Segmentarea bazei de date

Segmentarea bazei de date
In viziunea noastra, segmentarea se refera la impartirea listei de abonati in functie de anumite criterii. Astfel prin segmentare poti sa trimiti femeilor un tip de newsletter iar barbatilor un altul. Sau, daca ai un site de reduceri cu oferte de la un restaurant din Bucuresti, iti segmentezi abonatii in functie de localitatea de unde sunt, deoarece nu are rost sa trimiti o astfel de oferta si catre persoane din Cluj.




De ce sa folosesti segmentarea? Pentru ca influenteaza direct rata de deschidere. O rata mai mare de deschidere inseamna mai multi vizitatori interesati si eventual mai multe vanzari (in functie de tipul de afacere).  O rata mica de deschidere iti afecteaza rata de livrabilitate la providerii mari de email precum Gmail si Yahoo. Astfel, daca ai o rata mica de deschidere mesajele tale sunt contorizate ca mesaje cu interes scazut si din cauza asta, uneori pot fi livrate in inboxul abonatilor cu o anumita intarziere.




Aplicatia MailAgent iti da posibilitatea sa segmentezi utilizatorii dupa datele demografice (sex, oras, data nasterii, etc.) si dupa actiunile facute de abonati (numarul de deschideri sau data abonarii).




Recomandarea  noastra sa incerci pe cat posibil sa aduni cat mai multe date demografice despre abonati tocmai pentru a te ajuta la segmentare.




Daca te-ai decis sa faci asta iti punem la dispozitie modulul de integrare website.


 

Segmentarea in functie de demografice





Pentru acest tip de segmentare, primul paseste sa importi o lista cu demograficele respective. Odata ce ai obtinut demograficele nu trebuie decat sa treci prin pagina de Segmente. Dupa ce alegi Adauga segment, esti dus intr-o fereastra unde ai de introdus numele segmentului si lista pe care vrei sa faci segmentarea.




Dupa aceea, urmeaza sa definesti criteriile. In campul de Filtru alegi demograficul dorit (de ex. nume sau varsta), iar in campul Operatie iti alegi operatia pe care vrei sa o faci (in functie de tipul de demografic pe care l-ai ales).




Sa luam ca exemplu, o segmentare in functie de nume (care este de tip string). Poti alege, printre altele, din:




“=” – daca vrei sa ai un segment cu toti cei care au un anumit nume. De ex., pentru toti cei cu numele de Bogdan, numele introdus trebuie sa fie egal cu Bogdan. Atentie! Totul este case sensitive, adica Bogdan nu este la fel cu bogdan.




“!=” – diferit. Adica, daca pui tot Bogdan vei avea o lista cu toti abonatii care NU au numele Bogdan.


“contains”/ “not contains” – segmentezi numele in functie de ce litere contine. De ex. iti este de folos daca vrei sa ii incluzi pe toti cei ce au numele de Bogdan si derivatii lui (Bogdanel, Bogdanica, Bogdanoiu sau Bog).




Mai mult, dupa ce ai facut primul segment, pentru o targetare chiar mai specifica poti sa mai adaugi inca un segment. Pentru a face asta trebuie sa alegi unul din cei doi operatori logici “and” sau “or” si apoi sa definesti cel de-al doilea segment. Asa ceva iti poate folosi daca vrei sa faci un segment cu toate abonatele de sex feminin care sunt din Bucuresti. Pentru asta, mai intai alegi un filtru in care sex="feminin" (sau cum ai tu definite demograficele). Dupa aceea, operatorul “and” si definesti al doilea filtru unde oras="Bucuresti". Astfel, obtii un segment cu toate persoanele din lista respectiva de sex feminin din Bucuresti.




Mai exista si alte criterii dupa care poti defini numele ("null" sau "in"), iar pentru mai multe detalii suportul nostru tehnic iti sta la dispozitie.




 

Segmentarea in functie de actiunile abonatilor




Cand alegi filtrul, in loc de demograficul respectiv te folosesti de sectiunea de Opens and clicks. Aici poti sa segmentezi in functie de:




-          Cei care au deschis newsletterul




-          Cei care au deschis dupa o anumita data




-          Cei care au deschis inainte de o anumita data




-          Cei care au deschis intr-un interval




-          Cei care nu au deschis nici un newsletter




-          Cei care nu au deschis dupa o anumita data




-          Cei care nu au deschis inainte de o anumita data




-          Cei care nu au deschis intr-un interval




-          Cei care s-au abonat dupa o anumita data




-          Cei care s-au abonat inainte de o anumita data




-          Cei care s-au abonat intr-un anumit interval.




Atentie! Toate campurile care implica data trebuiesc sa fie de format: aaaa-ll-zz hh:mm:ss.




Cu ajutorul acestui tip de segmentare poti sa iti gandesti campania pornind de la doua segmente: cei care au deschis si cei care nu au deschis.




Cei care au deschis sunt persoane interesate, care te urmaresc, iar acest lucru il poti masura printr-o segmentare cu cei care au deschis dupa o anumita data. Astfel, sa zicem ca faci o lista cu cei care au deschis un newsletter in ultimele 4- 5 luni. In cazul acestui segment de abonati activi te concentrezi pe loializarea lor si pe cresterea ratei de deschidere.




Pe de alta parte, segmentul celor care nu au deschis poate fi impartit in doua: cei care nu au mai deschis de o anumita perioada de timp sau cei care nu au deschis deloc. Pentru cei care nu au mai deschis de o anumita perioada de timp poti sa gasesti metode sa ii reconvertesti prin oferte sau articole interesante.




Pentru segmentul celor care nu au deschis niciodata poti sa incerci o convertire prin metode total diferite fata de ce ai incercat pana acum. In cazul in care nu sunt deschideri pe acest segment, cel mai bine este sa ii elimini si sa te concentrezi pe aducerea de abonati noi.




 

Concluzie


Sfatul nostru este sa iti segmentezi listele pe cat de mult posibil ca sa obtii o rata de deschidere cat mai mare. Nu este foarte eficient sa ai o baza de date de 100000 de abonati daca mesajul tau este citit zi de zi de aceeasi 10000 de oameni; iar asta pentru ca importante sunt deschiderile si nu numarul de abonati catre care trimiti.




Succes si email marketing cat mai targetat :).


 

 



Se incarca ...