Cat de mult sa iti segmentezi baza de date in email marketing?

Cat de mult sa iti segmentezi baza de date in email marketing?
Acum ceva timp am primit un brief de creatie unde se dorea un vizual de newsletter pentru un public tinta alcatuit din femei cu varste intre 25- 50 de ani. La prima vedere nu pare nimic iesit din comun, dar vorba unui coleg aici vorbim de un visual care trebuie sa ii placa mamei si in acelasi timp si sotiei mele. Noi in permanenta ne incurajam clientii sa isi segementeze cat mai mult baza de date.
Un prim pas pe care ar trebui sa-l facem ar fi sa segmentam baza de date in functie de sexe. Sa nu se mai trimita newsletter cu epilatoare catre barbati si cu bormasini catre femei. Foarta putina lume in mediul online isi segmenteaza baza de date. Toti prefera sa faca niste newslettere lungi cu 200 de produse ca poate pica ceva.

Am gasit un studiu facut de cei de la Alchemy Worx, care au descoperit ca pentru a avea rezultate notabile ar trebui sa faci segmente de cel putin 5% din baza de date. Deci o segmentare doar femei barbati nu este suficeinta. Daca te gandesti logic, segmentul dat exemplu mai sus ar trebui cat mai mult resegmentat la randul lui. Femeile 25 de ani au cu totul alte interese decat femeile de 30 de ani. De asemenea conteaza foarte mult si educatia, locul de munca si orasul.

Cei de la Alchemy Worx au analizat 224 de branduri cu baze de date foarte mari, precum Amazon, Grupon sau About.com, uitandu-se la rata de deschide a email-urilor pe o perioada de 18 luni. Ce face acest studio si mai interesant este analiza performantei in pofida dimensiunii segmentarii. Cele mai importante date au fost trecute in graficul de mai jos:

segmentare_baza_date_email_marketing

Se observa ca performanta ratei de deschidere nu este cu mult imbunatatita pana cand segmentul unei liste nu scade sub 5% din totalul bazei.
Ce concluzie tragem de aici? Ar fi recomandat sa avem cel putin 20 de segmente iar pentru a avea cu adevarat un impact cu campania de email marketing pe care vrei sa o faci, ar fi bine sa ai chiar pana la 100 de segmente. Stiu ca pare mult, aproape imposibil, dar aici vorbim de baze de date de cateva zeci de mii de clienti, unde un segment poate avea cateva zeci de indivizi.

Explicatia graficului


S-a calculat rata de deschidere medie a newsletterelor trimise (total emailuri / total deschideri). Pe axa din stanga ni se arata cum a crescut rata de deschidere fata de rata de deschidere medie.

Axa orizontala reprezinta numarul de emailuri trimise pe fiecare segment.

Axa din dreapta ne arata numarul de emailuri trimise.

Se observa ca rata de deschidere a crescut cand s-a trimis la un segment care continea 87% din baza de date, la 69% la 42%, iar cea mai mare creste a aparut atunci cand segmentele la care s-a trimis au fost de cate 2-3% din baza e date. Cresterea fiind de 30%.

In concluzie incerca sa segmentezi si sa targetezi pe cat posibil. Ca sa pastrezi totusi costurile reduse ar fi indicat sa automatizezi pe cat posibil comunicarea cu abonatii. Poti face asta foarte usor, folosind API-ul MailAgent care practic, iti permite clonarea aplicatiei in site-ul tau.

Sursa: http://www.alchemyworx.com

 


Se incarca ...