Ce este Smarketing-ul? (Infografic)

Ce este Smarketing-ul? (Infografic)
Cand marketing-ul si vanzarile (sales) se aliniaza intr-un business, lucruri marete se pot intampla iar acesta este Smarketing-ul. Obiectivul este ca departamentul de vanzari si cel de marketing sa colaboreze pentru a forma un singur departament, care si sa aiba o abordare comuna in privinta atragerii clientilor.

Marketing-ul trebuie sa gandeasca strategii prin care sa atraga lead-uri pe care apoi sa le directioneze catre cei de la vanzari si sa-i sustina pe acestia pentru a genera mai multe vanzari. De cealalta parte, vanzarile trebuie sa ofere feedback constant catre marketing, referitor la procesul de cumparare in care se afla un client sau schimbarile care au loc in industrie.

Aceasta conlucrare intre cele doua departamente poate aduce o crestere a veniturilor cu pana la 20% intr-o companie, conform unui studiu efectuat de cei de la Aberdeen Group. Obiectivul este de a se promova un produs sau serviciu catre potentialii clienti si in acelasi timp sa se integreze acest proces cu activitatile departamentului de vanzari.

Aceste doua departamente trebuie sa aiba intalniri periodice, sa se puna de acord asupra metodelor prin care se pot indentifica potentialii clienti buni si cum se poate face follow-up pe acestia. Practic trebuie sa existe o comunicare permanenta.

Un studiu interesant, facut de cei de la Hubspot iti arata toti pasii pe care trebuie sa ii urmezi in acest proces pentru a vedea rezultatele dorite la final. Practic acestia trebuie sa-si canalizele toate eforturile pentru a aduce mai multi clienti si pentru a spori vanzarile.

Si pentru a completa si mai bine cele descrise mai sus, cei de la Synecoretech (http://engage.synecoretech.com/marketing-technology-for-growth/bid/194920/5-Tips-to-Smarketing-Infographic ) au creat un infografic destul de explicit.

infografic_smarketing_marketing_si_vanzari_mailagent



Se incarca ...