Cand si de ce sa te folosesti de landing page

Cand si de ce sa te folosesti de landing page
Landing page-urile sunt paginile la care ajunge abonatul atunci cand da click pe linkurile din newsletter. De cele mai multe ori aceste linkuri directioneaza  abonatul spre siteul tau unde poate sa actioneze in mai multe feluri:  sa se inscrie la un concurs, sa cumpere un anumit produs sau sa downloadeze un studiu.





Exista insa cazuri in care crearea unui landing page este mult mai eficienta si utila decat o redirectionare din newsletter catre paginile deja existente din site. Iar asta se intampla pentru ca siteurile pot ajunge sa fie foarte incarcate si sa nu-ti permita sa faci modificari pentru fiecare campanie pe care o derulezi.




Astfel, te poti folosi cu succes de landing page-uri in urmatoarele cazuri:




-Cand vrei sa incluzi continut de tip video/flash in email-




Continutul unui email este restrictionat din anumite puncte de vedere tehnice. Pentru a asigura livrabilitatea mailurilor ele nu pot contine elemente video sau flash. De aceea te poti folosi de landing page ca sa gazduiesti acest tip de informatii.




-Cand vrei sa testezi anumite elemente ale siteului-




Inainte de a face schimbari majore in siteul propriu te poti folosi de landing page-uri pentru a testa comportamentul abonatilor fata de anumite elemente pe care doresti sa le modifici: culori ale butoanelor, mesaje de call to action sau numar de campuri in cadrul unei casute de abonare.




-Cand ai informatii pe care vrei sa le faci accesibile exclusiv abonatilor tai-




Se poate intampla sa  doresti sa ai un spatiu separat de siteul sau blogul tau unde sa poti directiona doar pe abonatii tai.




-Cand ai campanii complexe-




Atunci cand ai prea multe informatii pentru a fi incluse intr-un singur email, landing page-ul poate completa aceste informatii. Mai mult, te poti folosi de landing page pentru a agrega intr-un singur spatiu informatii ce altfel s-ar regasi imprastiate in mai multe pagini ale siteului.




Partenerul nostru WWF s-a folosit de acest landing page tocmai pentru a include toate informatiile necesare campaniei intr-un mod cat mai interactiv.









Campania WWF Earth Hour dorea sa ii provoace pe cat mai multi dintre abonatii newsletterului WWF sa ia parte la Ora Pamantului.  Au inceput astfel campania prin trimiterea unui newsletter care sa directioneze abonatii catre landing page. Ca sa ii incurajeze sa dea click, emailul a avut un design simplu cu un call to action puternic si direct:  Accepta si tu provocarea Earth Hour!




Odata ajuns in landing page abonatul avea primul contact cu campania prin designul paginii. Era inclus un contor care sa masoare zilele ramase pana la Ora Pamantului si utilizatorul se putea ‘juca’ cu textele si cu luminile. In termen de continut, abonatul putea citi despre motivatia din spatele campaniei sau despre locurile unde poate urmari evolutia campaniei. Mai mult, din acele texte era mai departe directionat catre siteul WWF pentru a afla mai multe detalii despre alte aspecte ale campaniei.




Aceasta interactivitate si cantitate de informatii nu putea fi redata decat intr-o pagina separata dedicata campaniei.




 

Daca te-ai folosit si tu de un landing page cu succes impartaseste cu noi povestea ta mai jos. Iar daca ai vrea sa te folosesti de un landing page noi iti stam oricand la dispozitie.

 



Se incarca ...