4 obiective in email marketing pentru 2015 (cu sfaturi pentru a le atinge)

4 obiective in email marketing pentru 2015 (cu sfaturi pentru a le atinge)
Indiferent de perioada anului in care te afli, este bine sa-ti setezi obiectivele in marketing.
Prin setarea acestor obiective iti va fi mai usor sa masori rezultatele si totodata iti ofera motivarea si focusarea de care ai nevoie pentru a le atinge.

1. Cresterea bazei de date


Lista cu email-uri ale clientilor este cel mai valoros lucru ca si resursa de marketing.
Aceasta este constituita din persoane care si-au dat acceptul prin opt-in de a primi informatii si noutati de la business-ul vostru. Majoritatea abonatilor pot fi clienti care au mai cumparat in trecut produsele sau serviciile tale. Restul, pot fi persoane care s-au abonat doar pentru a primit oferte sau pentru a invata mai multe din continutul pe care il publici si prin modul in care li te adresezi pentru a le rezolva o problema specifica.

Din fericire, ai avut succes pana acum cu cresterea listei de abonati. Dar daca iti doresti sa ai un impact si mai mare in 2015, sunt cateva lucruri pe care trebuie sa iei in considerare.

- Abonarea este usoara pentru cei care doresc acest lucru? Cresterea unei liste de abonati se face prin facilitateare abonarii in toate locurile unde vizitatorii interactioneaza cu site-ul tau. Poti colecta adrese de email personal, folosind formulare fizice (pe hartie), sau poti pune cat mai multe formulare de abonare in diferite zone din site precum si in Facebook, de unde sa strangi adrese de email de la potentialii clienti.

- Le oferi motive intemeiate pentru a se abona? Asigura-te ca audienta intelege importanta abonarii de la inceput. Ce se asteapta sa primeasca? Cat de des vor primi informari? Testimonialele de la actualii abonati te pot ajuta. Iti poti configura formularul de abonare demonstrand valoarea pe care o oferi prin aderarea la baza ta de date si cauta oportunitati prin care sa-ti rasplatesti fanii cu bonusuri oferite chiar de la inceput.

2. Imbunatateste-ti rata de deschidere a email-urilor


Rata de deschidere este unul dintre instrumentele de masura cel mai bun, pentru a vedea cat de eficiente au fost eforturile pe care le-ai despus in campania de email marketing.

Rata de deschidere te lasa sa afli cate persoane, dintre cele care au primit email-ul, au facut un pas mai departe pentru a deschide si a citi continutul pe care l-ai trimis. Cu cat determini mai multi oameni sa deschida email-urile, vei avea mai multe oportunitati pentru a aduce rezultate business-ului tau.

- Abonatii asteapta email-uri de la mine? Daca iti doresti o comunitate formata din oameni care chiar asteapta informatii de la tine, trebuie sa ai premisiunea lor inainte de a-i adauga in lista. Odata de au completat formularul de aderare la newsletter, este responsabilitatea ta sa livrezi informatii valoaroase in fiecare email pe care il trimiti. Cu alte cuvinte, incearca sa te focusezi pe email-uri pentru care audienta chiar iti va multumi.

- Email-urile mele ajung in inbox? Trebuie sa iti pui in valoare email-ul. Abonatii trebuie sa stie sa recunoasca email-ul tau dintr-o lista de 30 email-uri primite de la diverse firme sau persoane. Ce te scoate in evidenta este numele de pe care trimiti sau adresa de email. Oamenii trebuie sa stie la ce sa se astepte de la fiecare email pe care il primesc de la tine (ca sunt oferte de job-uri, reduceri, informatii financiare, etc.). Titlul email-ului nu este de neglijat: compune un titlu care sa capteze atentia si sa transmita ca trebuie dat click pentru a-l citi.

3. Mareste angajamentul pentru email


Sa presupunem ca ai bifat pozitiv toate sfaturile de mai sus, insa cum poti fi sigur ca abonatii tai considera continutul email-ului trimis destul de captivant?
Un mod sigur in care poti masura interactiunea este sa verifici rata de click (CTR). Acesta iti arata cati abonati au interactionat cu ceea ce le-ai trimis, au dat click pe un link din email. A determina cat mai multi oameni sa interactioneze prin ceea ce le trimiti inseamna mai mult trafic catre site-ul tau sau blog, mai multe abonari la evenimentele pe care le organizezi sau un numar mai mare de oameni care iau actiune catre o oferta pe care le-ai trimis-o.
Daca vrei sa maresti numarul de abonati care interactioneaza cu email-ul tau in 2015 da atentie intrebarilor de mai jos:

- Abonatilor le este usor sa interactioneze cu email-urile mele? Design-ul joaca un rol important in interactiunea dintre cititor si email-ul trimis de tine. Cel mai greu le este cititorilor care citesc de pe dispozitivele mobile un email care nu este responsive. Informatia trebuie sa fie cat mai concisa, sa contina un call-to-action clar cu actiunea pe care doresti sa o faca cititorul. Te poti folosi de template-uri special adaptate dispozitivelor mobile, precum cele din aplicatia MailAgent.

- Ofer un motiv suficient de bun pentru ca persoanele sa ia actiune? Daca oamenii nu interactioneaza cu email-urile pe care le primesc de la tine, poate fi din cauza ca nu rezoneaza cu continutul pe care l-ai trimis. Acorda timp pentru a te uita peste rapoartele de click pentru a vedea care link-uri au atras cel mai mult atentia. Este o metoda buna pentru a afla ce ii intereseaza pe cititori. Poti crea liste separate pentru cei care au dat click pe anumite link-uri pe baza preferintelor acestora si doar lor sa le trimiti acel tip de continut. Segmentarea in functie de interese te va ajuta sa casitigi noi abonati dar si sa ii pastrezi pe cei actuali.

4. Imbunatateste-ti rezultatele in afacere


La sfarsitul unei zile de lucru, succesul campaniei tale de email marketing nu va fi masurat doar prin deschideri si click-uri. Va fi determinat de impactul pe care l-au avut eforturile tale in business. Fie ca impactul se raporteaza la cresterea numarului de vanzari, clienti noi atrasi sau cresterea traficului, trebuie sa vezi cum masori rezultatele in afara inbox-ului.

Si pentru ca suntem la inceput de 2015, trebuie sa te gandesti la urmatoarele intrebari:

- Mi-am setat corect obiectivele pentru email-urile mele? Inainte de a crea un email, gandeste-te care-ti sunt obiectivele. In unele cazuri, raspunsul vine direct: sa atrag mai multe vanzari, sa obtin cat mai multe rezervari pentru ofertele din portofoliu, sa aduc mai multi clienti in magazin, etc. In alte cazuri, obiectivul este unul pe termen lung: sa cresc renumele firmei in piata, sa loializez clientii cu brandul meu, sa cresc numarul de referinte. Cu acestea in minte, vei putea sa iei deciziile cele mai bune asupra continutului pe care decizi sa-l distribui.

- Am o metoda usoara prin care imi masor rezultatele? Va trebui sa te gandesti la cum iti vei masura rezultatele campaniei de email marketing in afara inbox-ului. De exemplu, daca introduci un cupon in email pentru a genera mai multe vanzari, vei vrea sa vezi cate asemenea cupoane au fost cumparate. Vei fi interesat sa afli cate persoane din cele care au comandat cuponul din oferta, sunt deja clienti existenti si cati sunt noi. In platforma MailAgent aceste lucruri sunt posibile.

Sursa: http://blogs.constantcontact.com


Se incarca ...