Cat de bine te-ai simti daca compania ta ar genera 1 milion de vizitatori si peste 60.000 de lead-uri pe luna prin intermediul site-ului. Cred ca ar fiideal, asa e?
Ai avea o multime de lucruri bune de raportat catre conducerea companiei despre eforturile tale de marketing, echipa ta de vanzari ar avea mult de munca si problemele tale s-ar putea transforma din a genera vanzari in o crestere frenetica a notorietatii companiei.
Vestea buna e ca sa poate realiza acest lucru. Vestea proasta e ca nu tuturor le reuseste.
Fie ca va aflati doar la inceput de drum cu un plan de inbound marketing sau intr-o super nisa din industria din care faceti parte care niciodata nu va beneficia de acel trafic si lead-uri la care va ganditi. “Va functiona inbound marketing-ul pentru o companie care nu are multe lead-uri?”. Din fericire sunt o gramada de cai cu care puteti lucra pentru a face inbound marketing-ul mult mai eficient si sa strangeti tot ce puteti din lead-urile pe care le aveti deja.
Haideti sa vedem cateva lucruri pe care echipa de marketing le poate face pentru a vinde mai mult cu putine lead-uri, si cateva lucruri pe care echipa de vanzari va trebui sa le faca de asemenea.
Cum poate o strategie de marketing sa va ajute sa vindeti mai mult
Definiti clientul ideal (Buyer Personas)
Daca nu primiti suficiente lead-uri pe cat v-ati dori, trebuie sa va asigurati ca cele pe care le primiti sunt si cele mai bune lead-uri.
Daca le aveti deja, investiti ceva timp pentru a va defini clientul ideal si ce atribute ar trebui acesta sa aiba. Daca compania voastra vinde o gama larga de produse catre diferiti cumparatori, atunci incepeti doar cu un singur fel de client. Un bun punct de la care puteti pleca este pe un produs sau serviciu vandut care are un proces de vanzare complex.
Aliniati content-ul la palnia de vanzari
Urmatorul pas pe care ar trebui sa il faceti este un inventar al bunurilor din content (studii, ebook-uri, etc.) pe care le aveti in prezent puse la dispozitia cititorilor pentru a determina daca au legatura cu clientul ideal pe care tocmai l-ati definit. Daca e asa, atunci e minunat. Daca nu, va trebui sa dezvoltati continut care va atrage acea persoana in mod specific.
O metoda eficienta de a dezvolta o strategie de marketing este de a identifica cele mai comune intrebari pe care clientul ideal le-ar putea avea si sa raspunzi la aceste intrebari prin crearea si oferirea unui content de cea mai buna calitate si prin articole folositoare postate pe blog, video-uri, prezentari in slide-uri, etc.
Incepeti cu trei ebook-uri pentru inceput si cu un plan care sa includa o serie de articole pe blog si alte articole de recunoastere a valorii companiei care sa atraga clientul ideal.
Educa-ti lead-urile
Daca lucrezi cu un numar limitat de lead-uri (nu toti o facem?) ai vrea sa te asiguri ca vei obtine tot ce poti cu fiecare oportunitate oferita. Sa recunoastem, nu orice persoana care downloadeaza un ebook este in faza in care este si pregatita sa cumpere.
A beneficia de cat mai multe lucruri de pe urma unui download de ebook, sa spunem, inseamna sa dezvolti un sistem care ajuta prospectul sa invete mai multe despre o solutie particulara (si il indrepti catre o achizitie), dar si sa recunosti cand acel prospect trece la urmatorul pas.
Cum poate echipa de vanzari sa vanda mai mult cu mai putine lead-uri
Concepeti o lista a prospectilor targetati
Sa vinzi mai mult avand la dispozitie putine lead-uri inseamna un adevar incomod, echipa de vanzari va trebui sa faca putina munca de prospectare. Organizatiile de vanzari efective vor imbratisa acest lucru si vor dezvolta o lista a prospectilor targetati de la care incearca sa castige un punct de sprijin.
Implementand un sistem de urmarire a prospectilor, vei avea ce furniza echipei de vanzari. Informatii despre ce companii ti-au vizitat site-ul, de ce pagini din site au fost atrasi, dar si cum au ajuns la tine, se poate dovedi o arma secreta pe care reprezentantii de vanzari o pot folosi cu succes.
Foloseste inteligenta lead-urilor
Odata ce un prospect se converteste intr-un lead, o gramada de informatii pretioase se vor ivi. Reprezentantii pot masura nivelul de interes in avans precum numarul de pagini vizitate si ce formulare au fost completate.
Indiciile sociale pot fi descoperite si angajamentul poate incepe din retelele sociale care pot parea cel mai putin intruzive.
Toate acestea vor permite echipei de vanzari sa isi atinga scopul la momentul potrivit, avand informatiia necesara la indemana. Aplicatii precum Signals pot ajuta pentru a descoperi mai mult interes si a semnalelor de cumparare dupa ce reprezentantul a stabilit contactul.
Sursa: http://blog.hubspot.com/