput.