Sondajele online - 6 reguli pentru a crea intrebari reusite

Sondajele online - 6 reguli pentru a crea intrebari reusite

Un sondaj de opinie reusit iti furnizeaza informatii clare, relevante si perspective de atac pentru a te ajuta in luarea unei decizii. Sondajele reusite au o rata de raspuns mare, date de calitate superioara a intrebarilor si sunt usor de completat.


Ca si reguli ajutatoare in crearea unui sondaj eficient, va prezentam urmatorii pasi de care sa tineti cont:


1.Intotdeauna tintiti catre intrebari care studiaza scopurile si obiectivele
 - Asigurati-va ca intrebarea furnizeaza informatiile necesare pentru a indeplini obiectivele sondajului


2.Pastreaza intrebarile scurte si simple pentru ca respondentii sa aiba sansa de a le intelege cat mai bine
- Intrebarile trebuie sa contina o singura cerinta
- Formularea trebuie sa fie in concordanta cu publicul targetat
- Intrebarea trebuie sa fie clara, precisa si cu un singur inteles
- Faceti intrebarea usor de inteles
- Evitati adjectivele si adverbele care nu sunt necesare
- Evitati negatiile


3.Evitati reactiile emotionale
- Nu folositi cuvinte incarcate emotional
- Folositi cuvinte care sa nu atraga implicari sociale
- Limbajul intrebarii nu ar trebui sa conduca respondentul catre un raspuns personal


4.Formulati intrebarea intr-un context
- Limbajul intrebarii ar trebui sa nu lase loc de ipoteze nepotrivite
- Intrebarile trebuie sa ai o continuitate intre ele


5. Intrebarile inchise trebuie sa includa seturi de raspunsuri adecvate
- Toate raspunsurile probabile trebuie incluse in setul de intrebari
- Raspunsurile sa fie exhaustive
- Setul de raspunsuri sa contina optiunea “nu stiu” sau “nu am nicio opinie”


6.  Ia in calcul raspunsul cand concepi intrebarea
- Nu incerca sa apelezi la capacitatile de memorare ale respondentului
- Este posibil ca respondentul sa aiba raspunsul deja pregatit?
- Este posibil ca respondentul sa se simta stranjenit de formularea intrebarii?
- Sunt unele raspunsuri mai bine acceptate social decat altele?


Referitor la ordinea intrebarilor trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:


-Mergi de la general la particular – astfel ca respondentul sa se poata familiariza cu subiectul dezbatut
-Mergi de la usor spre dificil – pentru a nu speria respondentul si pentru a nu se simti incapabili de a furniza raspunsuri complexe din prima
-Mergi de la real la abstract – nu se recomanda discutarea unor situatii ipotetice la inceput, tinand cont de faptul ca respondentilor le este mai gresu sa-si dea cu parerea despre ceva ce nu exista in realitate sau care inca nu a avut loc, ceea ce ar putea duce la renuntarea completarii chestionarului
-Incepe cu intrebari inchise – intrebarile deschise au dezavantajul ca il pot descuraja pe respondent, deoarece acesta este obligat sa formuleze singur un raspuns
-Incepe cu intrebari relevante pentru sondaj – aceasta se refera la situatia in care respondentul nu termina de completat sondajul astfel ca prin pozitionarea intrebarilor importante la inceput, ne asiguram ca avem toate informatiile necesare
-Nu incepe cu intrebari demografice  - este posibil sa te lovesti de reticenta indivizilor de a furniza date personale. Sunt si situatii in care caracteristicile demografice reprezinta criteriul de selectie a respondentilor iar in acest caz vor fi adresate la inceputul sondajului doar acele intrebari demografice prin care se selecteaza participantii la cercetare, explicandu-se acestora ca se cauta un anumit profil al respondentului.


Daca ai nelamuriri sau ai nevoie de ajutor in campania ta pentru sondaje de opinie online, nu ezita sa ne contactezi la contact@mailagent.ro sau la tel: 0749040042.


Sursa: www.snapsurveys.com




Se incarca ...