Ti-am vorbit pana acum despre cum te pot ajuta pagina ta de Facebook, aplicatiile si jocurile online sa-ti castigi noi abonati. Insa cea mai eficienta metoda de a-ti fideliza pe termen lung abonatii si potentialii clienti ramane crearea de continut. Ce intelegem prin continut? Studii de caz, analize, review-uri de produse, opinii legata de anumite evenimente din domeniu. Intreaga ta experienta poate fi folositoare si considerata valoroasa de audienta ta.
Producerea de continut valoros este o practica folosita in acelasi timp si de marile corporatii si de liber profesionisti care-si genereaza intregul venit din aceasta activitate. Este o solutie relativ ieftina (deoarece te folosesti de cunostintele si experienta proprie) de a genera leaduri, a transforma eventualii clienti in cumparatori, de vanzare a produselor, sau de imbunatatire a imaginii brandului . Astfel, scopul articolelor, review-urilor si analizelor este de a creste expunerea brandului si de a stabili o relatie cu cititorii tocmai pentru a-i incuraja sa te cunoasca si sa-ti devina fideli.
Cateva cifre: In 2010, numarul afacerilor mici si mijlocii din State care s-au folosit de social media pentru a-si promova afacerea a crescut de la 12% la
36% . De departe cei mai multi bloggeri sunt din America de Nord (71%) pe cand doar 19% din bloggerii din
lume vine din UE. Insa numarul liberilor profesionisti care genereaza venit din blogging este in
crestere.
In aceste conditii poti sa alegi sa iti faci un blog unde sa scrii mai multe articole pe saptamana. De ce un blog cand am deja site-ul si pagina mea de Facebook? Blogul poate complementa mesajul formal de pe site si update-urile scurte de pe Facebook. Cateva motive in plus pentru care un blog iti poate fi de folos ar fi:
1.Tonul personal/informal- Tocmai pentru ca sursa articolelor tale este propria ta experienta te poti exprima intr-un ton mult mai informal decat in alte comunicari catre audienta ta.
2.Experti invitati- Pe blog ai posibilitatea sa inviti alte personalitati care activeaza in domeniul tau pentru a contribui cu articole, crescandu-ti astfel vizibilitatea blogului.
3.Articole extinse- De obicei nu ne lungim prea mult in postarile noastre pe Facebook. Pozele, videourile, sondajele primesc mult mai multe likeuri si comentarii decat un post de 250 de cuvinte. Si tocmai de aceea sunt mai potrivite pentru retele. In schimb pe blog poti sa ai un dialog mult mai extins.
Crearea de continut nu trebuie sa fie complicata. Toti avem povestile noastre de spus, iar experientele personale pot fi sursa continutului cu cel mai mare impact asupra audientei tale. De aceea si noi incercam sa va dam cat mai multe studii de caz si exemple din propria noastra experienta.