Am vorbit acum cateva saptamani despre cum iti poti castiga abonati noi folosindu-te de pagina de Facebook a brandului tau. Cel mai usor este sa-ti creezi o pagina si sa incepi sa dai promotii si cupoane; cu toate acestea poti sa nu fii observat de nimeni. Datorita algoritmului EdgeRank update-urile tale pot sa treaca foarte usor neobservate de toti cei care ti-au dat like la pagina. De aceea vrem sa iti explicam ce pasi sa urmezi ca sa poti sa te faci cat mai vizibil in ochii urmaritorilor tai.
Algoritmul Facebook EdgeRank analizeaza relatiile pe care le ai cu diferitii prieteni si pagini ca sa determine ce stiri apar
in news feed-ul tau. E normal ca prietenii apropiati carora le dai constant like la poze sa iti apara mai des in news feed. Astfel, cel mai important lucru de retinut este ca atata timp cat un utilizator interactioneaza cu pagina ta (fie prin likeuri, share-uri sau comentarii), postarile tale ii vor aparea in newsfeed si ai sanse mult mai mari ca acesta sa fie receptiv la promotiile/concursurile/aplicatiile/updateurile brandului tau.
Sunt trei aspecte luate in considerare de EdgeRank: Affinity, Weight si Time Decay.
Affinity masoara cat de apropiata este relatia dintre pagina si urmaritor. Cu cat cineva interactioneaza mai des cu pagina ta (vizite, like-uri, comentarii) cu atat vor vedea mai des update-urile tale.
Weight se refera la ‘greutatea’ atribuita unor anumite tipuri de postari. Pozele si videourile au o ‘greutate’ mai mare decat simplele schimbari de status. Iar asta se intampla pentru ca genereaza o reactie mai mare din partea utilizatorilor (de ex. rankul iti va creste atunci cand cineva va urmari un videoclip la tine pe pagina sau atunci cand va comenta in loc sa iti dea doar un like).
Time decay se refera exact la cat timp a trecut de la ultima postare. Cu cat a trecut mai mult timp de la ultima postare cu atat scad sansele ca cel care te urmareste sa-ti vada ce ai postat. Cel mai simplu si eficient mod de a afla ora ideala de postare pentru targetul tau este prin testari.
Ce facem atunci cand vizibilitatea brandului nostru depinde de algoritmul EdgeRank? Desigur ca numarul de like-uri primite ramane o variabila importanta. Niciodata nu strica sa fii popular. Dar datorita algoritmului Edgerank ne intereseaza la fel de mult si statistica “Talking about this” decat numarul de “Likes”.
Recomandarea noastra este sa variezi continutul postarilor (sa incluzi si foto si video si linkuri), sa incurajezi oamenii sa dea like printr-un call to action, si sa testezi ca sa vezi ora si ziua cand fanii tai interactioneaza cel mai des cu pagina ta.