Pentru majoritatea celor care lucreaza in domeniul marketing-ului online, a construi o baza de date cu email-uri poate fi una dintre cele mai provocatoare sarcini. Asta nu inseamna ca trebuie sa fie o povara, atata timp cat urmezi niste reguli simple.
Bineinteles ca in ziua de azi este mult mai simplu ca cumperi o baza de date cu cateva sute de lei si sa speri ca totul va fi bine, cand de fapt lucrurile nu stau chiar asa. Iti poti pata numele companiei si sa fii catalogat drept spammer, apoi iti vei pierde de tot increderea ca email marketing-ul funtioneaza. El chiar are rezultate foarte bune, atata timp cat este facut cum trebuie!
Sunt de 3 ori mai multi utilizatori de email fata de userii Facebook si Twitter la un loc (sunt aproximativ 2,4 miliarde de utilizatori de email la nivel global). Unele persoane au chiar si cate doua adrese de email la provideri de email diferiti.
De ce ramane email-ul cel mai eficient canal de comunciare business?Este personal. Email-ul faciliteaza comunicarea unul la unul si este mai eficient decat abordarea telefonica sau reclama postala, pentru a ajunge la oameni aflati pe piete de business internationale sau din diferite zone sau continente.
Este serios. Adultii discuta despre afaceri si construiesc relatii de business prin intermediul email-ului. Este nucleul comunicarii in mediul afacerilor si chiar a inlocuit comunicarea prin posta clasica. Chiar si ofertele serioase de afaceri sunt gestionate prin intermediul email-ului.
Capteaza atentia. Mesajul asteapta in inbox gata sa fie recitit cu mai putine distrageri fata de social media.
Mult mai targetat. Cu dezvoltarea automatizarilor dar si a folosirii segmentarii, email-ul iti da posibilitatea sa iti personalizezi oferta si sa oferi informatii relevante catre cititori.
Este ieftin. Este cel mai profitabil canal de marketing, cu un ROI in jurul a 28$ la fiecare dolar cheltuit.
Cele de mai sus se aplica in cazul in care ai construit o lista de email-uri de foarte buna calitate.
Dar cum iti construiesti o baza de date cu email-uri de calitate?
Abonatii din lista ta ar trebuie sa fie aceia carora le pasa de organizatia ta, de produsele si serviciile pe care le oferi. Nu este usor sa ajungi la ei si sa-i convingi ca email-ul tau va fi valoros pentru ei, dar sunt totusi niste lucruri care functioneaza.
Nu cumpara baze de date cu email-uri! Mai bine 100 de clienti care interactioneaza cu tine fata de 1000 care te pot raporta in spam pentru ca nu si-au dat acordul sa primeasca informatii de la tine. Poti sfarsi prin a fi raportat la
ANSPDCP (Dataprotection), te poti alege cu amenzi usturatoare si poti fi aratat cu degetul in piata pentru ca faci spam. Despre asta am mai scris si
aici.
Incepi cu actualii clienti, parteneri de afaceri si cei care te urmaresc. Le ai deja contactele intr-un director in baza ta de date. Multe platforme de email marketing iti ofera posibilitatea mutarii din istoricul email-urilor sau din agenda de contacte direct in lista ta de email marketing.
Intreaba in online. Foloseste mai multe locatii din online unde poti pune formulare de abonare: site, social media, blog, reclame online, infografice, descarcari de studii, landing page-uri (squeeze page-uri) etc.
Intreaba in offline. Foloseste formulare de abonare in magazine si hipermarketuri, evenimente si show-uri, colecteaza carti de vizita, foloseste QR coduri etc.
Stimuleaza-i pentru a incuraja abonarea. Ofera lucruri gratuite care sunt relevante si se potrivesc cu brand-ul sau industria din care faci parte: simpozioane, rapoarte din industria ta, ebook-uri, video-uri cu diferite ponturi sau oferte speciale.
Cum sa iti cresti lista de contacte? Odata pusa la punct strategia de construire a listei, trebuie sa lucrezi asupra lead-urilor. Trebuie sa incepi sa ii educi pentru a obtine angajament din partea acestora:
- Pastraza lista activa prin oferirea de content de calitate
- Pastraza lista curata prin a-ti face o rutina asupra tacticilor de curatare a listei de email-urile invalide
- Pastreaza-ti lista securizata prin nedivulgarea informatiilor despre clientii tai catre o terta parte
- Pastraza optiunea de dezabonare intr-un mod facil pentru client. Clientii tai vor aprecia acest lucru.
Pentru a vedea ce strategie de construire a unei baze de date ti se potriveste cel mai bine, arunca o privire pe infograficul de mai jos conceput de cei de la
GetResponse.
Sursa:
http://blog.getresponse.com