Ce ne atrage atentia la paginile de brand de pe Facebook

Ce ne atrage atentia la paginile de brand de pe Facebook
Coke_Eyetrackshop_Facebook






Compania Eyetrackshop a facut un studiu pentru Mashable in care s-a folosit de webcam ca sa urmareasca reactia privirii noastre atunci cand urmarim o pagina de brand pe Facebook.  Astfel,  au recreat traseul pe care il facem cu privirea de-alungul paginilor si au observat care sunt punctele de interes atunci cand intram pe paginile brandurilor pentru prima oara.



Concluzia cea mai importanta a fost ca principalul punct de atractie este wallul, poza de profil acaparand atentia privitorilor de-abia dupa ce petrecusera primele secunde pe wall.  In acelasi timp, wallurile cu cele mai multe poze au fost cele pe care s-a stat perioada cea mai lunga de timp. Iar dintre pozele de profil, cele cu oameni au fost cele care le-au atras atentia subiectilor, in special pozele cu fete in lenjerie din profilul Victoria’s Secret.  Astfel, pe langa pozele de pe wall, pentru a ne atrage atentia brandurile ar trebui sa produca continut de calitate.




Oare brandurile romanesti cum se compara cu McDonald’s, Victoria’s Secret sau Coca-cola? Daca, intr-adevar, wallul este cel ce ne atrage cel mai mult, cat de active sunt brandurile? Cat de des isi schimba pozele de profil? Uitandu-ne prin profilurile catorva din brandurile romanesti putem face urmatoarele observatii: cele mai proeminente poze de profil le apartin lui Ursus, Mega Image si ProTv. Cea mai mare activitate pe wall o are Protv. Iar echivalentul romanesc al Victoria’s Secret, ID Sarrieri? Sigur atrage privirile cu o activitate semnificativa pe wall si poze zilnice cu fete in lenjerie in sectiunea Sarrieri of the Day.




Cum se vor schimba toate acestea odata cu instalarea noului aranjament al paginilor de Facebook bazat pe timeline? Facebook va lansa acest serviciu din 22 decembrie pentru paginile individuale insa nu inca pentru paginile de brand.  In acest nou aranjament wallul este impartit in jurul axei cronologice asa ca privirea noastra se va focusa intr-un tipar de zig-zag mai degraba, si nu va putea ignora de data aceasta poza de cover ce va ocupa principalul spatiu din pagina de profil (deoarece ea va ocupa aproximativ 30% din spatiul de sus al profilului).

 




Se incarca ...