Pe ce se focuseaza email marketing-ul in 2015? Cu siguranta nu poti face toate lucrurile odata si in acelasi timp. Iar una dintre marile intrebari este: catre ce ne vom indrepta eforturile din email marketing? Econsultancy a lansat aceasta intrebare in cel mai recent recensamant despre email marketing (care apropo,
specifica ca email marketing-ul este
inca unul dintre cele mai eficiente canale de marketing). Care sunt cele mai importante trei arii pentru anul in curs? Mai jos sunt raspunsurile pe care le-au dat marketerii.
Uitandu-ne la top 6, putem trage concluziile pentru anul 2015.
1. Strategia si planificarea campaniilor Incepand cu prima pozitie, strategia a reprezentat intotdeauna o prioritate de top in drumul catre un email marketing mai eficient. Scrie-ti ideile si creeaza un document cu strategiile, dar inainte de a le pune in practica imagineaza-ti urmatorul scenariu, in care voua va sunt prezentate rezultatele strategiei voastre de email marketing.
In mod normal, un plan de email marketing nu ar trebui sa spuna doar “sa facem lucrurile exact ca si pana acum si sa incercam sa obtinem aceleasi rezultate ca si anul trecut”. Fiecare isi doreste sa creasca rezultatele si de ce nu, sa imbunatateasca
ROI-ul din email marketing. Unele planuri arata ca o lista nesfarsita de dorinte unde vei gasi tot ce vrei sa faci vreodata. Asta nu e tocmai un plan. Trebuie sa faci niste alegeri, deoarece nu poti face toate lucrurile odata. Iar daca nu le-a venit inca randul, adauga-le la
lista de dorinte.
2. Campanii automatizate si automatizari de marketing Sa ne focusam asupra campaniilor automatizate. Adoptarea automatizarii de marketing este un lucru bun, si pe buna dreptate, daca automatizezi tipul potrivit de campanie atunci poti strange rezultate bune chiar si cu volume mici. Un studiu efectuat de Lenskold Group a raportat ca 78% dintre marketerii de succes au declarant ca automatizarea in marketing este responsabila pentru pentru cresterea veniturilor.
Alegand exact campaniile cu care sa lucrezi este cel mai important pas. Cauti sa obtii un impact mare, timp putin pe care sa-l investesti si o crestere in activitatea abonatilor, dar si un volum mare al destinatarilor.
3. Segmentarea Impartind baza de date in mai multe grupuri, cu caracteristici silimare, poti trimite mai multe mesaje targetate. Daca este posibil, se poate face o combinatie cu automatizarea, iar in site poti afisa articole in functie de interes sau preferintele grupului.
Segmentarea nu este un lucru pe care sa-l faci doar pentru ca poti, ci pentru ca este cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci. Toti ne plangem ca vrem mesaje relevante pentru noi, dar cand vine vorba de a executa, segmentarea nu este intotdeauna raspunsul. Ar putea un text de introducere introdus pe segmente diferite sa faca mesajul mult mai relevant? Incearca!
Ai putea incerca sa-ti segmentezi rezultatele. Trimte acelasi email, dar uita-te care grupuri raspund bine si la care teme sau parti din mesaj. In felul asta poti invata ce ii entuziasmeaza si ce le place cititorilor din fiecare segment.
4. Interpretarea masuratorilor si a analizei 24% au declarat ca nu poti analiza sau imbunatati ceva ce nu poti masura. Analiza merge dincolo de click, in email marketing. In platforma de email marketing MailAgent sunt o gramada de statistici la varful degetelor tale iar cum email a iesit pe usa, rezultate in timp real incept sa se actualizeze, spunandu-ti cati oameni au deschis, a dat click, deshideri de pe dispositive mobile sau desktop, sistemele de operare, rata de returnare si asa mai departe.
Sfatul meu este nu doar sa monitorizezi statisticile, dar si sa incepi raportarea cu regularitate. Fa-ti un raport de fiecare daca cand trimiti un email, sau la un anumit interval (daca trimiti foarte des). Concluziile pe care le tragi la final pot fi despre:
- ce a functionat
- ce nu a functionat sau ar putea fi schimbat
- la ce intrebari nu ai gasit raspuns
5. Lista si calitatea datelor
22% dintre respondenti au afirmat ca, a-ti cresterea baza de date si o audienta cat mai activa pot imbunatati rezultatele unei campanii de email marketing. Cresterea listelor poate fi considerata un castig? Nu si daca scopurile sunt setate doar in procente
Trebuie sa si incelegi ce sa faci cu ele si cum poti sa le materializezi.
Daca ai o baza de date veche de doi ani si vrei sa vezi daca mai este de calitate, poti incerca introducerea unui formular in email prin care sa vezi daca preferintele lor mai sunt de actualitate si prin care isi pot updata profilul.
6. Livrarea de mesaje relevante A livra mesaje relevante in email marketing este cheia succesului pe care toata lumea o cauta. Personal, cred ca a afirma ca vrei sa vrei sa transmiti mesaje relevante este un pic prea mult pentru email marketing. Si-a pierdut putin din insemnatate deoarece oameni fara experienta in domeniu au folosit acest termen un pic prea mult. Adevarul este ca nu poti sa fii relevant tot timpul, pentru toata lumea. Cum ar fi sa incercam sa schimbam acest termen cu ceva mult mai flexibil? Incearca sa faci ca email-urile pe care le trimiti sa aibe valoare pentru o parte dintre recipienti, cunoscandu-le nevoile si incepi sa lucrezi din acel punct.
Cu toti am pasit in noul an cu gandul de a fi mai focusati pe a aduce valoare in business prin intermediul tuturor canalelor de marketing. Dupa cum vedeti, nu este vorba numai despre strategie, automatizare si segmentare pentru a determina succesul.
Sursa:
http://blog.getresponse.com/