Valoarea unei baze de date de 500 RON.

Valoarea unei baze de date de 500 RON.

Lunile trecute, am primit si noi, ca probabil multi dintre voi, o oferta pentru a cumpara celebra baza de date de peste 5 milioane de adrese de mail. In scopuri de pura cercetare am intrat in posesia acesteia. Si astfel, a inceput scormoneala si disecatul prin zecile de foldere in care ea era impartita. Pentru ca nu degeaba era asa impartita. Nu pentru a va usura targetarea sau transmiterea de mesaje, ci pentru a masca adevaratele probleme ale modului in care aceste adrese fusesera stranse sau, in unele cazuri, generate. Inarmati cu rabdarea pe care doar o zi ploioasa ti-o poate oferi, am centralizat toate adresele intr-un mare fisier. Si surpriza! Nu erau peste 5 milioane asa cum se promisese, ci 3900941 de adrese. Pasul numarul 2 : eliminarea duplicatelor, sau mai bine spus, a triplicatelor. Rezultat final : doar 1.222.046 adrese unice.




Pentru unii poate este suficient pentru a cataloga aceasta achizitie drept una dintre cele mai mari inselatorii, dar povestea merge mai departe spre calitatea acestor adrese ramase. Nu degeaba se spune ca o poza face cat o mie de cuvinte, asa ca am atasat una pentru a ilustra "destinatarii" spre care sperati sa trimiteti mesaje, sa va promovati si eventual, sa obtineti un profit.




adrese_baza_date_500




In cazurile cele mai nefericite, planul poate avea inversul efectului scontat: se poate transforma intr-o amenda platita pentru spam. Dar mai multe despre acest subiect intr-un episod newsletter viitor.




Revenind la baza minune. Sunteti in posesia a peste un milion doua sute de mii de adrese catre care vreti sa si trimiteti. Firma care v-a vandut baza v-a inclus si un soft de trimitere (intre noi fie vorba, un soft crackuit care contine si un mic virus). Din pacate, a uitat sa va mentioneze ca nu sunteti trimitator in masa, astfel nu sunteti autorizat sa trimiteti sute de mii de email-uri pe minut. Primul care se va autosesiza va fi providerul de internet pe care il aveti. Stiti vesnica problema cu ajungerea mailurilor in Inbox vs in Spam? Nu trebuie sa va faceti probleme, cele pe care tocmai le-ati trimis nu vor ajunge nicaieri. Pentru ca au fost blocate. Atat de provider, cat mai ales de marii clientii de e-mail (Yahoo, Gmail, MSN etc). Sa zicem ca unele mai trec de provider sau unii au un timp de raspuns mai indelungat. V-ati scufundat in ape si mai adanci: marii clienti de e-mail. Va vor cataloga drept spammer. Vei deveni spammer. Si odata ce esti spammer vei ramane pentru totdeauna un spammer. Pentru Yahoo, Gmail etc si nu in ultimul rand in ochii clientilor tai. Multi dintre voi stiti din experienta ca reputatia unui domeniu e greu de intretinut, dar atat de usor de pierdut.




Desigur, ceva email-uri au ajuns la destinatie. Sau poate ai gasit o companie de email marketing dispusa sa trimita catre aceste adrese. Ei au tot interesul sa te aiba client. Tu ii platesti sa trimita milioane de emailuri, iar reputatia IP-urilor nu ii intereseaza, pentru ca nu pot sa scada mai jos decat sunt. Acum sa asteptam impreuna rezultatele. Si sa asteptam.... Din pacate ele nu vor fi prea bune. Din spusele celor care au testat, rata de deschidere pe astfel de baze este de sub 1%.




Concluzia la indemana oricui este ca astfel de baze nu sunt tocmai o "investitie". Pentru aceeasi suma poti pune la punct o campanie care sa iti creasca in mod real si sustinut numarul de abonati. Iti voi povesti mai multe despre asta pe viitor.


Pana atunci email-uieste inteligent si eficient.







Se incarca ...