Ce este rata de bounce intr-o campanie de email marketing si cum o manageriezi

Ce este rata de bounce intr-o campanie de email marketing si cum o manageriezi
Email-urile returnate sunt precum vasele nespalate, in campania ta de email marketing – le poti ignora o vreme, dar mai devreme sau mai tarziu incep sa dea pe afara.

Si apoi chiar o sa ai o problema.

Sa te ocupi de email-urile returnate poate nu e lucrul care iti place cel mai mult din stategia ta de online marketing, insa mentinerea unei liste curate este esentiala pentru a trimite in continuare campanii de succes cu o rata de raspuns buna.

Iata cateva informatii cate te vor ajuta sa manageriezi rata de bounce.

Ce inseamna rata de bounce in email marketing?

Rata de bounce iti arata cate email-uri nu au fost livrate din totalul listei tale. Exista cateva motive pentru care e posibil sa ai o rata de bounce, insa este important ca nu toate ratele de bounce sunt la fel, prin urmare trebuie sa le tratezi diferit.

Soft bounce versus hard bounce

Soft bounce-ul este de obicei o problema temporara si poate include:

- O problema legata de incarcarea prea mare a serverului destinatarului
- O casuta postala plina
- Auto reply sau mesaje care spun ca persoana respectiva nu se afla la birou

Hard bounce-ul, pe de alta parte, iti indica o problema permanenta. Acestea pot fi:

- Casuta de email nu mai este valabila
- Adresa de mail este gresita
- Domeniu inexistent

In timp ce soft bounce-ul este ceva ce poti tine sub observatie si sa identifici problema pentru care email-urile nu sunt livrate, exista o sansa ca dificultatile legate de plecarea email-urilor sa se regleze de la sine. In cazul hard bounce-ul vei dori sa faci o curatenie in baza ta de date si sa scoti sau sa inlocuiesti adresele de email existente cat mai repede.

rata_bounce

Cum vad rata de bounce?

In platforma MailAgent.ro ai posibilitatea sa vezi rapoarte pe soft bounce si hard bounce. Pe fiecare campanie ai posibilitatea sa vezi adresele de email, astfel poti verifica daca adresa este corecta sau sa exporti aceste adrese pentru a monitoriza problemele de livrare.

Ce trebuie sa fac cu email-urile care au rata de bounce?

Uita-te la motivele pentru care un email are rata de bounce si determina daca este o problema temporara sau permanenta.
Daca problema este permanenta, precum “adresa inexistenta” verifica daca adresa de email este scrisa corect.
Exista posibilitatea ca unele adrese de email sa nu mai fie valabile, odata ce persoana respectiva si-a schimbat locul demunca, deci implicit si adresa de email. Daca exista si alta cale de a o contacta (ex.: telefon) poti lua legatura cu acea persoana pentru a updata informatiile in baza de date.

Nu esti foarte sigur ca este o problema provizorie sau permanenta? Uita-te la frecventa de bounce pe contactul respectiv. Cel mai important lucru este sa scoti din baza de date adresele care au probleme de livrare. Iti va afecta in mod pozitiv rata de deschidere si va reduce numarul ratei de bounce.

Cum reduc pe viitor rata de bounce?

Cateva email-uri nelivrate din cand in cand nu este un lucru neobisnuit, insa daca observi ca acest procent creste, de fiecare data cand trimiti o campanie de newslettere, poti incerca unul din lucrurile de mai jos:

1. Trimite un formular de actualizare

Daca unele contacte sunt in lista ta de ceva timp, incurajeaza-i sa-si actualizeze informatiile prin intermediul unui formular pe care il trimiti. Cerand acordul contactelor tale de a-si updata detaliile de contact, si chiar aria de interese, iti asigura informatiile corecte.

2. Concepe o campanie de double opt-in

O campanie de double opt-in este cea mai buna metoda de a obtine permisiunea clientilor pentru a le trimite campanii de email marketing. Prin double opt-in sau (opt-in confirmat) un contact trebuie sa raspunda la email-ul de confirmare pentru a fi adaugat in baza ta de date.

Asta va reduce rata de bounce deoarece nu vei putea adauga o adresa invalida in lista ta.

3. Deruleaza o campanie de tastare spam inainte de a trimite

Daca mesajul tau este livrat in casuta de spam sau junk in loc de inbox-ul persoanei, atunci trebuie sa-ti indrepti privirea catre continutul pe care vrei sa il trimiti. Folosirea excesiva a semnelor de puntuatie sau a simbolurilor, un limbaj mult prea promotional (ex.: “Gratis” sau “Cumpara acum”) iar uneori chiar si un template si culorile continute pot filtra mesajul tau si sa-l trimita direct in spam.

Verifica email-ul, trimitandu-l catre mai multe adrese personale ale diferitor provideri de email si astfel ai posibilitatea sa vezi daca va ajunge in inbox sau spam/junk .

4. Verifica rata de bounce in mod regulat

Tintind catre o rata de bounce cat mai scazuta, incepi prin a verifica rata de bounce in mod regulat. Nu le lasa sa se adune pana cand nu le vei mai putea face fata. Acordand cateva minute, pentru a verifica, dupa fiecare trimitere a unui campanii de newsletere, iti va asigura o o baza de date sigura si “sanatoasa”.

Asigurand o rata cat mai mica de bounce iti va garanta ca mesajul tau ajunge la cat mai multe contacte din baza de date iar munca depusa de tine va fi rasplatita prin mai multe deschideri, click-uri sau cresterea vanzarilor.

Sursa: http://blogs.constantcontact.com

 



Se incarca ...