Segmentare in functie de link-ul accesat

Segmentare in functie de link-ul accesat
Daca ai apelat la un serviciu de email marketing pentru a-ti trimite campaniile de newslettere catre clienti dar inca nu ai rezultatele dorite, iata cateva motive pentru care lucrurile nu se intampla asa cum ti-ai dori.
Nu este suficient sa incarci toate adresele de email pe care le-ai colectat intr-o platforma de email marketing si sa trimiti aceiasi informatie catre toti clientii. Pentru a face acest lucru cat mai targetat, este recomandat sa folosesti segmentarea bazelor de date. Poti avea mai multe liste incarcate, catre care faci aceste trimiteri de newslettere, dar pe fiecare lista este bine sa aplici segmente.
Am mai vorbit si intr-un articol trecut despre importanta segmentarii – cu cat ai mai multe segmente impactul este mai puternic.

Nu toti clientii sunt la fel

Fie ca te adresezi segmentului B2B sau B2C, produsul sau serviciul pe care il vinzi nu se adreseaza tuturor, chiar daca vinzi un singur tip de serviciu sau doar un singur produs. Nu exista clientul ideal care sa se muleze pe toate ofertele din piata.
Sa presupunem ca detii o agentie de turism. In oferta ta se afla excursii pentru persoane fizice dar si organizarea de evenimente pentru corporatii.
Daca vei trimite un newsletter catre persoanele fizice cu “10 activitati pe care le puteti oferi angajatilor intr-un team building” poate nu va avea acelasi impact precum “Top 10 destinatii de vacanta din anul 2015”. In acest caz, al doilea email va avea un impact mai mare asupra persoanelor fizice fata de primul care este mult mai targetat – chiar daca si acesta poate prezenta interes pentru cei care citesc email-ul si sunt din segmentul B2B.
Odata ce ai inteles care este clientul tau ideal, este mult mai usor sa apelezi la segmentare iar posibilitatile sunt foarte multe.

Contactele din baza de date se afla in stadii diferite in procesul de cumparare

Sa revenim la exemplul de mai sus cu agentia de turism. Sa ne imaginam ca Andrei a intrat pe blog-ul tau si a citit cateva articole despre destinatii de vacanta recomandate pentru luna de miere. S-a abonat la newsletter pentru a primit oferte din aceasta categorie.
Sa ne mai uitam putin in lista ta de abonati…il ai si pe Bogdan care a mai cumparat in trecut excursii de la tine pentru destinatii exotice, iar cum se apropie perioada de vacante isi doreste o oferta pe acest segment.
Segmentandu-ti baza de date in functie de interesele si de istoricul pe care il ai pe fiecare client, ai mai multe sanse da ajungi la el, fata de un newsletter cu oferte generale si din toate domeniile, trimis catre toata lumea, ca poate pica ceva.

Iti vei imbunatati rata de raspuns la email-uri

Nu te limita la a segmenta doar in functie de sex, oras sau varsta baza de date. Poti sa te folosesti de istoricul pe care il ai cu clientii, daca au mai cumparat in trecut, de interesul pe care l-au manifestat pentru anumite link-uri in newsletterele trimise anterior.
Daca ai observant ca Diana, dintre toate newsletterele trimise de tine a dat click doar pe ofertele sau articolele care se refera la Grecia, atunci cel mai bine este sa-i trimiti preponderent oferte pentru ceea ce o intereseaza.

Segmenarea bazei de date in functie de link-uri

Noua optiune din aplicatia MailAgent iti permite sa sergmentezi baza de date in functie de link-urile (URL) pe care au dat click clientii. Acest lucru iti indica interesele lui fata de un anumit subiect sau fata de produsele dintr-o anumita categorie. Cu cat vei incepe sa intelegi mai bine comportamentul clientului, vei putea sa-i livrezi continutul relevant pentru el, astfel incat sa-ti imbunatatesti si mai mult rata de raspuns la campaniile de email marketing pe care le faci.
Rezultatele pe care le vei obtine printr-o segmentare cat mai targetata se vor vedea in rate mai mari de deschidere, mai putine dezabonari, o retentie mai mare a clientilor, mai putine reclamatii de spam si de ce nu si cresterea vanzarilor.

Crearea de continut pentru site si blog precum si ofertele sau promotiile oferite trebuiesc gandite astfel incat sa se potriveasca segmentelor – o dureze putin mai mult la inceput insa asta este inceputul unor campanii de succes.
Nu a spus nimeni ca un marketing eficient este si usor de facut.  Segmentarea este un must-have in lumea email marketing-ului iar cei care au inteles avantajele acestuia vor avea numai de castigat.

segmentare_link_mailagent
segmentare_link_mailagent2


segmentare_link_mailagent3

segmentare_link_mailagent4



Se incarca ...