Cum eviti pierderea clientilor atunci cand iti pleaca un reprezentant de vanzari (Infografic)

Cum eviti pierderea clientilor atunci cand iti pleaca un reprezentant de vanzari (Infografic)
De multe ori procesul de vanzare tine si de relatiile pe care le au reprezentantii de vanzari. Este bine ca reprezentantii de vanzari trebuie sa-si cunoasca produsele sau serviciile pe care le vand dar si afacerile prospectilor, dar in final, oamenii cumpera de la persoanele pe care le cunosc si in care au incredere.

Dar ce se intampla in momentul in care acei reprezentanti buni de vanzari decid sa plece cu clientii in alta parte? Sa ne gandim la cazul in care un vanzator accepta un post similar intr-o companie concurenta, iar acesta pleaca cu tot portofoliul de clienti mari dupa el. Acest lucru ar putea sa te ruineze, in cazul in care business-ul este critic pentru compania ta.

Bineinteles ca exista si situatii in care se pot evita aceste aspecte de catre conducerea companiei, asa cum este ilustrat in infograficul de mai jos, conceput de cei de la ComLinked. De exemplu, managerul direct ar trebui sa cunoasca tot timpul pipeline-ul reprezentantilor pe care ii are in subordine si sa incerce sa creeze oportunitati prin care sa ii cunoasca persomal pe viitorii clienti si sa construiasca o relatie proprie cu acestia.

Incerca sa implementezi din timp sfaturile cuprinse in infograficul de mai jos, astfel incat atunci cand te vei trezi cu un preaviz de doua saptamani, din partea reprezentantului de vanzari, sa nu fii luat prin surprindere. Astfel vei si pregatit sa-ti pastrezi clientii aproape iar vanzatorul poate va sta de doua ori sa se gandeasca, inainte sa-si dea demisia.

Avoid Losing Customers After a Sales Rep Leaves

 


Se incarca ...